Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 08:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

dav!

Mit navn er Rasmus og jeg skal lave en fremlæggelse, om hvordan Danmark kommer til at se ud hvis Hash bliver lovligt.
Derfor vil jeg gerne sætte en debat igang, om hvad i tror det er godt og skidt ved at hash bliver lovligt og om det evt. vil hjælpe på den stigende bandekriminalitet.

Jeg personligt mener at det kun kan påvirke Danmark på en god måde, da danmark mister milliarder af kroner hvert år
på hash salget i bl.a. christiania

lovligt mener jeg man frit, kan købe hash/skunk etc. etc.
i butikskæder eller på tanke, man må frit plante og dyrke cannabis planten og self. ryge det)

-Rasmus :peace:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Danmark ville ikke se meget anderledes ud hvis det var lovligt. Største forskel er vel at vi ikke har tusindvis af unge mennesker med plettede straffeattester.

Selvfølgelig vil det også hjælpe på banderne, det er simpel økonomi, tag deres største indtægtkilde væk og du svækker dem stort.

Medlem

Vi ville nok også slippe af med nogle af alle de mindreårige hashmisbrugere.

Medlem
Brugeravatar

Det vigtigste aspekt af en legalisering ville for mig være at man sandsynligvis ville se en stigende tolerance og forståelse over for brugen af hash. Rigtigt mange mennesker i dagens danmark har et forvrænget syn på alle rusmidler.

Medlem

helt enig, med en legalisering skal der nødvendigvis følge korrekt information om plantens virkning på mennesket samt info om korrekt brug. man ville sgu nok se færre misbrugere og flere brugere. og ja økonomisk ville det jo nok være fantastisk. man kan jo producere planten billigt og skrue skatten i top... dernæst kan det også påvirke måden vi er sociale på i dette land. nu drikker vi hjerne og lever ud hver weekend, men en god del af den skadelige alkohol ville nok blive erstattet med en joint... dvs. vold og tåbelige slåskampe muligvis vil blive mindre i nattelivet og erstattet af syrede diskutioner ;) held og lykke med fremlæggelsen :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det vigtigste aspekt af en legalisering ville for mig være at man sandsynligvis ville se en stigende tolerance og forståelse over for brugen af hash. Rigtigt mange mennesker i dagens danmark har et forvrænget syn på alle rusmidler.

Amen!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ude foran dit vindue, med en joint i hånden, og pikken i den anden.
Friheden skrev:
Vi ville nok også slippe af med nogle af alle de mindreårige hashmisbrugere.

kan huske der jeg var 15, var det nemmere at skaffe noget hash, end det var at købe en øl. ens pusher spørg sku ikk om alder.

chupon skrev:
helt enig, med en legalisering skal der nødvendigvis følge korrekt information om plantens virkning på mennesket samt info om korrekt brug. man ville sgu nok se færre misbrugere og flere brugere. og ja økonomisk ville det jo nok være fantastisk. man kan jo producere planten billigt og skrue skatten i top... dernæst kan det også påvirke måden vi er sociale på i dette land. nu drikker vi hjerne og lever ud hver weekend, men en god del af den skadelige alkohol ville nok blive erstattet med en joint... dvs. vold og tåbelige slåskampe muligvis vil blive mindre i nattelivet og erstattet af syrede diskutioner ;) held og lykke med fremlæggelsen :)

10000% enig

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Plusser:

Harm Reduction
> Der opstår en oplagt mulighed for at oplyse alle brugere omkring misbrug og hjælp til at komme ud af misbruget. Dette kan bl.a. ske via foldere eller følgesedler, når man køber sine produkter.

> Varerne som sælges på verificerede salgssteder vil blive kontrolleret før de sælges, således kvalitet og renhed er i orden. Alle produkter kan spores tilbage til gartneren, hvis de er dårlige eller indeholder tilsætningsstoffer o.l.

> Brugere skal ikke længere "leve i skjul" - mentalt og fysisk. Der vil opstå en større frihed for brugeren og måske en større tolerence for stoffet på landsplan. Med en større accept blandt folket vil det ikke længere "føles forkert" at ryge en joint.

Kulturelt
> Salg af cannabis fra bander kan udkonkurreres.
Hvis staten ønsker at hashsalget fra kriminelle bander skal ophøre, må de selv være konkurrencedygtige på området. Her skal priserne tilpasses markedspriserne, så de altid er billigere end gadesalget. Staten vil derfor kunne udbyde de bedste produkter til den billigste pris.

> Politiet vil få mere tid til at følge gamle damer over vejen ;)

> Staten kan se frem til en årlig milliardforretning - penge som bl.a. kan bruges på HR.

> Teoretisk set kunne der opstå en reducering i alkoholindtaget.

> Kunst og musik vil formentlig blomstre endnu mere - stoffer skaber jo den bedste kunst ;)

Minusser og reflektsioner

> Hvilke metoder vil de kriminelle bander bruge for at overleve? Vil der ske en stigning i hjemmerøverier eller lignende for at opretholde den solide indtjening?

> Vil en lovliggørelse skabe en større misbrugergruppe blandt os brugere? - altså en forværring af nuværende situation?

> Med bevidsthedsudvidende stoffer er der ofte den forbistrede bivirkning, at man begynder at tænke anderledes. Hvad nu hvis folk får den skøre tanke, at frihed og livet er mere efterstræbelsesværdig(som Blachman ville sige det) end karrieren?

> Med en legalisering af cannabisprodukter, vil vi brugere da også begynde at kræve andet bevidsthedsudvidende medicin legaliseret? (Produkter såsom psilocybin, DMT, LSD).

> Vil vi brugere begynde at tage hårdere stoffer med tiden? Vi ved jo allesammen at ethvert heroinmisbrug starter med et uskyldigt hvæs på hjem'lawe pot første uge på efterskolen!

Medlem

Arbejdspladser folks!
Vi kan fandme få en masse arbejdepladser ud af det, lige fra dem der sår planten, (på marken) eller sår planten i labratoriet, og helt ud til dem som kommer til og stå i de mange bikse og sælge det. :)
Jeg syntes helt klart det burde gøres i stil som i usa, evt sådan her http://www.youtube.com/watch?v=wqQT0k04 ... DLZvKpHDrA . og der er SÅ mange andre fordele ved det. læs bare overstående ^^ (syntes bare det med arbejdspladser er en vigtig ting også! især da vi har mulighed for at markedsføre nogle rigtig gode produkter)

Men JEG syntes, dog en klar ulempe vil være stigningen af Hash/cannabis-nydere. og vil gerne se Lille Hr/Fru Jensen forklare deres søn/datter at hash kan være skadeligt på nogle punkter. så der vil helt sikkert blive en del flere nydere..
Men!! er det nu enlig dårligere der kommer nogle flere cannabis nydere, frem for den tunge alkohol?
Bedøm selv hvilken virkning, man er mest forsvarlig under.!?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
for mig ville den største forskel være at jeg ikke længere ville have noget imod politiet. jeg tror generelt at politiet ville møde langt større glæde fra borgerne hvis hash var lovligt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]