Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 08:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 68 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel: Første Gang
Junior medlem

Hejsa! Jeg skriver fordi jeg har nogle spørgsmål omkring hash. Det er min første gang jeg prøver at ryge. Eller jeg prøvede lidt i en hash pipe som jeg har igår men uden virkning overhovedet så min plan var at skulle ryge noget i morgen sammen med nogle venner. Det hash jeg har er dog kun til mig selv.
Det skal lige siges at jeg har prøvet at søge på jeres forum uden svar på alle mine spørgsmål så nu spørger jeg altså bare :peace:

Jeg har købt nogle cones som jeg fik at vide jeg skulle af en ven. De har det filter der skal og er den "normale" størrelse fik jeg at vide.
Så har jeg købt 3 gram hash på staden til 75kr. Er ikke sikker på meget andet. (Kan evt ligge et billed ind hvis det er)
Er jeg i tvivl om hvilket tobak jeg kan bruge. Jeg har tobak til at rulle smøger men jeg har også normale smøger. Hvilket skal jeg bruge til en joint?
Hvordan ryger jeg det i en pipe, jeg har pipe filter men hvor meget skal der i og skal det være rent eller med tobak?
Skal jeg knække hashen med fingrene i små stykker og så ned i jointen, og skal det varmes først eller noget?

I det hele taget kunne jeg godt bare bruge hjælp til "Hvordan laver jeg en joint og med hvilket" og "Hvordan ryger jeg det i pipe og med hvad og hvor meget" og sidst "Hvad er bedst at gøre første gang".
Håber på nogle gode svar! Tak på forhånd :) :peace: :gud:

Medlem
Brugeravatar

Bare tag en smøg, evt en rød prince. få tobakken ud, så laver du en skål af sølvpapir, og ligger alt dit tobak i. Rist det med en lighter til det er godt knasende. bagefter nulre du dit hash i tobakken også har du et mix. også bare noget i pipen også skulle det være klar :-)

Junior medlem

men hvor meget hash skal jeg burge?
og tak for det hurtige svar! :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
0.2-0.30 pr. smøg (4 smøger pr gram). Men det er en smagssag, mange propper et halvt gram i en alm joint.

Junior medlem

Okay men det knækker jeg så bare af selve klumpen og prøver at hakke det fint ud og så i jointen?
skal klumpen ikke varmes eller noget :D

Medlem
Brugeravatar

http://www.youtube.com/watch?v=CVAy2JN3YFM

Medlem

Først tag et stykke papir og buk over midt på det hedder en "mixer-bakke". Tag din klump og knæk over i 3 stykker så har du cirka 1g. Tag en smøg og begynd at riste den med en lighter, det fjerne nikotinen. når du har ristet den godt og grundtigt put alt tobakken ned i mixerbakken. Tag nu ca. 25% af din 1g klumb og "nuller" det ned i (Hvis hashen er hård tag en lighter og varm den op lidt) Når du har din mix skal nu blande det med fingerne, fjern samtidige de store stykker tobak. Tag nu din mix og hælde det ned i din cone. Når den er halvt fyldt skal du "stampe" den mod en hård overflade. Fyld resten op og stamp det på plads. Det burde virke :)

-God Ryger

Senest rettet af Klausen91 15 feb 2013 16:47, rettet i alt 1 gang.

Medlem

ups

Junior medlem

tak for det gode svar!
Det vil jeg så prøve.
- må lige blive nød til at sprørge, hvorfor skal man egentlig fjerne nikotinen?

fandt forresten ud af at det er hash 90. ved ikke hvad det helt betyder, udover styrken tror jeg.

Medlem

tak for det gode svar!
Det vil jeg så prøve.
- må lige blive nød til at sprørge, hvorfor skal man egentlig fjerne nikotinen?
.

For at undgå at blive "Nikotin-skæv" ved ikke om det har nogen negativ effekt men jeg syns det gør tobakken mindre stærk og når du ryger joint/bong er der ikke noget filter til at tage det værste at nikotinen så det kan godt have en træls smag. Så kan du også nyde smagen af den dejlige hash istedet for det skide tobak. :)

Junior medlem

arh, okay. Det giver mening, tak for det rotte91 :)

Medlem
Brugeravatar

Folk tror altid at en nybegynder ved hvordan man "rister" en smøg, så her er en lille guide:
Tag en cigaret, og slik på enden af den, så der ikke så let går ild i den.
Tag lighteren i venstre hånd og tænd den. Lighteren skal have en mellemstørrelse flamme. Kør smøgen hurtigt frem og tilbage gennem det øverste af ilden. Der må ikke gå ild i papiret, men cigaretten må gerne begynde at ryge. Dette skyldes at nikotin fordamper ved relativt lav varme. Når du ser en god mængde røg, tager du cigaretten i munden og puster så hårdt du kan gennem filteret. Fortsæt dette til cigaretten er godt ristet (stadig ikke brændt/tændt). Du kan høre om en cigaret er ristet ved at nulre den mellem to fingre og tage den op til øret. Hvis der kommer en sprød/tør er den færdig. Ellers kan du se om papiret fra cigaretten er brunt/sort.
Hæld det i et mixerbræt, nol hashen ud, bland det, fyld din cone, ooooog god ryger! :)

Junior medlem

Tothehead, du har ret. havde faktik ingen anelse :P Men tusind tak for den lille guide, så er det sat på plads! :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Det er da godt nok noget billigt hash. 3 gram til 75kr? Kvaliteten er sikkert skod og så skal du altså bruge mere end 0,2gram per joint/smøg.

Junior medlem

Det passer sgu sikkert meget godt Krimse. Men det er hvad jeg kunne købe på staden.
desværre.... :/ :)

men jeg vil huske det, der skal nok en del i! :D

Medlem

men jeg vil huske det, der skal nok en del i! :D

Put nu ikke for meget i ! Hvis du aldrig rigtig har røget før og du er alene er 0.2 mere end nok og hvis du vil have mere kan du altid bare lave en joint mere :)

Junior medlem

Skal jeg nok, men som sagt prøvede jeg lidt af det. Skyldes det at det bare var første gang eller var det netop fordi der ikke var nok? :)

Medlem

Skal jeg nok, men som sagt prøvede jeg lidt af det. Skyldes det at det bare var første gang eller var det netop fordi der ikke var nok? :)

Det er ikke alle der får en effekt første gang de ryger eller anden gang. Men du skal stadig passe på ikke at overdosere men hvis det er i aften så lav en god joint og sæt nået godt musik på og ryg halvdelen og se om det gir en god effekt hvis du vil have mere ryg resten. Husk at inhalere!

-God Ryger

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er helt normalt ikke at kunne tune ind på det at være høj/skæv, de første par gange.
Det kan selvfølgelig også være dårlig hash du har købt. Var det 75 kr. grammet, eller 25?
Uanset hvad er et godt råd altid at gå efter det bedste, for der får du mest for pengene.

Du behøver iøvrigt ikke at bruge tobak for at ryge hash eller skunk. Det synes jeg at det er god HR at fortælle en nybegynder.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The world of Bith.
Fandt en video om hvordan man rister en smøg. Den er fin nok. :)

http://www.youtube.com/watch?v=xBbbu2N5 ... ig&index=1

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 68 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]