Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 21:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Norge tæt på slalom bakkerne
En kammerat som har MS har fået udleveret cannabis spray.. Den har vi self haft lidt sjov med ..

Men det er som om at man ikke bliver på virket af det.. Ikke ret meget ihvertfald (han er hærdet ryger)

Nogen måder på at få mere virkning ud af såen flaske ? evt. ryge det eller andre forslag ?

Hedder noget med delta - 9 .. Husker ikk lige resten men det kan jeg finde ud af imorgen

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Delta-9-Tetrahydrocannabinol eller bare THC er det aktive stof i cannabis. Hvad er MS?

Det burde ikke kunne ikke lade sig gøre at få udleveret noget som helst med THC i herhjemme (heller ikke medicinsk), da regeringen kører 0 tolerance politik.

Kan vi få mere info på den sprayflaske, udseende, mærkater, måske et billede?

Edit: kan se du bor i norge, måske reglerne er anderledes deroppe.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Multiple Sclerose og jo.. Det gjorde Bertel Haarder lovligt samtiddig med at meskalinholdige kakti blev ulovlige..

Mit gæt er at det er pga. tolerance at I ikke længere oplever virkning, for det lader til I har gjort?
Hvis det er meningen at det skal afhjælpe smerter, bør din ven nok lade være med at over- eller misbruge cannabis og sin sativex spray.

Edit: http://pro.medicin.dk/Medicin/Praeparater/6456 - Her står lidt...

Medlem

@ Deus vult Delta-9-Tetrahydrocannabinol + en cannabietellerandet
Skal fixe lidt billeder af den imorgen

Muskel svind eller Multiple Sclerose så kan man få det her i Norge hvor der ellers er noget strengere straffe for div narko som i DK.. kan politi f.x. bevise du har røget f.x. ved pis prøve så står du til 2000 i bøden samt midste kørekortet uanset om du har kørt bil eller ej

Det er første flaske han har gang i .. Fik den i formiddags så tivler på at det er pga tolerance .. Ja udover at han jo igennem de sidste år jo dagligt har suget den fede..

Men jeg mærker nu heller ikke noget så vidre.. Og jeg er efterhånden så clean at en alm. halv joint er nok til at jeg bliver ret basket x 3 men klarede 3 spray af den der cannabis spray og mærket egentlig ikek noget så vidre

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Cannabis spray :lol:

... Because it's simple not enough to enjoy a joint these days!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

En sativex spray er 50 % THC og 50 % CBD. Ikke lige et mix man støder på normalt, så sikkert derfor i får en anden virkning end i forventer.

Dedikeret medlem

Hvis i læser blazR's link, vil i se at Sativex indeholder 27mg THC og 25mg CBD per ml.

Hvis man antager at det er korrekt at CBD har en dæmpende effekt på rusen af THC, giver det vel meget god mening at i som så ikke oplever at være påvirkede - taget i betragtning at forholdet er 1.08:1.

Derudover er dosen i modtager i forstøveren også minimale, både fordi der kommer lidt spray ud og fordi der skal flere ml til før i når dosen af fx en joint. Jeg har dog svært ved at finde nogle konkrete og troværdige tal, så desværre ingen referencer..

Måske i skulle lade lægemidler være lægemidler og købe jeres eget narko, selvom jeg godt kan påskønne at det naturligvis skulle forsøges. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis man antager at det er korrekt at CBD har en dæmpende effekt på rusen af THC, giver det vel meget god mening at i som så ikke oplever at være påvirkede - taget i betragtning at forholdet er 1.08:1.

Derudover er dosen i modtager i forstøveren også minimale, både fordi der kommer lidt spray ud og fordi der skal flere ml til før i når dosen af fx en joint. Jeg har dog svært ved at finde nogle konkrete og troværdige tal, så desværre ingen referencer..

Jeg mener at have hørt at der er ca. 20mg THC i en joint(tror det var i debatten om trafik og hash, med Karsten Nonbo og Henrik Rindom :D) - http://www.dr.dk/P1/P1Debat/Udsendelser ... 3306_1.htm

Hvis det er tilfældet svarer 1ml Sativex meget godt med en joint, men der kommer selvfølgelig ikke 1ml ud ad gangen.

CBD virker rigtigt nok dæmpende på THC's virkning, men så vidt jeg har forstået er langt det meste hash lavet af indica strainen som jo bekendt har et højt CBD indhold modsat sativa - Så jeg tror ikke det er derfor trådstarter og ven ikke mærker noget.

Hvor meget har I egentlig indtaget trådstarter?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

CBD virker rigtigt nok dæmpende på THC's virkning, men så vidt jeg har forstået er langt det meste hash lavet af indica strainen som jo bekendt har et højt CBD indhold modsat sativa - Så jeg tror ikke det er derfor trådstarter og ven ikke mærker noget.

Nej , det er ikke helt rigtigt. Selv en indica med meget cbd indeholder stadig mange gange mere thc end cbd.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nok ikke den mest pålidelige kilde, men det første og bedste jeg lige fandt:

Citat:
The traditional hash contained something like 5% THC and 3.5% CBD on average.

http://ukcia.org/wordpress/?p=50

Medlem
Brugeravatar

http://www.irf.dk/dk/anmeldelser/praeparatanmeldelser/arkiv/sativex_cannabis.htm
Citat:
Sativex indeholder 2 ekstrakter af Cannabis sativa L, svarende til en dosis pr. pust på 0,03 mg delta(9)-tetrahydrocannabinol og 0,028 mg Cannabidol (THC/CBD)

Der kommer simpelthen ikke nok stof ud pr. pust til at opnå en rus.

Medlem

Jeg mener at have hørt at der er ca. 20mg THC i en joint(tror det var i debatten om trafik og hash, med Karsten Nonbo og Henrik Rindom :D) - http://www.dr.dk/P1/P1Debat/Udsendelser ... 3306_1.htm

Hvis det er tilfældet svarer 1ml Sativex meget godt med en joint, men der kommer selvfølgelig ikke 1ml ud ad gangen.

Hvor meget har I egentlig indtaget trådstarter?

5 pust kom jeg op på så gad jeg ikke det mere ..

Smagen de første 2 sek er fantastisk .. Som en rigtig lækker maroc .. Derefter bliver smagen bare klam

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

5 pust svarer også kun til 0.15mg THC - det er langtfra nok til at mærke en effekt

Dedikeret medlem

du skal bruge en 10x udgave med 270mg thc og 250mg cbd pr. ml. så er der gevinst hos alle. undervognsbehandling er meget hårdt for mundhulen, og derfor kun for ms patienter som supplement til dem der har prøvet de traditionelle medicin typer.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]