Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 17:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

jeg er lige stoppet med at ryge bong. Nu vil jeg bare ryge joints igen, men problemet er at jeg ikke bliver særligt skæv når jeg ryger en joint. nogle idér til hvordan jeg kan blive skævere af joints igen

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Hold en pause fra alt røg i nogle uger.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Yup, og lad være med at begynde at ryge bong regelmæssigt igen. Det sgu tungt for din hjerne.

Dedikeret medlem

ellers kan det hjælpe at ryge noget mindre kraftigt i en uges tid så burde det sagtens kunne mærkes når man skifter til det stærke igen :) hvis du altså har svært ved at holde en pause.

Junior medlem

ellers kan det hjælpe at ryge noget mindre kraftigt i en uges tid så burde det sagtens kunne mærkes når man skifter til det stærke igen :) hvis du altså har svært ved at holde en pause.
altså det jeg ryger nu er en god 120'er fra staden som mine venner der kun ryger joints bliver godt basked af. tror du det ville hjælpe vis jeg købte noget lidt mildere og så røg det i en uges tid?

Dedikeret medlem

Det vigtige er nok at forså hvornår du er skæv, og hvornår du bare er vildt dvask af en mild røgforgiftning. Hvis du fx prøver at indtage samme mængde cannabis gennem bong/joint/vaporizer/oralt vil du hurtigt se hvor enorm forskel der er på rusen. Selvom molekylerne i røgen bevæger sig hurtigere, tror jeg næppe at dét er årsagen til den hurtige og "slående" effekt man oplever på bong, og tildels i joints. :P

Alternativt så skift til skunk i dine joints, det kan også sagtens give en anden følelse, hvilket gør det lettere at mærke effekten..

Medlem

Du har røget for meget over for lang tid. Hold en pause

Medlem

Hold nu bare en tolerancepause i en uges tid, det vil du sætte mere pris på, end at ryge mildere weed for at få tolerancen ned.

Medlem

Prøv med skunk i stedet for hash

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the Sky with Diamonds
Jeg vil helt klart anbefale en længere pause end en uge, du kan sagtens holde en tolerance oppe hvis du kun ryger en gang om ugen eller sågar om måneden.
Hvis du skal være rigtig basket så ville jeg foreslå en pause i 6 måneder, så bliver du helt sikkert kogt når det er.
6 måneder lyder måske som lang tid men jo længere jo bedre, prøv hvor lang tid du kan.

Dedikeret medlem

lol tror sku ikke du skal begynde og propper svampe i dine joints fordi du ikke bliver skæv nok :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Som de andre siger - hold en pause! Et par uger er altid nok til at du vil kunne mærke forskel. Hvis du ikke vil eller har svært ved at undvære røgen dagligt, så vent til senere på dagen hvor du evt. har været lidt aktiv - du vil stadig kunne mærke en forskel, men stadig forskelligt fra person til person + lidt afhængigt af hvilke mængder du har været vant til at ryge dagligt på bong.

At ryge noget mildere hash eller gå over til skunk er også et alternativ i en kortere periode.

Mvh

Medlem
Brugeravatar

jeg vil sige du nok skal holde en pause på et par uger :)

det vil også være sundt

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Der er to valg..
A: Øg dosen.
B: Hold en pause

Jeg foretrækker B.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
lol tror sku ikke du skal begynde og propper svampe i dine joints fordi du ikke bliver skæv nok :D

manden mente jo nok at man kunne æde nogle svampe ved siden at sine joints... folk er sgu hurtige til at banke hinanden oven i hovedet herinde :D

hold en pause, et cannabismisbrug er ikke at fortrække - du VIL få nogle psykiske problemer hvis du ikke allerede har nogle - desuden er det klart din cannabisrus ikke er noget værd mere, lyt ikke til tumperne der siger du skal gå ned i dose ? wtf ?!? du vil sikkert bare komme til at ryge mere, og når du igen går over til den stærke hash vil du da nok for nogle få dage blive små skæv igen men det går hurtigt over, og snart er du på bongen igen fordi at jointse ikke lige gjorde tricket.

hold en lang pause, kom ud af dit misbrug og prøv evt at ryg igen fornuftigt dvs ikke hver evig eneste dag da det bare er den samme spor du køre i om igen, hvis du finder ud af at du ikke kan kontrollere dit cannabismisbrug og falder i igen, er det måske en ide bare at holde sig helt væk fra det.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nový židovský hřbitov
Der er to valg..

Jeg foretrækker B.

Hvor A slet ikke er en mulighed. Det vil ikke kunne svare sig i længden.

He whom meddles through the mind of others – He whom interpret the way of living – He whom deliberately chooses an ascetic life – He whom enlighten others to enlarge their mind – He whom indulge – He shall no longer fear death.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
haha det er da snildt en mulighed, man kan bare gøre det, også i længden, men det eneste man får ud af ryge når man har så høj tolerance det er at man ikke har lyst til at være skæv, man bliver ikke skæv, men det tror man at man er!

det sjove ved at være skæv er jo ens tanker der slår knuder på sig selv og man kan få grinern over nogle helt langt ude ting. når jeg har suget bong i en uge (i et sommerhus eller lign) så er jeg bare kogt, kan ikke komme tæt på at blive grineskæv, eller finde på et eller andet fjollet at tage sig til. man har bare "røget".

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Der er to valg..

Jeg foretrækker B.

Hvor A slet ikke er en mulighed. Det vil ikke kunne svare sig i længden.

Nej. Men det er stadig en mulighed.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nový židovský hřbitov
haha det er da snildt en mulighed, man kan bare gøre det, også i længden, men det eneste man får ud af ryge når man har så høj tolerance det er at man ikke har lyst til at være skæv, man bliver ikke skæv, men det tror man at man er!

så er man jo heller ikke skæv, du sagde det jo selv. Det ville jo være de samme som at gøre noget halvtfærdigt.

He whom meddles through the mind of others – He whom interpret the way of living – He whom deliberately chooses an ascetic life – He whom enlighten others to enlarge their mind – He whom indulge – He shall no longer fear death.

Medlem
Brugeravatar

Når jeg har suget bong i en uge (i et sommerhus eller lign) så er jeg bare kogt, kan ikke komme tæt på at blive grineskæv, eller finde på et eller andet fjollet at tage sig til. man har bare "røget".

Kan kun sige det samme!
Man har BARE røget joint når man er vand til at suge bong! :(

En pause ville være at fortrække , men det kan jo godt være svært hvis man er lidt "afhængig" af hash. Men som alternativ hvis du ikke kan undvære at ryge , så ryg skunk , for det er bare ikke det samme som hashen.. Og igen så vil det måske også være en god ide at bruge noget tid på at lave et eller andet fysisk , for det glemmer man jo lidt når man ryger bong :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]