Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 22:47


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 19 mar 2013 23:27 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 mar 2013 23:19
Indlæg: 4
Hello!

- Jeg har været en fest/weekend ryger - med sjov tobak selvfølgelig - og nu har jeg fået mit kørekort. Kørekortet er grunden til at jeg er stoppet med at ryge, da jeg har hørt rygter om at politiet har fået en ny tragt, eller i hvert fald en eller anden form for apparat der kan måle THC og THC-syren i blodet. :stop: Hvis dette er noget de tjekker hver gang vil jeg fortsætte med at holde mig fra røgen, selvom det ikke er det jeg har mest lyst til.

- Er i blevet stoppet af policen, og hvad er jeres oplevelser? Tjekker de kun hvis de mistænker en? :tnx:

Tak :peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2013 23:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 apr 2011 22:59
Indlæg: 307
Er faktisk ikke helt sikker på hvor udbredte de er ved at være efterhånden. De har dem selvfølgelig i København, men har hørt de skulle være i Aalborg også, mit gæt er at de er taget i brug i de større byer i Danmark.

De bruger den nok kun hvis de har en mistanke da det alligevel tager 15min før resultatet foreligger.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2013 23:53 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Har egentlig lyst til at sige ja - de har fået det vildeste måleudstyr! Men det ved jeg faktisk ikke og syntes at det er et totalt tåbeligt grundlag for ikke at ryge, nemlig at miste kørekortet. Du har ikke overvejet risikoen ved at køre bil når du er påvirket og hvem det evt. kan gå ud over hvis du kører galt? Første gang jeg hører om en der vil holde sig fra røgen af frygt for at miste kørekortet, selvom jeg godt kan forstå du ikke vil miste det.

Mht. at blive stoppet, så stopper de jo ikke bare alle mulige tilfældige bilister og tager test for alkohol/narko. Hvis du kører/opfører dig mistænkeligt så har du en rimelig god chance for at blive stoppet.
Skal dog lige tilføje at du godt kan blive stoppet og testet helt random, da der ofte er stikprøver rundt omkring i landet og ret ofte + der er områder hvor de oftere stopper og tester, i forhold til andre steder.

Bottom line is: Hvis du frygter at miste kørekortet pga. thc i blodet så enten lad vær med at ryg(og find nogle bedre grunde til et rygestop generelt) eller lad være med at køre bil - basta. Jeg ved godt det kan spores et par uger tilbage via. blodprøver og det er bare sur røv, men sådan er lovgivningen lige nu og det er der ikke så meget at gøre ved.

Beklager mit hårde svar, men jeg syntes det var en ret dum måde du fik dig forklaret på dér og det syntes jeg bare du skulle vide. Skal ikke fortælle dig hvad der er rigtigt og forkert - det burde du kunne afgøre selv.

God dag :)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2013 00:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 mar 2013 23:19
Indlæg: 4
Jeg kunne aldrig finde på at køre bil når jeg er påvirket! Og røg ikke mere end en gang i mellem i weekenderne, men det er frygten for at de kan finde det så lang tid i blodet og nuppe kortet flere uger efter. :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2013 00:10 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2010 13:44
Indlæg: 848
Geografisk sted: The White House
haha, ja jeg skriver lige en anden kommentar hér, for jeg læste helt forkert hvad du skrev.

ja, jeg tror det er omkring en uge efter man røget at det kan spores.

jeg bryder mig slet ikke om lovgivningens holdning til at "hellere give en dom for meget end én for lidt". det er en meget kritisabel retspolitik efter min mening!

_________________
Weed doesn't make you lazy, it just makes you realize things aren't worth doing.


Senest rettet af Joe_biden 20 mar 2013 00:20, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2013 00:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 mar 2013 23:19
Indlæg: 4
Ha ha, i know... Mente at de kan spore det i blodet flere uger efter, og så nuppe det....


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2013 00:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 mar 2013 23:19
Indlæg: 4
haha, ja jeg skriver lige en anden kommentar hér, for jeg læste helt forkert hvad du skrev.

ja, jeg tror det er omkring en uge efter man røget at det kan spores.

jeg bryder mig slet ikke om lovgivningens holdning til at "hellere give en dom for meget end én for lidt". det er en meget kritisabel retspolitik efter min mening!



Er helt enig!
- Man er jo ikke skæv en uge efter man har røget en joint. -.-


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2013 01:37 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 feb 2003 02:01
Indlæg: 2386
Geografisk sted: NRBX
Kender en der blev stoppet ved Christiania for nyligt, hvor politiet havde deres dims med (narkometeret). Det var politiets særlige taskforce pusherstreet der lavede razziaen.
Han blev kun tjekket om han havde drukket spiritus ved at blæse, og blev ikke tjekket af narkometeret. For det første vurderer politiet om du ser påvirket ud og for det andet tager det 15-20 min. at udfører testen med narkometeret, så de tjekker kun dem de har formodet mistanke til. De kan jo ikke stå og tjekke alle bilister, det ville jo være et håbløst og dumt arbejde.

Iøvrigt hvis jeg blev dømt for at kører bil påvirket tilstand, fordi jeg havde røget cannabis for tre-fire-fem dage siden. Ville jeg kører retssagen hele vejen igennem retssystem, og prøve at kører sagen for menneskeretsdomstolen. Jeg ville politianmelde de ansvarelige politikere og jeg ville kører en total smedekampagne igennem medierne. Så bare kom an røvhuller...

_________________
Den røde knap →


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2013 01:49 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2009 10:35
Indlæg: 337
Iøvrigt hvis jeg blev dømt for at kører bil påvirket tilstand, fordi jeg havde røget cannabis for tre-fire-fem dage siden. Ville jeg kører retssagen hele vejen igennem retssystem, og prøve at kører sagen for menneskeretsdomstolen. Jeg ville politianmelde de ansvarelige politikere og jeg ville kører en total smedekampagne igennem medierne. Så bare kom an røvhuller...


Det er en rigtig nice indstilling. Jeg tror det er vejen frem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2013 10:38 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 feb 2012 19:23
Indlæg: 319
Iøvrigt hvis jeg blev dømt for at kører bil påvirket tilstand, fordi jeg havde røget cannabis for tre-fire-fem dage siden. Ville jeg kører retssagen hele vejen igennem retssystem, og prøve at kører sagen for menneskeretsdomstolen. Jeg ville politianmelde de ansvarelige politikere og jeg ville kører en total smedekampagne igennem medierne. Så bare kom an røvhuller...

Samme indstilling her. Det ville jeg fandeme ikke finde mig i.

_________________
There's a time and place for everything. - prof. Oak


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2013 10:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 apr 2012 00:29
Indlæg: 405
Hvor langt tid er halveringstiden for THC-syre i blodet hvis man ryger hver anden weekend eller en gang om måneden?

_________________
Chicks N Weed + Loads of funny cannabis pictures - https://www.facebook.com/pages/Chicks-N ... 8084602410


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2013 11:19 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg er blevet stoppet 3 eller 4 gange indenfor de sidste 3 uger, i bil. Ingen af gangene er jeg blevet spyttestet eller blevet bedt puste i narkometeret. Den ene gang spurgte de dog om jeg røg hash og hvor lang tid siden det var...

Det er både i det indre Kbh, men også længere syd på sjælland at jeg er blevet stoppet. I mandags, mener jeg det var, spyttestede de folk i bil i området omkring Christiania...

Det man dømmes for er THC(ikke syren)...!

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2013 17:14 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 aug 2012 15:09
Indlæg: 28
Geografisk sted: Where there ain't no need to escape from what is!
Har forsket rigtig meget i det her emne da jeg er afhængig af min bil og glad for planten. Har endda læst manualer for det såkaldte narkometer. Dräger 5000 er navnet på maskinen der underminerer retssikkerheden. Da første trin i en test er spyt (hvorfra thc hurtigt forsvinder) burde man i teorien være safe efter 4 timer. Længere tid bliver sativaen ikke i salivaen. Men tager de efterfølgende en blodprøve kan dräger spore thc i 12-24 timer efter hvad manualen kalder en standard joint. Pga generel noia venter jeg derfor helst et døgn med at køre igen.

Tænker at de tolv timer for blodet kun gælder dem der ryger ind i mellem.

Er stor modstander af påvirket kørsel - MEN er lige så stor modstander af at staten straffer rygerne efter en så udefineret skala. Sidestil det dog med alkohol.

_________________
Jeg er ikke kriminel, jeg elsker bare cannabis!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2013 22:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2012 14:48
Indlæg: 50
Iøvrigt hvis jeg blev dømt for at kører bil påvirket tilstand, fordi jeg havde røget cannabis for tre-fire-fem dage siden. Ville jeg kører retssagen hele vejen igennem retssystem, og prøve at kører sagen for menneskeretsdomstolen. Jeg ville politianmelde de ansvarelige politikere og jeg ville kører en total smedekampagne igennem medierne. Så bare kom an røvhuller...

Enig, men de politikere har hovedet så langt oppe i røven at det ikke er nok med 4-5 mennesker for at trække det ud igen.
Jeg synes bestemt det er forkert at køre bil når man er skæv, men man er sgu ikke skæv så snart man har sovet en god nats søvn. Måske er man lidt sløvere, men det er man sgu også hvis man når til klokken 20 efter en hård arbejdsdag hvor du har været så drugged up på koffein at dit hjerte banker med 170 slag i minuttet. Og der må man jo stadigvæk køre?

Men er 100% enig i at de skal have at vide at er 100% retarderede, og at de bliver nødt til at åbne øjnene for hverdagen i det danske samfund.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2013 22:47 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
Kender en der blev stoppet ved Christiania for nyligt, hvor politiet havde deres dims med (narkometeret). Det var politiets særlige taskforce pusherstreet der lavede razziaen.
Han blev kun tjekket om han havde drukket spiritus ved at blæse, og blev ikke tjekket af narkometeret. For det første vurderer politiet om du ser påvirket ud og for det andet tager det 15-20 min. at udfører testen med narkometeret, så de tjekker kun dem de har formodet mistanke til. De kan jo ikke stå og tjekke alle bilister, det ville jo være et håbløst og dumt arbejde.

Iøvrigt hvis jeg blev dømt for at kører bil påvirket tilstand, fordi jeg havde røget cannabis for tre-fire-fem dage siden. Ville jeg kører retssagen hele vejen igennem retssystem, og prøve at kører sagen for menneskeretsdomstolen. Jeg ville politianmelde de ansvarelige politikere og jeg ville kører en total smedekampagne igennem medierne. Så bare kom an røvhuller...


Hvis vi er realistiske, tror du at du ville opnå noget?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2013 23:08 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
^ Det er rigtig svært at sige noget om, hvis ikke umulig. Grunden til det, er at der ikke er nogen gylden vej i lovgivningen. Mange sager der ellers er meget ens bliver dømt meget forskelligt nogle gange. Der er mange faktorer der spiller ind, hvem er dommeren, hvilket humør er han i, hvad er hans egne holdninger. Hvor dygtig er advokaten til at tale for hans sag osv. Jeg har altid troet at jura var meget sort/hvidt, men har en kammerat der læser jura, han fortalte mig det åbentbart er meget flydende..

Men kan da sige så meget, at man ikke får noget ud af det hvis man ikke prøver. :)

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 apr 2013 00:34 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 mar 2013 19:26
Indlæg: 121
Først vil jeg starte med at sige, at det er dumt at køre påvirket. Uanset hvad det er du er påvirket af. Og at miste dit kørekort er din største bekymring tyder lidt på, at du ikke rigtigt har tænkt dig om. Hvad hvis du kører et barn ihjel eller en alene-mor med 2 børn, som derefter bliver forældreløse?

Jeg er lige glad med om den påvirkede bilist kører sig selv ihjel, det må man jo ligesom acceptere, eftersom man ved hvor meget risikoen stiger. Men at tage livet af andre, fordi man ikke lige gad gå de 2 kilometer hjem eller betale for en taxi eller blot sove hos sin ven er jo et mareridt. Jeg tør slet ikke tænke på det.

Selvom hash måske anses som værende rimeligt "mildt", så er det en af de ting jeg absolut ikke kan køre bil på. Når jeg kører 30 km/t føler jeg, at jeg kører over 100 km/t og jeg føler nogen gange at jeg "flyver" 1-2 meter over vejen i bilen. Samtidig er det fuldstændigt umuligt for mig at vurdere hvor hurtigt andre kører.

Der er dog et punkt, hvor jeg kan se at der opstår et "dilemma". Mange er afhængige af deres medicin (eksempelvis stærk smertestillende eller benzo) for at fungere og samtidig afhængig af deres bil for at komme på arbejde. Her efter nytår er reglerne blevet strammet, hvor man eksempelvis ikke længere må tage normale dolol og køre bil. Det skal være dolol retard eller andet slow release versioner. Det samme gør sig gældende for eksempelvis OxyNorm, som nu skal skiftes til OxyContin. Dog er der jo mange der får meget kraftige gennembrudssmerter, som skal behandles her og nu, og her vil en slow release jo ikke være noget værd, da det vil vare alt for længe inden den smertestillende effekt begynder. Mobilitet på det danske arbejdsmarked (og på alle andre arbejdsmarkeder for den sags skyld) er utroligt vigtigt, og det her kan altså gøre livet svært for mange. Jeg får udleveret depot medicin nu, og på mange måder er det rigtigt skønt, at man ikke behøves at tænke på at indtage dem så tit. Men det er et helvede, når man bare har brug for smertelindring her og nu. Selvfølgelig kan man bare selv bryde depoteffekten, men så kører man jo pludseligt "ulovligt", selvom jeg på ingen måde er påvirket medmindre jeg tager en kæmpe dosis. Desuden lider jeg af og til af kraftige angst anfald, hvor jeg plejer at få alprazolam. Jeg har endnu ikke snakket med min læge om hvad det kommer til at betyde. Men det kommer da givetvis til at betyde, at jeg er nødt til at blive hjemme de dage, hvor jeg er nødt til at spise benzo, da jeg så ikke må køre bil. Og tænk så på dem der får diazepam, med en halveringstid på (muligvis) helt op til 200 timer? Hvis der er nok der døjer med dette, kan det jo komme til at koste samfundet en betragtelig sum penge grundet mange flere sygedage. Selvfølgelig skal det holdes op med den risiko, der er forbundet ved at køre på det. Men mange der har taget deres medicin i mange år skal jo tage meget store mængder for at blive påvirket i den grad, der skader deres evne til at køre bil (tror jeg da). Jeg ved ikke om min reaktionsevne er forværret, hvis jeg spiser 50 mg tramadol. Men jeg kan i hvert fald intet mærke.

Til sidst vil jeg tilføje, at jeg har set at man kan købe en form for "mundskyl", som man kan skylle munden med, inden man sætter sig bag rattet. Dette skulle eftersigende være i stand til at snyde politiets nye ting de tester for narko med. Så selvom man har indtaget en af de ting barometeret normalt vil slå ud på, så vil dette mundskyl skjule det og barometeret vil vise at man er "clean". Om det virkelig virker ved jeg ikke. Jeg har ikke undersøgt det nærmere, men i hvert fald er det til at købe. Det kan jo så diskuteres, om det er dumt af mig at nævne det, når jeg tydligt er imod at køre påvirket, men ikke desto mindre er det en interessant diskussion.

Og jeg kan og bekræfte at politiet er begyndt at bruge dimsen uden for KBH. Har hørt om flere der er blevet stoppet i Aalborg og testet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 apr 2013 00:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 mar 2013 19:26
Indlæg: 121
Findes der forresten statistik over ulykker, hvor der er folk involveret med medicin de har recept på? Jeg kunne forestile mig at mange af ulykkerne der involverer medicin er folk, der ikke har recept på tingene.

En af de regler der også er trådt i kraft her til nytår er også, at man ikke må køre bil i 4 uger efter man eksempelvis begynder på oxycodon. Det er jo specielt i starten at man er "påvirket" af medicinen, hvor efter denne effekt hurtigt forsvinder, så længe man bliver på den givne dosis.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 apr 2013 01:28 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 feb 2003 02:01
Indlæg: 2386
Geografisk sted: NRBX
Jeg kan ikke rigtig se hvad forskellen skulle være på at køre mens du er påvirket af benzoer, cannabis eller dolol. Jo, jeg vil skyde på at jeg ville kører væsentlig bedre på cannabis, det er den eneste forskel jeg kan se.

_________________
Den røde knap →


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 apr 2013 10:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 mar 2013 19:26
Indlæg: 121
Jeg kan ikke rigtig se hvad forskellen skulle være på at køre mens du er påvirket af benzoer, cannabis eller dolol. Jo, jeg vil skyde på at jeg ville kører væsentlig bedre på cannabis, det er den eneste forskel jeg kan se.


Forskellen er, at nogle mennesker har BRUG for deres benzo eller smertestillende for at deres hverdag fungerer OG de får det lovligt. Der findes jo en del ældre mennesker, som faktisk er blevet afhængige af benzoer pga. deres læge. Det er jo først inden for de sidste 10-20 år (aner det ikke præcist - skud i tågen) at man er blevet opmærksom på, hvor afhængighedsskabende benzo er. Mange af dem har to alternativer: 1) Tage deres medicin og være i stand til at tage (køre) på arbejde og passe deres arbejde og bidrage til velværdssamfundet eller 2) Blive nægtet deres medicin, hvis de vil beholde deres kørekort. Mange kan ikke fungere uden medicinen og må derfor stoppe med at arbejde og starte på førtidspension/sygedagpenge og blive en "belastning" (Negativt ord - bruger det i mangel på bedre) for samfundet fremfor en aktiv bidragsyder.

Jeg er ikke så snæversynet, at jeg ikke kan forstå at nogle bruger deres cannabis som substitut for medicin. Og faktisk et ganske fremragende substitut. Men jeg tror nu langt størstedelen der bruger hash gør det bare for at blive skæv - et decideret misbrug.

Min pointé er, at jeg synes man bør holde sig fra sin bil, når man er påvirket. Det er simplethen for dumt. Men mange gør det og jeg skal da sikkert heller ikke spille alt for hellig. MEN der er altså nogen for hvem det er nødvendigt at tage deres medicin for at kunne fungere på det arbejde, som de er nødt til at køre til.


Senest rettet af nitrat 12 apr 2016 15:06, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team