Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 jul 2025 05:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej!
Mig og en ven oplevede lige ud sagt noget lort i går, og tænkte at vi ville dele der her på siden for at finde ud af om andre mennesker har haft samme oplevelse som os, eller kan komme med en form for forklaring på hvad der skete?

Det hele startede med at mig og en god ven ville ’fejre’ weekenden med en dejlig honning blunt. Vi havde en lille klump på ca. 0.6-0.7 gram og have planlagt at putte det hele i blunten; men eftersom vi havde planlagt et møde i byen senere på dagen, lavede vi også en joint af ca. 1/3 af klumpen som vi ville ryge mens vi gik, så vi kunne nyde the mellow mood mens vi skulle gå.
Vi kører puff puff pass igennem hele blunten, og det skal lige siges at vi begge to kan inhalere rimeligt hæftigt, og vi holder røgen inde længe flere gange, for at få mest muligt ud af klumpen da vi jo ikke havde så meget.
Pludselig kigger vi på hinanden og indser at vi begge er blevet pænt høje og tænker at det bare er noget vildt røg vi har skaffet. Efter 10 minutter sker det som min ven beskriver (og skriver som): Det var ligesom starten på en "ude af kroppen oplevelse" min bevidsthed bevægede sig længere og længere væk fra min krop( I dette tilfælde bagud) Jo mere jeg fortalte mig selv at det var et trip, desto tættere kom min bevidsthed på selve min krop igen. Da jeg til sidst havde overbevist mig selv om at det var et trip og tvang mig selv til at være normal igen, begyndte jeg at ryste helt vildt, og det var svært at holde koncentrationen. Mistede jeg kontrollen i et kort sekund, røg jeg tilbage til mit trip.

Jeg oplever starten af trippet noget af samme stil som min ven, men jeg for flere fysiske tegn; jeg var godt ramt af en forkølelse så snottet løber ud af min næse. Derfor vælger jeg at pudse næse, og herefter stopper det bare ikke. Det lyder ikke lækkert og det var det heller ikke, men min næse bliver ved med at løbe og på et tids punkt brækker jeg mig på grund af den store mængde snot som jeg puster ud. På et tidspunkt kigger jeg på papiret og kan ser at jeg har næseblod. Her indser jeg først alvoren i situationen.
Efter at min ven næsten mister kontrollen helt, beder jeg ham ligge ned med ret ryg og hagen op så han bedre kunne trække vejret, men kunne føle på ham at det blev sværere og sværere. I det jeg står og guider hans åndedræt begynder min ben at ryste og jeg bliver ufrivilligt tvunget i en form for fosterstilling på gulvet (på knæ). Mens at mit hjerte slår så hurtigt ,hårdt og voldsomt at jeg slår min næve i gulvet mens jeg skriger på hjælp.
Følelsen kan beskrives som et stillestående chok(forestil dig at du bliver forskrækket og skræk følelsen bliver ved i 10-20 sekunder i stedet for et split sekund). Jeg får beroliget mig selv nok til at sætte mig og ved siden af min ven, som også har sat sig op, og sammen gør vi et forsøg på at finde ud af hvad der sker.
To gange med korte mellemrum knækker jeg sammen i takt med at min hjertebanken bliver kraftigere og meget hurtigere; jeg føler at jeg er så tæt ved at få et hjertestop at jeg læner mig op ad min ven som har det ligesådan, sammen for vi beroliget hinanden lidt ved at sige at det bare er et badtrip og at vi bare skal lide i en time eller to, for så skulle trippet være ovre.

Vi ligger fortsat i dybe psykiske smerter og ubeskrivelig ubehag pågrund af den kraftige hjertebanken. Trippet når på et tidspunkt et så strot ubehag at vi overvejede at ringe efter en ambulance. Dog bliver vi begge enige om at man ikke kan dø af hash og derfor vælger vi at lægge os til at ’dø’ i håb om at trippet vil stoppe og alt vil være ved det normale.
Det bør nævnes at vi begge to har røget en del joints før med langt højere koncentration af hash, men har dog aldrig prøvet ligefrem at trippe balls af weed. Min ven har også før eksperimenteret lidt med saliva hvor et trippet kun varede omkring 10 minutter. Salvia-trippet var dog i modsætning til dette trip en positiv oplevelse.
Normalt vil jeg nok bare mene at det bare var et bad trip, men det der undre os begge er at trippet varede så længe, i forhold til mængden vi havde røget. vi røg blunten kl 16.30, og lå tilbage med kun kraftig hjertebanken da klokken var 01.30 om natten. Trippet havde ebbet ud lidt inden 01.30, hvor vi havde gået en tur for at få luft, men selv der følte vi begge to utrolig stor ubehag ligesom før, dog med mere situationsfornemmelse og selvkontrol.

Junior medlem

i fik sikkert bare badtrip. Et angstanfald og så kørte i hinanden op :b
Det sker engang imellem og kan være svært at komme sig over lige med det samme.

Jeg fik totalt griner på over det her ''jeg bliver ufrivilligt tvunget i en form for fosterstilling på gulvet (på knæ). Mens at mit hjerte slår så hurtigt ,hårdt og voldsomt at jeg slår min næve i gulvet mens jeg skriger på hjælp.'' ved ikk om det er fordi jeg er skæv men hold kæft hvor er min forestilling om det der, sjovt XDDDDDD

Medlem
Brugeravatar

Typisk eksempel på at i var så pisse bange at jeres krop begyndte at reagere på det. Meget forståeligt når du får næseblod i starten - sådan en oplevelse kan let starte et bad trip. Dog har jeg aldrig hørt om at man skulle kunne få næseblod af at ryge hash! :)
Det er vigtigt at i når i engang vil ryge igen lægger oplevelsen helt bag jer, for ellers vil der være meget større sandsynlighed for at det sker igen.

Medlem
Brugeravatar

det her er et godt eksempel på to dudes der får hinanden kørt godt op over et badtrip på weed :)
fordi i måske har fået fat i noget super god ryger som i ikke lige havde regnet med selvom du skriver at
du er vandt til at ryge noget der er mere potent, men alligevel hvem ved,

eller os så havde den hash en anden rus,en den i lige havde forventet,
for jeg synes meget tit at hash har en "Forskelig" form for rus,,, selv hash fra samme plade kan virke forskelligt vis der lige er en lille smule mere nol i den ene ende af pladen i forhold til den anden ende,
men det kommer self and på hvordan man laver sine hash plader

det kan self os bare være i har fået noget totalt skam cuttede skod hash dyppede i mad olie og hvad de ellers kan finde op at cutte hashen med ,, ja selv skunk prøver de at få til at glinte lidt mere,

Junior medlem

Det virker bare underligt at vi har trippet så hæftigt, i så lang tid, af så lidt weed..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
weed er helt utroligt til at skabe placebo effekter.. og når man er påvirket er psykedelia er man meget let påvirkelig af omgivelser - især ens venner, der også tror de tripper ballz, og det er bare en ond mørk spiral, der tager lang tid at komme tilbage fra.. i har sikkert ikke været skæve mere end 2 timer, men jeres psyke har været kørt så langt ned at det har taget jer lang tid at komme op igen.

jeg har selv haft meget stærke oplevelser med thc, hallucineret, misforstået situationer 100% og meget andet.. jeg har dog aldrig haft et badtrip.. det er vel noget jeg har til gode :p

Junior medlem

/!\

Jeg kan relatere til det du skriver.

Jeg prøvede netop fuldstændigt det samme så sent som sidste weekend, hvor settet og tiden før selve rygningen var i så højt humør som det næsten kunne blive. Jeg og 3 kammerater røg et hovede hver på bong, hvorefter to af os satte os ned for at gøgle med vores computer. Jeg følte ikke det sædvanlige high hash giver, tænkte det bare var svag ryger, men oplevede et utroligt langsomt come-up på ½-1 time. Da jeg tager mine høretelefoner af, kigger jeg rundt og ser at de 3 andre er lige så underligt påvirket som jeg selv.

Det tog ikke andet end et blik på hinanden for at bekræfte at noget var galt, og at dette high var fucked up - der var noget i vejen. Som du beskriver så tydeligt med hjertebanken, havde jeg fuldstændigt samme oplevelse og var ligesom dig strefjet af tanken om et opkald til ambulancen. Dog holdte jeg hovedet koldt , selvom jeg med garanti kunne blive enig med mig selv om dette ikke KUN var hash, da jeg ellers plejer at være helt komfortabel selv i de vildeste skæverter, og slet ikke kunne relatere. Hjertet hamrede afsted, selvom jeg blev mere og mere beroliget mentalt.

Vi besluttede os for at vente den ud, og lægge os til at sove, men lå i 1-2 timer og vred os, da det var umuligt at falde i søvn. Næste dag da vi vågner, kan jeg stadigt mærke den underlige fornemmelse jeg faktisk ikke kan relatere til andet end ubehag, og ikke forbinde med nogle substanser jeg har prøvet før, udover en meget mild genkendelig toger-foremmelse fra det hash som naturligvis også var i.

Jeg er nu efter at have læst dit indlæg næsten helt sikker på der er noget i omløb. Er lidt i tvivl angående reglerne her på psychedelia, men "det" blev anskaffet i midt/østjyllands området.

Vi undersøgte klumpen nærmere, og kunne ud fra lugten og synet af den ikke identifisere noget mærkværdigt, udover at lugten ikke var særlig stærk. Vi var dog så sikre i sagen at vi bare smed det ud.

- Tror desværre der er noget lort i omløb, er næsten helt 100.

Edit: det kan selvfølgeligt ikke udelukkes at i fik et bad trip, men yderst mistænkeligt hvor meget det minder om min oplevelse samt at det også lige er sket for nyligt. Andre som har haft samme oplevelse indenfor en kort tidsperiode?

Medlem

Wow. Nu vil jeg så også lige joine, har dog bare tænkt hele tiden at jeg havde røget for meget, men min oplevelse minder meget om jeres. Og da min dealer siger at der nok har været noget andet blandet i så er jeg ret sikker. (Ikke ham som jeg fik det af)
Det startede ud som en normal hash rus, men blev hurtigt sløv, så jeg lagde mig i min vens seng, og fik hjertebanken og pludselig sker der noget som jeg oplever som black out. Jeg ved ikke om jeg fik blackout eller ej. Men så hvis der fx blev lukket et vindue i den anden ende af lejligheden så føltes det som om at det sprang inde i mit hovede. Dette varede hele min rus.
Min dealer sagde at nogle blander ryge heroin i for at gøre en afhængig.

Medlem

kan hvertfal være 99.7% sikker på at din pusher ikke tilsætter heroin, så har han ikke nogen hjerne hvertfald.

Jeg har selv oplevet et par gange på hash og få det meget dårligt, hvor jeg rystede helt vildt og svedte som et svin og self tænker man at det er sygt det der sker, men det bliver altså kun være af at man gør det værre.
De gange jeg har oplevet det har det været med kammerater og de 2-3 gange det er sket har jeg sat mig ud på deres toilet taget tshirt/skjorte af sat mig ned og bare samle ens tanker til rolige positive ting, og vigtigst af alt få lukket øjnene og ja nærmest bare give slip på det hele. Der er max gået 5-10min så har jeg været god igen. Om det er pga hashen eller fordi man måske ikke har nok energi i kroppen skal jeg ikke kunne sige, men er næsten 100 på det er det tilsætnings lort der bare er i alt hash nu til dags stort set.

Junior medlem

kan hvertfal være 99.7% sikker på at din pusher ikke tilsætter heroin, så har han ikke nogen hjerne hvertfald.

Kan være at vedkommende som dealer, ikke selv tilsætter det men bare sælger videre for andre som har.
Desuden er jeg ret sikker på det ikke bare er noget som er i alt hash nu til dags, som du nævner - Har aldrig oplevet dette før, efterhånden efter en del års hyppig rygning.

Glemte også at tilføje, at smagen var meget "blank" og mindes røgen som værende meget tynd, selv når det var bong blandet med godt ristet tobak.

Jeg har haft min andel af bad trips og angst efter indtagelse, og vil mene jeg nu dagen derpå ville være i stand til at påpege hvis det var angst eller panik som tog over rusen, hvilket jeg holder fast ved det ikke var.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]