Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 18:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Vredeproblem
Junior medlem

Hej.
Jeg er en enlig mand på 44 som har røget i 25år.. de sidste 5 hele dagen hver dag.
Nu ska jeg bruge en pause da jeg måske har bøvl med blodsukker/stofskifte.

Men når jeg trapper ned eller stopper... så bliver jeg så overrumblet af psykisk smerte
at jeg går amok og starter med at splitte ting ad for jeg blir meget gal over så mange ting
som pluslig kommer for tæt på.

Jeg har prøvet med Seroquel Prolog men de kan ikke få mig til at slappe af.

Har i nogen forslag til hvad jeg evt kan tage den første svære uge ??

På forhånd tak

Medlem

Geografisk sted: Meget langt væk fra virkeligheden
tag til din lægen og hør om du kan få udskrevet lidt truxal ..

sys de er rigtig gode til og få en til og glemme hash abstinenser

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
hmm, hvis du kan styre spisetrangen når du ryger, så er det vel intet problem at ryge?

- jeg kender selv til at jeg bliver irriteret når jeg ikke ryger, men jeg ser det bare som en "bivirkning" af at være røgfri. når jeg ryger hash er alting generelt mere "okay" og meget "medium", hvor at når jeg ikke ryger så bliver jeg meget mere sur og meget mere opstemt af de samme situationer. - det er de samme følelser, men de bliver udtrykt mere ekstremt.
- måske det er noget man skal prøve at leve med, hvis det kan lade sig gøre selvfølgelig. det er ikke optimalt at skifte et stof ud med et andet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Har du overvejet at besøge en psykolog? Kunne tyde på, du har nogle psykiske traumer, som du ikke har fået behandlet, men i stedet skubbet væk med hashen.

Medlem

Geografisk sted: Meget langt væk fra virkeligheden
sys heller ik han skal skifte hashen ud med piller for altid jo ..
bare li indtil det værste er væk mht vrede osv , som højst sansynligt er fordi han har røget så længe ..

Medlem

lad nu vær med at råde manden til at fylde sig med truxaler, de gør mere skade end gavn..
drik evt en kold pils når du er helt oppe at ringe, den ene hjælper utrolig godt, hvis man har brug for en pause som du har..

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
lad nu vær med at råde manden til at fylde sig med truxaler, de gør mere skade end gavn..
drik evt en kold pils når du er helt oppe at ringe, den ene hjælper utrolig godt, hvis man har brug for en pause som du har..

Lige nu lyder det til at de er et bedre alternativ ærligt talt, hvis man har så slemme vredeudbrud at man ligefrem splitter ting ad, så er der noget alvorligt galt... Med det sagt, så skal han da opsøge alle alternativer inden han begynder at dope sig med piller, en øl er heller ikke nogen løsning da den ene let tager den anden, også står man pludselig med et nyt misbrug...

Søg læge, det er mit bedste råd.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Og alkohol er heller ikke ligefrem kendt for at have en beroligende virkning på ophidsede personer..

Medlem

hmm, hvis du kan styre spisetrangen når du ryger, så er det vel intet problem at ryge?

Er du seriøs?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House

Er du seriøs?

ja.. hvis han splitter ting ad når han ikke ryger, og grunden til at han ikke ryger er fordi han har dårligt stofskifte/sukkersyge. Hvis han har røget de sidste 25 år uden i at have nogen problemer, som skulle nævnes i tråden, så er det måske "the lesser of two evils" - er det så ikke værd at spørge om?? stop the hate, jeg prøver faktisk bare at hjælpe.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvis manden har røget hele dagen hver dag de sidste 5 år (udover de sidste 20 års mere moderat brug), har kraftige psykiske smerter ved stop og desuden kalder sig enlig, så er der altså et problem..

No hate, all love. :) Men der er nogle gange en tendens til at undervurdere cannabissens skadelige (psykologiske) virkninger.. For nogle få kan det velsagtens være det helt rigtige, men jeg tvivler på at være skæv hele dagen sætter særligt mange mennesker i en bedre position for at løse deres psykiske problemer.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]