Hej psy,
(Edit:) På opfordring har jeg ændret tråd-navnet, og inviterer hermed andre til at vise deres hjemmelavede piber frem!
(Den her hører nok til i "Flash dit rygeudstyr", men er så stolt at jeg tænkte jeg ville oprette egen tråd - kan være jeg kan inspirere nogen

. Hvis det ikke er okay, må moderator gerne ændre

)
Min hjemmelavede, udskårne træ-pibe er et projekt, der har ligget i skuffen i mange år, men nu har jeg endelig haft tid og overskud til at færdiggøre den. Jeg kan desværre ikke huske hvilken træsort den er lavet af, men den består af to dele fra samme gren, som man kan sætte sammen. Efter jeg tog de her billeder har jeg olieret den et par gange til (i kokosolie, hvilket skulle være den bedste ikke-giftige olie at bruge til at behandle træ med), hvilket har givet en mere gylden glød og glattere overflade....
Sådan ser den ud:

Hovedet er en lille messing-plade, med et filter i bunden, som jeg har fået fra en tesi. Til at holde fast har jeg brugt noget (Edit:) Micropore papirtape:

Jeg har nu anskaffet mig nogle pibefiltre, og skal have piben tilpasset til dem - ryger ikke til daglig, og synes godt et hvæs kan være rimelig barskt for halsen...

god ryger, Gryphon