Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 03:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Jeg har i siden december røget hash. Da jeg begyndte at ryge var det egentlig fordi, jeg tænkte "hvorfor ikke?".
I december var jeg meget depressiv. Jeg hadede mig selv pga. nogle ting jeg sagde til min ex-kæreste. I en af mine første skæverter fik jeg en lykkefølelse, hvor jeg fik en masse positive tanker og selvhadet stoppede næsten helt. Har fået enkelte tilbagefald, men de er gået over af sig selv. Der har kun været ca. 3 tilbagefald.

Det har gjort mig til et meget gladere menneske. Ikke kun når jeg er skæv, men også når jeg er 100% ædru. De positive følelser følger efter mig. De fortsætter.
Jeg har røget nogle gange om ugen siden slutningen af december. Som regel om aftenen. Så hører jeg en masse musik. sidder nærmest og mediterer.

Synes ikke jeg har mærket nogle bivirkninger. Føler mig ikke dummere, mere glemsom eller trættere overhovedet. Kun når jeg er skæv selvfølgelig. Før havde jeg også en mild grad af insomni. Det har cannabis hjulpet på, da jeg nemmere falder i søvn, når jeg ryger. Jeg har fået mere overskud og er blevet mindre stresset. Har kun fået det dårligt en gang. Blev bare lidt utilpas, men så lagde jeg mig ned og sov i et par timer, så var jeg frisk igen.

Hvorfor mærker jeg ikke nogle af de bivirkninger, som alle går rundt om taler om? Skal jeg forvente, at de kommer på et tidspunkt?

Forøvrigt er jeg skæv lige nu :mrgreen:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
mit forbrug svinger meget, men i perioder kan jeg ryge 2 joints om dagen i hverdage og 10 på en weekend, og stadig være i stand til at tage i skole, gøre mine ting osv uden at have det store besvær..

det eneste jeg har fundet ud af jeg bliver dårligere til at er koncentrere mig om "udvendige" ting, fx. fokusere på en bog tekst, eller følge med i foredrag og den slags. - ikke det store for at få et godt pusterum, få styr på tankerne og stresse af.
når jeg beslutter mig for at der skal ske "noget nyt" i mit liv er det for det meste mens jeg er skæv, det kan motivere mig til rigtigt mange ting, hvis man sidder og tænker "damn, jeg blir sku nødt til at gøre et eller andet ved det der".

hash er ikke så farligt - dét er faren ved det ;)

Medlem
Brugeravatar

du vil først mærke bivirkningerne 100% når du stopper vil jeg sige ;)
Det er også forskelligt fra individ til individ. Jeg får stadig ligeså gode karakterer i skolen, men jeg gør også meget for at holde hjernen i gang, og for at koncentrere mig om skolen og om at lave mine lektier. Vil heller ikke sige at man bliver "dum" af at ryge.

EDIT
Ovenstående er selvfølgelig baseret på at du holder det på "et par gange om ugen." Begynder du at ryge dagligt er det en helt anden sang.

Senest rettet af Tothehead 24 feb 2013 16:16, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Du er også kun lige i starten - til sidst kan det tage over og blive hverdag, fordi man ikke regner med der er nogle bivirkninger, og hvis du ryger hverdag er bivirkninger tydelig og mærke - og kan i værste fald ende i depression.
gider ikke til at synge sangen for dig, du kan finde den andre steder herinde, men tråd varsomt - det bivirkninger kommer, hvis du tiltager dit forbrug.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har røget stortset dagligt det sidste års tid, og det har haft mange bivirkninger (vejret/mørket har også haft en del at sige). Jeg kan kun anbefale at holde pauser, for intet rusmiddel vil for altid være optur, don't fool your self.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Junior medlem

Jeg ryger mere eller mindre hver dag og har det har jeg gjort i (jeg vil tro) 6 måneders tid.
Jeg står op hver dag på arbejde fra 7-15 uden problemer, og fungerer i det hele taget rigtig godt, selvom jeg ryger ofte.
I slutningen af december, var jeg til en afsluttende eksamen efter 4 måneders skoleforløb (hvor jeg var skæv næsten hver dag) og jeg afsluttede med et 12 tal, som den eneste i klassen.

Jeg har det godt med at ryge hver dag, og nyder at ryge cannabis. Jeg ryger udelukkende fordi jeg synes det er en rar følelse og fordi jeg kommer "væk" fra hverdagens gøremål. Udover det sover jeg også helt fantastisk om natten og er derfor frisk dagen derpå. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Det er forskelligt, nogle vil mærke bivirkninger efter meget kort misbrug, andre vil først få det at føle måneder, måske år efter at have misbrugt cannabis, jeg røg selv cannabis dagligt næsten uden pauser fra jeg var omkring 15 til 21 (prøvede det da jeg var 13) i starten mærkede jeg nu ikke de store bivirkninger, jeg var en agrressiv ung mand og det blev som det første forværret, og nu ikke kun pga cannabis misbruger men også pga de mennesker jeg hængte ud med dengang der mildest talt var rådne oven i deres hoveder, efter 1-2 års misbrug begyndte jeg at blive meget ascocial, jeg sagde til mig selv jeg ikke gad komme til familie fødselsdage os.v men i virkeligheden kunne jeg nok bare ikke magte at være så social, og undskyldte det over for mig selv på alverdens måder.

et år gik yderligere og jeg var omkring 17-18 år da jeg fik svært ved at køre i bus, og toge, fik svært ved idet hele taget at være i det offentlige, og der blev skam bygget yderligere på, snart blev det til svedture i offentligheden bare jeg stod i en forretning og skulle betale var jeg rød i hovedet og svedte som et svin, abetitten havde cannabisen også fjernet igennem de sidste år - så var alt for tynd og lignede en narkoman mildest talt hvilket jeg jo sådan set også var (ja cannabis er narko) ;)

det blev til depression.. og en masse andet, mistede kærester og venner på det, jeg kørte mig selv længere og længere ud og var ikke istand til at stoppe da de første sten begyndte at trille ned af skrænten fordi jeg var blevet godt og grundigt afhængig af cannabis (som jeg jo ikke var i starten på samme måde) hvilket resulterede i at skrænten skræd under mig

jeg lider den dag idag af angst (er ved at få det under kontrol heldigvis uden medicin) af og til vrangsforstillinger og lidt OCD, jeg er ikke i tvivl om at jeg kunne ha undgået nogle af disse psykiske tilstande hvis ikke allesammen, hvis jeg ikke havde misbrugt cannabis.

men hey ? i starten gik det jo fint nok..

Før eller siden vil et misbrug sparke dig i røvhullet så du måske ender med en lortesmag i munden resten af livet hvis du er uheldig, derfor kan det virkelig ikke anbefales at bruge cannabis så ofte, du vil sikkert også langtsomt opdage at cannabisens effekt langsomt vil fortage sig, self bliver du da skæv og sløv og dum og stener, men giver det dig det samme som de første gange ? nej, det er ikke længere good times, det er bare dope.

tænk dig nu lidt om, jeg ville ikke se min værste fjende havne hvor jeg har været.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]