Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 17:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har læst på hashguiden og søgt lidt på forummet og kan se det er utrolig alsidigt hvilke holdninger folk har til charas og specielt sort/mørkt hash. Så jeg tænkte på at oprette den her tråd for at nå til bunds og høre folks personlige ekspertise og erfaring, da jeg må sige jeg ikke selv er den største ekspert på området.

Kunne læse under hashguiden at charas åbenbart kun er håndrullet indica? Samtidig har jeg læst mig frem til på nettet at det for såvidt ligeså godt kan være sativa? Nogen går endda så langt som til at sige at charas som oftest er sativa.

Samtidig er der mange her på forummet der siger det er pjat at Charas eller sort hash generalt som udgangspunkt er indica domineret.

Er der nogen "eksperter" der kan forklare lidt, især om charas og om hvorvidt det typisk er sativa/indica domineret? Hvis det da overhovedet er til at sige noget om.

Dedikeret medlem

altså største delen af alt tjald er indica domineret men du kan sku nok også få en sativa charas hash ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
True that.. Tror dog at sativa charas er megetn sjældent.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Charas har da ikke noget at gøre med sativa og indica. Det er da derimod fremstillingen af charas der er speciel; man tager simpelthen ens hånd og kører hen over topskuddene indtil hånden er godt fedtet, og så gnider man hænderne mod hindanden for at få hashen af. Det er en af grundene til jeg ikke at bruge charas i madlavning, er ikke så tosset med at en tilfældig Inder med beskidte hænder har rullet den hass jeg spiser.

God ryger

Junior medlem

Charas har da ikke noget at gøre med sativa og indica. Det er da derimod fremstillingen af charas der er speciel; man tager simpelthen ens hånd og kører hen over topskuddene indtil hånden er godt fedtet, og så gnider man hænderne mod hindanden for at få hashen af. Det er en af grundene til jeg ikke at bruge charas i madlavning, er ikke så tosset med at en tilfældig Inder med beskidte hænder har rullet den hass jeg spiser.

God ryger

Det er umiddelbart også sådan jeg har forstået det. Det er derfor det forvirre mig lidt når folk snakker om det primært skulle være det ene, kun baseret på den variabel at hashen er blevet lavet på den måde som du nævner der. Det skulle jo også ud fra min logik ikke have den store betydning hvilken plante det er, når man anvender den teknik.

Medlem
Brugeravatar

Det er meget små og få områder i verden hvor man producerer charas. Kunne man måske forestille sig at bønderne der dyrker planterne, eksklusivt dyrker eksempelvis indica (eller vice-versa)? Dermed er det interessant at snakke sativa/indica når man snakker charas.

Junior medlem

Det er meget små og få områder i verden hvor man producerer charas. Kunne man måske forestille sig at bønderne der dyrker planterne, eksklusivt dyrker eksempelvis indica (eller vice-versa)? Dermed er det interessant at snakke sativa/indica når man snakker charas.

Det er faktisk en meget god pointe. Men i princippet kan folk vel også rulle charas af det de gror derhjemme eller hvor man nu gror, for at få den konsistens eller effekt charas nu måtte give? Umiddelbart virker teknikken jo ikke synderlig svær.

Det kan så være at folk der gror i feks Danmark generalt ikke vil lave charas fordi man får mere ud af at presse det til klump eller bare lave pot/skunk ud af det? Igen ved jeg ikke meget om det, derfor super fedt med nogle input!

Medlem
Brugeravatar

tror lidt det afhænger af, at indica er det man primært gror der hvor man producerer charas. tror at det meste sativa dominerede skunk osv. man kan købe er dyrket herhjemme i landet, mens langt det meste hash kommer fra Marokko.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]