Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jul 2025 18:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej Psychedelia, jeg personligt får det ikke dårligt af at ryge cannabis (Skunk og Hash) Uanset om jeg ryger 7g på en dag eller færre. Det samme gælder alle mine venner.

Men hver gang jeg skal ryge med min storbror hvor der er hash i, får han det dårligt. Han bliver bleg og føler han skal kaste op og kan sidde og kigge ned i jorden i 15 minutter før han kan klare at gå ind og ligge sig i sin seng.
Det skal siges at han er meget følsom, og jeg mistænker ham for at have angst og social fobi.
Før i tiden da han havde mere selvtillid og kunne omgåes mange mennesker ad gangen, røg han for første gang i sit liv og det var med 3, 2 smøgs med hash i på en dag, han blev ikke dårlig men fik det godt.
Det er nogle år siden, og siden da har han ikke røget cannabis siden her for nyligt hvor de sociale problemer opstod.
Men nu hvor hans tollerance er så lav får han det dårligt af hash, men ikke skunk???
Der er intet i vejen med kvaliteten af den hash jeg kan skaffe.

Min pointe er at jeg mistænker ham for angst, og jeg vil gerne have det bekræftet.

Note: Ingen af os har noia når vi ryger.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the Sky with Diamonds
7 gram på en dag lyder af overdrevet meget, prøv at putte mindre hash i.
Nu ved jeg ikke hvad I ryger på, men joints slår altså ikke ligeså hårdt som fx. bong.

Medlem

Du har garanteret tænkt på det, men prøver nu alligevel...- det har ikke noget at gøre med nikotin?

Junior medlem

Både nikotin kan gøre man får det dårligt, men også hvis man putter for meget hash i kan det også godt gøre man får det dårligt, tag et par få sug læg jointen og vent så noget tid, hvis han har det fedt lad være med at ryg mere på ham, hvis han ikke kan mærke noget gentag.
Jeg får det nemt dårligt hvis jeg bare ryger igennem på noget godt røg, og hvis tobakken ikke er ristet ordentligt er min hals færdig.
Men held og lykke! Mvh Sibben.

Medlem

Guys.... Det er ikke mig der får det dårligt men min bror... Og det var mig der røg 7g på en dag -.-

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Her og der
Well, selvom det er din bror der får det dårligt er det stadig de samme ting der gør sig gældende: Enten er jointsne for stærke, ellers er tobakken for dårligt ristet.

Hvis der er styr på disse 2 ting, og din bror stadig får det dårligt, kan jeg ikke rigtigt se andre løsninger end at han lader være med at ryge cannabis. I mine ører harmonerer det heller ikke helt godt med angst og sociale problemer og cannabis-rygning. Har selv oplevet at psykiske problemer manifestere sig fysisk, og det kan som du selv lidt er inde på sagtens være derfor han får det dårligt af at ryge.

Medlem

Well, selvom det er din bror der får det dårligt er det stadig de samme ting der gør sig gældende: Enten er jointsne for stærke, ellers er tobakken for dårligt ristet.

Hvis der er styr på disse 2 ting, og din bror stadig får det dårligt, kan jeg ikke rigtigt se andre løsninger end at han lader være med at ryge cannabis. I mine ører harmonerer det heller ikke helt godt med angst og sociale problemer og cannabis-rygning. Har selv oplevet at psykiske problemer manifestere sig fysisk, og det kan som du selv lidt er inde på sagtens være derfor han får det dårligt af at ryge.

Doseringen har altid været 0,5g i 2smøgs som er gennem grillet, og det har været til deling.
Men skunk får han det sindsygt godt af, og føler det hjælper ham med angsten og fobien?

Medlem
Brugeravatar

Min pointe er at jeg mistænker ham for angst, og jeg vil gerne have det bekræftet.

Der er ingen herinde som kan fortælle dig om han har angst eller ej, for vi kender ham ikke. Men det lyder da som om der er noget i jeres joints, han ikke kan tåle. Hvis han insisterer på at ville være skæv, kan han jo prøve at ryge hashen eller skunken rent, altså uden noget tobak, f.eks i en lille pibe. Så kan I ihvertflad finde ud af om det er hashen eller tobakken, som gør det.

Mvh. NM

Senest rettet af WinterMute 21 feb 2013 13:22, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Der er ingen herinde som kan fortælle dig om han har angst eller ej, for vi kender ham ikke. Men det lyder da som om der er noget i jeres joints, han ikke kan tåle. Hvis han insisterer på at ville være skæv, kan han jo prøve at ryge hashen eller skunken rent, altså uden noget tobak, f.eks i en lille pibe. Så kan I ihvertflad finde ud af om det er nikotinen eller tobakken, som gør det.

Mvh. NM

Vi røg rent hash i bong, stadig samme resultat.
Igår røg vi skunk i min bong, og han fik det godt.
Igen der er intet i vejen med hashen, den er i den fineste kvalitet.

Medlem
Brugeravatar

:? ..... Jamen så er det jo nok hashen, han ikke kan tåle.... problem solved.

Medlem

:? ..... Jamen så er det jo nok hashen, han ikke kan tåle.... problem solved.

Det vidste jeg godt i forvejen, men tænkte bare om i kunne afkræfte om han havde fobien, og angsten, men ja det er der jo ikke rigtigt nogle der kan svare på da i ikke kender ham og mine udsagn ikke er nok til at i kan bedømme det.
Men jeg siger tak for jeres svar, og post endelig hvis der er nogle der kan relatere og har yderligere informationer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis han har social fobi skal han ikke ryge hash. Det skal du være med til at sørge for som hans bror.
Og hvis han ikke tåle hash, kan han jo lade være med at ryge det.

Medlem

Hvis han har social fobi skal han ikke ryge hash. Det skal du være med til at sørge for som hans bror.
Og hvis han ikke tåle hash, kan han jo lade være med at ryge det.

Naturligvis, var dog ikke klar over det med socialfobi og vil selvfølgelig fortælle ham det.
Men skunk har hjulpet ham mentalt, og gjort ham mere socialt, så hvordan er det dårligt for hans socialfobi?

Medlem

hey, stop. Du skal ikke forsøge at medicinere din bror ud af angst, specielt ikke med cannabis. Prøv lige at lade være med at lege doktor to sekunder imo, hvis du føler din bror har problemer, bør du forsøge at få ham til en psykolog så han kan snakke om det :) Ville ha rådet dig til selv at snakke med ham i første omgang, men du lyder sgu ikke som den skarpeste, no offense LOL

:peace:

Medlem

hey, stop. Du skal ikke forsøge at medicinere din bror ud af angst, specielt ikke med cannabis. Prøv lige at lade være med at lege doktor to sekunder imo, hvis du føler din bror har problemer, bør du forsøge at få ham til en psykolog så han kan snakke om det :) Ville ha rådet dig til selv at snakke med ham i første omgang, men du lyder sgu ikke som den skarpeste, no offense LOL

:peace:

Har jo på ingen måde sagt jeg ville selvmedicinere ham med skunk?
Pointede kun at skunk havde en bedre effekt på ham end hash havde.
For det andet har jeg ikke sagt han havde angst men jeg havde mistænkt ham for det.
Hvis du havde læst kommentarene igennem og tråden korrekt så ville du vide hvad mine påstande var.
At sige jeg ikke er den skarpeste, og så sammentidig have mislæst teksten fuldstændig er det dummeste jeg har hørt længe.

Vil foreslå at du fremover holder din tekst objektiv og holder dig til reel fakta og ikke angriber personligt.

God torsdag :peace:

Medlem

har læst tråden sådan ok igennem, tog egentlig bare udgangspunkt i din forrige post, hvor du skriver "Men skunk har hjulpet ham mentalt, og gjort ham mere socialt, så hvordan er det dårligt for hans socialfobi?". Samtidig lyder det som om, du leder efter en måde, hvorpå din bror bedre kan nyde hashrusen uden at blive dårlig. Hvis man lægger det sammen, kunne det godt virke som om du forsøger at lindre hans psykiske problemer ved at ryge ham skæv, og i så fald er det vel på sin plads at påpege at du bør lade være....

det sidste var bare sjov lol

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
det er ikke alle der kan ryge hash... har et par venner der altid gerne vil ryge med, men altid ender med blodsprængte øjne og zombie lignende tilstand hvor de ikke er til en skid og ikke har det særligt fedt..

Medlem

det er ikke alle der kan ryge hash... har et par venner der altid gerne vil ryge med, men altid ender med blodsprængte øjne og zombie lignende tilstand hvor de ikke er til en skid og ikke har det særligt fedt..

Tak for din respons, dejligt at høre der i det mindste er nogen der kan relatere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Men skunk har hjulpet ham mentalt, og gjort ham mere socialt, så hvordan er det dårligt for hans socialfobi?

Måske har det det på kort sigt. Men hvis han bliver ved med at ryge, gør det kun hans angst værre. Hash er ikke ligefrem terapi for dit sind

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]