Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 22:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Davs allesammen

Jeg er en dreng på 16 år og har røget hash i 6 månede cirka 1-3 joints om ugenr.
For cirka 2 måneder siden fik jeg en slags "hash-pshykose" hvor jeg besvimede i cirka 10 sekunder og hvor jeg fik fortalt at i de 10 sekunder jeg var nede rullede min øjne op og ned osv.. Siden den dag har jeg haft det som om jeg er skæv hele tiden og har problemer med at sove..plejer at ryste og føler at jeg skal besvime.. har jeg røget sån hver 2 uge men fik en anderledes rus så for 3 uger siden besluttede jeg mig for at stoppe .....

Men jeg føler mig stadig skæv og er meget træt og og det er lissom det sidder en klump fast i hjernen på mig...

Hvad kan jeg gøre for at få det bedre og hvad kan det skyldes at jeg er skæv hele tiden ?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the Sky with Diamonds
Det lyder både ubehageligt, fedt og godt for pengepungen.
Jeg har prøvet efter en ordentlig vandpibe session, at føle mig nikotinskæv i 3 dage.
Det gik dog bare over uden lige.
Hvad du kan gøre ved jeg ikke, men mit forslag er at få noget frisk luft, måske lbe en tur eller noget.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er ikke normalt at besvime når man har røget hash. Lider du af noget psykisk, såsom angst?
Og sidste gang du røg hash, var altså for 3 uger siden?

Junior medlem

Jeg har ikke prøvet at have en "hash-psykose", men har følt mig skæv og påvirket lang tid efter jeg har røget. En blanding af at føle mig forvirret og doven i kroppen. Hold en pause indtil du føler dig klar igen, lad hver og start hvis du ikke føler det er en god idé - snakker ud fra egne erfaringer!

Som GrimReefer siger ville jeg også tage ud og lave noget fysisk :)

Junior medlem

Incase - ja sidste gang jeg røg var for 3 uger siden , og nej lider ikke af angst :)

Marcveli - det er os sådan jeg har det altså doven og forvirret men føler os jeg er lidt væk fra virkeligheden , hjælper det at løbe ?

Junior medlem

Jep havde det på samme måde. En hverdags morgen hvor jeg havde røget aftenen inde, skulle jeg op til der jeg studerede. Tror det må have været engang i November/December. Her skulle jeg cykle op ad en bakke som var pænt stejl og ca. 500 meter. Det går først op for mig at jeg faktisk har cyklet hele vejen op af bakken uden at tænke en eneste tanke, ligesom om det var rent instinktivt. Virkelig som at blive ramt af virkeligheden. Meget underlig følelse :P

Jeg har i hvert fald følelsen af at komme ud i den friske luft, uanset om du løber eller går har en opløftende effekt. Mange siger også at det hjælper at dyrke motion eller styrketræning. Det hjælper dig med at komme ud med aggressioner og samtidig stimulere kroppen. Måske drik en masse vand og spis lidt sundere.

Du skal i hvert fald ikke være bekymret, det går over ligepludseligt. I hvert fald stort skulderklap til at du er stoppet med at ryge og er bevidst om problemet :)

Medlem
Brugeravatar

Må jeg spørge hvad du laver udover at ryge hash? Hvilken form for skole/arbejde er du i gang med?
Du er i en alder hvor man udvikler sig meget og er meget opmærksom på verdenen omkring dig, og derfor bliver man meget mere træt generelt. Jeg selv er 18 nu, og hver dag er jeg helt smadret. Derudover er det en god idé at begynde at gå i seng i ordentlig tid hvis du ikke allerede gør det.
Det kan da godt være det har noget med hashen at gøre though.
At være forvirret/træt/doven efter hash er helt almindeligt, men det er ikke almindeligt at mærke det flere uger efter, og det er bestemt heller ikke almindeligt at besvime efter hash, selvom jeg kender til folk der har oplevet det.
Jeg tror det ligger psykisk - efter en ubehagelig oplevelse med noget ukendt, er det meget almindeligt at tænke så meget over det at det præger hverdagen. Så tag dig en god lang pause, dyrk motion (giver mere energi), skab gode søvnvaner (drop middagssøvnen, den gør det hele meget værre), hver sammen med vennerne (uden at ryge) og ellers bare ro på, så burde det 7-9-13 gå væk ret hurtigt :)

Junior medlem

Fino jeg prøver dett tothehead :) mere motion , drikke masset af vand , spise sundere , og holde pause \stoppe -

Tak for hjælpen alle sammen :)

Junior medlem
Brugeravatar

Nøjagtig det samme er sket for mig ikke for så lang tid siden. men jeg besvimede så kun fordi at jeg ikke havde fået nok og drikke den dag. og så var jeg altså også bare mega skæv efter 2 bong hoveder så det var ikke så fedt, før man fik bevisthed igen og fik noget at drikke og så komme ned at ligge og sove :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]