Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 jul 2025 16:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej kogehoveder, øhhh jeg mener KLOGE hoveder :P

Jeg har læst og læst om forskellige former for exstrathering, tinktur-lavning, Rick Simpson og hans cannabis olie, etc., men synes sgu det er lidt svært at finde hoved og hale i det hele.
Jeg vil gerne lave en udtrækning af de medicinske stoffer i cannabis, som CBD osv., uden at man bliver alt for høj af det. (Skal hjælpe mod angst og depression) Så er altså ikke interesseret i at omdanne alt for meget thc-a til THC ved hjælp af decarboxylation/opvarming, og er derfor på udkig efter en kold metode.

Har foreløbig kigget på glycerin-tinktur, som dog ved den kolde vej tager omkring 3 måneder, hvilket jeg synes er lidt lang tid :roll:
Så er der Green Dragon, aka alkohol-tinktur, men kan ikke så godt tåle alkohol, så den er heller ikke så optimal.
Rick Simpsons måde ser fin ud, men er ikke vild med at bruge "giftige" solventer, og tror også resultatet bliver alt for potent....
Edit: Har også kigget på juicing af rå cannabis, men der skal man bruge et enormt antal planter, alt for mange til at jeg kan dyrke...

Så har efter lidt tids overvejelser og research fundet frem til følgende metode:
1. Green Dragon med finsprit 60% (har ikke adgang til Everclear eller lign.) Lade den trække 2-3 uger.
2. Blande min Green Dragon med kokosolie, og ved meget svag varme i en slow-cooker/crock-pot lade alkoholen fordampe, så "hasholien" blandes med kokosolien.

Lyder det fornuftigt, eller har jeg overset noget? Nogle skriver at man bliver meget høj af Green Dragon, men er det fordi de har decarboxyleret først eller?
På forhånd tak for hjælpen :D
Gryphon

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det lyder umidlbart helt fint. Hvordan vil du indtage det? For jeg tror den eneste ulempe ved metoden er at du får relativt meget klorofyl med.
Jeg synes du bør lade dine planter blomstre meget færdige, der indeholder de efter sigende mest CBD kontra THC og noget af klorofylen vil allerede være nedbrudt. Tør den inden du laver udtræk på dem.

Og jeg ved ikke om de gængse green dragon opskrifter involverer opvarmning, men jeg synes ikke at have læst om det. Det kommer nok mest an på det råmateriale der bliver brugt.

Held og lykke med det!

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem

Ekstraher med butan, det koger ved ca. 0 grader så det vil meget hurtigt forlade ekstraktet selv uden tilført varme. Så undgår du så vidt muligt omdannelse af THC-A til THC.

Jeg synes din drik lyder spændende, men det er måske mere et nydelses projekt, end en måde at ekstrahere "medicinsk" hasholie på. :)

Medlem

Tak for svarene :D

Randy jeg har ladet mine babyer blomstre længe for at sikre højt CBD-indhold (har jeg vist også nævnt for dig i en privat besked). Jeg har tænkt mig at spise det/lade det opløses i munden. Troede ellers Klorofyl var rigtig sundt, og bl.a. var derfor det skulle være så sundt at juice hvedegræs :cheers: ( http://www.highonlife.dk/artikler/nyt-om/kost/klorofyl.aspx# )

Og Randomname jeg har læst om Butan ekstrahering, men er som sagt ikke meget for at lege med "giftige" solventer, og synes også det virker lidt kompliceret - og da heller ikke helt ufarligt.... :roll:
Ideen er at det skal være "medicinsk" hasholie, men synes da også det er et spændende, nydelsesfuldt projekt alligevel :mrgreen:
Kan i og for sig godt lide den høje effekt fra cannabis, men kun i ny og næ, og tænker at det kunne være fint med noget medicinsk hash-olie uden den høje effekt, som jeg kunne tage på mere regelmæssig basis....

Gryphon, over and out

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]