Det er forskelligt, nogle vil mærke bivirkninger efter meget kort misbrug, andre vil først få det at føle måneder, måske år efter at have misbrugt cannabis, jeg røg selv cannabis dagligt næsten uden pauser fra jeg var omkring 15 til 21 (prøvede det da jeg var 13) i starten mærkede jeg nu ikke de store bivirkninger, jeg var en agrressiv ung mand og det blev som det første forværret, og nu ikke kun pga cannabis misbruger men også pga de mennesker jeg hængte ud med dengang der mildest talt var rådne oven i deres hoveder, efter 1-2 års misbrug begyndte jeg at blive meget ascocial, jeg sagde til mig selv jeg ikke gad komme til familie fødselsdage os.v men i virkeligheden kunne jeg nok bare ikke magte at være så social, og undskyldte det over for mig selv på alverdens måder.
et år gik yderligere og jeg var omkring 17-18 år da jeg fik svært ved at køre i bus, og toge, fik svært ved idet hele taget at være i det offentlige, og der blev skam bygget yderligere på, snart blev det til svedture i offentligheden bare jeg stod i en forretning og skulle betale var jeg rød i hovedet og svedte som et svin, abetitten havde cannabisen også fjernet igennem de sidste år - så var alt for tynd og lignede en narkoman mildest talt hvilket jeg jo sådan set også var (ja cannabis er narko)

det blev til depression.. og en masse andet, mistede kærester og venner på det, jeg kørte mig selv længere og længere ud og var ikke istand til at stoppe da de første sten begyndte at trille ned af skrænten fordi jeg var blevet godt og grundigt afhængig af cannabis (som jeg jo ikke var i starten på samme måde) hvilket resulterede i at skrænten skræd under mig
jeg lider den dag idag af angst (er ved at få det under kontrol heldigvis uden medicin) af og til vrangsforstillinger og lidt OCD, jeg er ikke i tvivl om at jeg kunne ha undgået nogle af disse psykiske tilstande hvis ikke allesammen, hvis jeg ikke havde misbrugt cannabis.
men hey ? i starten gik det jo fint nok..
Før eller siden vil et misbrug sparke dig i røvhullet så du måske ender med en lortesmag i munden resten af livet hvis du er uheldig, derfor kan det virkelig ikke anbefales at bruge cannabis så ofte, du vil sikkert også langtsomt opdage at cannabisens effekt langsomt vil fortage sig, self bliver du da skæv og sløv og dum og stener, men giver det dig det samme som de første gange ? nej, det er ikke længere good times, det er bare dope.
tænk dig nu lidt om, jeg ville ikke se min værste fjende havne hvor jeg har været.