Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Nogen som har erfaring med kloning af frø?

Her tænker jeg generelt på, at klone lugtende planter, med nogen som ikke lugter så slemt feks. misty med shiva.

Kan man på den måde klone lugten væk men samtidigt beholde Misty'ens smag og virkning? Eller skal man lade producenterne om disse ting?

Dedikeret medlem

man kloner ikke frø lol man krydser planterne som så giver frø :P men tror sku det bliver svært og få fjernet lugt fuldstændig du kan sikkert få det til og lugte mindre men det er 100% heller ikke det eneste der sker med planten når du krydser den.

Tror man skal have lidt mere "erfaring" før man kaster sig ud i sådan noget end du lige lader til at have :)

Medlem

tja du kan jo ikke rigtig styre hvilket genmateriale der kommer fra de to strains, men du kan vel være heldig, eller bare få en fesen plante der stinker helt vidt :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nový židovský hřbitov
man kloner ikke frø lol man krydser planterne som så giver frø :P men tror sku det bliver svært og få fjernet lugt fuldstændig du kan sikkert få det til og lugte mindre men det er 100% heller ikke det eneste der sker med planten når du krydser den.

Tror man skal have lidt mere "erfaring" før man kaster sig ud i sådan noget end du lige lader til at have :)

”man kloner ikke frø lol” - hvad er det for noget vås? nu er kloning og gen-manipulation jo ikke noget nyt fænomen. Det sker og er helt sikkert sket med cannabis frø.

Erfaring? who are you to tell? - alle starter et sted, at gro cannabis (og krydse planterne og deres gener) er altså ikke nogen svær sag. Det er en plante som alt andet, og er altså ikke noget gudshelligt man ikke må berøre medmindre man er profet.

Til trådstarter:
Lugten stammer jo fra de første gener af skunk planten, og er derfor planten bla hedder skunk. Derfor siges det også at være umuligt, at gro en meget potent plante, uden at det lugter.

mvh. og hav en god dag:)

He whom meddles through the mind of others – He whom interpret the way of living – He whom deliberately chooses an ascetic life – He whom enlighten others to enlarge their mind – He whom indulge – He shall no longer fear death.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Det tager altså lidt mere end bare to planter hvis du vil lave dit eget lugtfrie strain. Det tager mange generationer af planter der skal avles og krydses og så skal man have stabiliseret ens nye strain så det giver "samme" resultater ved hvert frø og så videre. Derfor kræver det også et rimeligt stort setup og en portion erfaring. Jeg ville heller ikke mene det er et projekt for nybegyndere. Men folk skal da være velkomne :)

Desuden kloner man altså ikke frø, man kan klone planterne, men frøene kommer altså ved naturlig reproduktion.

God ryger

Junior medlem

”man kloner ikke frø lol” - hvad er det for noget vås? nu er kloning og gen-manipulation jo ikke noget nyt fænomen. Det sker og er helt sikkert sket med cannabis frø.

Erfaring? who are you to tell? - alle starter et sted, at gro cannabis (og krydse planterne og deres gener) er altså ikke nogen svær sag. Det er en plante som alt andet, og er altså ikke noget gudshelligt man ikke må berøre medmindre man er profet.

Til trådstarter:
Lugten stammer jo fra de første gener af skunk planten, og er derfor planten bla hedder skunk. Derfor siges det også at være umuligt, at gro en meget potent plante, uden at det lugter.

Først tak for et lidt mere seriøst svar end at jeg ikke har erfaring, for rigtigt nok har jeg ikke erfaring med kloning af planter/frø. Men har da en del erfaring med dyrkning.

Jeg er helt med på hvorfor det bliver kaldt skunk osv. Men pga flytning ville jeg helst gerne klone noget af lugten ud af mistyen feks ved at bruge shiva'en til bestøvning... Shiva'en lugter/dufter ikke helt så meget som Mistyen gør og derfor ville jeg mene en kloning af de 2 planter ville give en mindre lugt men samme potent (15-21 % THC og omkring 0.3 % CBN)

CBNen er dog rimelig vigtig da jeg bruger det til selv medicinering.

Men ja kan næsten regne ud det svært at klone lugten ud af dem. Men må prøve at arbejde lidt videre med projektet tak for svaret.

Junior medlem

Det tager altså lidt mere end bare to planter hvis du vil lave dit eget lugtfrie strain. Det tager mange generationer af planter der skal avles og krydses og så skal man have stabiliseret ens nye strain så det giver "samme" resultater ved hvert frø og så videre. Derfor kræver det også et rimeligt stort setup og en portion erfaring. Jeg ville heller ikke mene det er et projekt for nybegyndere. Men folk skal da være velkomne :)

Desuden kloner man altså ikke frø, man kan klone planterne, men frøene kommer altså ved naturlig reproduktion.

God ryger

Well rigtigt nok man kloner planterne, men det nu de klonet frø man får ud af det :) Men det vist bare mere ordkløveri som vi ikke får noget ud af.

Well så må jeg jo fortsætte en del generationer med kloning/bestøvning(kald det hvad du vil :) )
Tænkte bare der må være nogen som har mere erfaring med kloning af planter hvor de kloner lugten ud af dem.
Det kan ikke passe andre ikke har prøvet dette og har noget erfaring de vil dele ud af.

Dedikeret medlem

Til trådstarter:

Det er da flot at du kan skrive en så stor roman bare fordi at jeg skrev at jeg "tror" man skal lidt mere erfaring altså i dont know a shit så slap dog af med at hakke ned på mig jeg svarede sku da i det mindste manden det var der jo ingen andre der kunne finde ud af? jeg sagde jo heller ikke han absolut ikke skulle røre ved det som du får det til at lyde som... så igen slap dog lige af med alt den hate.
Og er det nu også forkert at rette på ham når han siger klone i stedet for at krydse?

Senest rettet af Patrix 15 mar 2013 19:47, rettet i alt 1 gang.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
OP, stadig forkert. En klon er en plante med de præcis samme gener som den plante den blev klonet fra.
http://www.youtube.com/watch?v=h_9sRicIDK8

Frøene kommer fra bestøvning, altså gener fra både hun og han planten, og ikke en klon af nogen af dem. Dette kaldes avl.

Den eneste måde du kan lave "klon" frø er ved en hermafrodit plante der bestøver sig selv.

Måden du skal avle lugt ud af dine planter er den samme som når du skal avle mere thc i dine planter. læs læs læs.

Edit: En hurtig søgning har aldrig skadet, der burde være noget du kan bruge :) https://www.google.dk/search?q=odorless+cannabis+plants

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]