Hvis man antager at det er korrekt at CBD har en dæmpende effekt på rusen af THC, giver det vel meget god mening at i som så ikke oplever at være påvirkede - taget i betragtning at forholdet er 1.08:1.
Derudover er dosen i modtager i forstøveren også minimale, både fordi der kommer lidt spray ud og fordi der skal flere ml til før i når dosen af fx en joint. Jeg har dog svært ved at finde nogle konkrete og troværdige tal, så desværre ingen referencer..
Jeg mener at have hørt at der er ca. 20mg THC i en joint(tror det var i debatten om trafik og hash, med Karsten Nonbo og Henrik Rindom

) -
http://www.dr.dk/P1/P1Debat/Udsendelser ... 3306_1.htmHvis det er tilfældet svarer 1ml Sativex meget godt med en joint, men der kommer selvfølgelig ikke 1ml ud ad gangen.
CBD virker rigtigt nok dæmpende på THC's virkning, men så vidt jeg har forstået er langt det meste hash lavet af indica strainen som jo bekendt har et højt CBD indhold modsat sativa - Så jeg tror ikke det er derfor trådstarter og ven ikke mærker noget.
Hvor meget har I egentlig indtaget trådstarter?