Hej kogehoveder, øhhh jeg mener KLOGE hoveder
Jeg har læst og læst om forskellige former for exstrathering, tinktur-lavning, Rick Simpson og hans cannabis olie, etc., men synes sgu det er lidt svært at finde hoved og hale i det hele.
Jeg vil gerne lave en udtrækning af de medicinske stoffer i cannabis, som CBD osv., uden at man bliver alt for høj af det. (Skal hjælpe mod angst og depression) Så er altså ikke interesseret i at omdanne alt for meget thc-a til THC ved hjælp af decarboxylation/opvarming, og er derfor på udkig efter en kold metode.
Har foreløbig kigget på glycerin-tinktur, som dog ved den kolde vej tager omkring 3 måneder, hvilket jeg synes er lidt lang tid
Så er der Green Dragon, aka alkohol-tinktur, men kan ikke så godt tåle alkohol, så den er heller ikke så optimal.
Rick Simpsons måde ser fin ud, men er ikke vild med at bruge "giftige" solventer, og tror også resultatet bliver alt for potent....
Edit: Har også kigget på juicing af rå cannabis, men der skal man bruge et enormt antal planter, alt for mange til at jeg kan dyrke...
Så har efter lidt tids overvejelser og research fundet frem til følgende metode:
1. Green Dragon med finsprit 60% (har ikke adgang til Everclear eller lign.) Lade den trække 2-3 uger.
2. Blande min Green Dragon med kokosolie, og ved meget svag varme i en slow-cooker/crock-pot lade alkoholen fordampe, så "hasholien" blandes med kokosolien.
Lyder det fornuftigt, eller har jeg overset noget? Nogle skriver at man bliver meget høj af Green Dragon, men er det fordi de har decarboxyleret først eller?
På forhånd tak for hjælpen
Gryphon