Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 14:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Vi vil have justeret vores thc indtag så vi max ryger en gang i ugen.
Planen er at stoppe helt i 14 dage.
Ideen er at bruge rygestopspillerne så vi ikke begynder og ryge mange smøger i stedet, hvilket vil være dumt da kæresten har begyndende kol.
Håber så også at den "antidepressive" virkning fra rygestopspillerne vil gøre at abstinece perioden bliver lettere og komme igennem.
Er der nogen som har erfarring med dette?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
http://www.netdoktor.dk/interactive/dis ... 95&t=18587

Der står lidt der.. Jeg har ikke selv erfaringer med det

Dedikeret medlem

Vi har før brugt pillerne med succes til at kvitte smøgerne.
Ryger en 2-3 cigaretter om dagen nu her - samt halv mange joints.
Så ideen er at dele en rygestopskur for ikke at crave nikotinen og starte et nyt cigaret misbrug op.
Håber at der er nogen som har afprøvet dette?

Skal selvfølgelig nok dele de erfaringer som forsøget giver her i tråden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lyder sgu som et maerkeligt projekt. Hvis I kun vil ryge 1 gang om ugen saa goer det, det kraever ikke piller.

Dedikeret medlem

Mærkeligt ? Det handler om ikke at begynde at vold suge cigaretter som erstatning det er jo set før.
Samt forhåbentlig at lette overgangs fasen.

Edit. Så fri mig for tåbelige onelines som ovenstående.

Junior medlem
Brugeravatar

med hensyn til smøgerne, så kan i for 400-500 kr få et sæt med to e-cigaretter plus den nikotinholdige væske som der skal fyldes på, de er ikke skadelige, og der kommer en god tyk damp ud med masser af nikotin (alt efter hvilken nikotin styrke man køber væsken med) har røget på min i tre uger nu og jeg har ingen trang til smøger, heller ikke selv om der ligger en pakke prince til joints på bordet.

:peace:

Dedikeret medlem

Har vi også prøvet og ja de virker - men vil heller slippe nikotinen helt.

Vi fik rigtig god virkning af rygestopspillerne da vi stoppede med cigaretterne og tror at de vil gøre det letter og kvitte joints også.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Haha, jeg læste det som en rygestopSPILLER. Jeg åd baldrian og drak kamillete da jeg forsøgte at stoppe med joints.

Egentligt handler det blot om at distrahere sig selv indtil, behovet forsvinder og det gør det altid når man har ventet den ud og undgået fristelsen længe nok. (:

Good luck. Og hvilket piller er det helt præcis I bruger igen?

Dedikeret medlem

Jo tak ;)

Champix de gjorde det ret lette og sige farvel til smøgerne.

Dedikeret medlem

Undskyld hvis det virker lidt harsk, men hvis du ryger 2-3 smøger om dagen og en masse joints er du jo på ingen tænkelig måde stoppet med at ryge (smøger)? Tværtimod har du vel blot substitueret cigaret forbruget med flere joints og nogle nikotinpiller.

Jeg synes du skulle droppe de smøger helt, vænne dig til det er par uger og så stoppe med joints derefter. Det kræver selvfølgelig en smule viljestyrke, men ikke noget ekseptionelt. Efter min mening lyder din plan lige nu som opskriften på en evig cyklus af nedtrapning, stoppe og falde i igen hvorfra det starter forfra.

Om det er sådan for dig ved jeg selvfølgelig ikke, men det er min mening om rygestop-piller og andre substitutter for "misbrug". :)

Hvis du har penge til det kunne du evt. anskaffe en vaporizer og vænne dig helt af med røg og så på sigt droppe cannabisen. I min erfaring er der ingen abstinens-agtige symptomer i forbindelse med cannabis så jeg tænker det vil være ret let at stoppe med, hvis først smøger og nikotin er lagt på hylden.

Medlem

Aldrig sig det er nemt at stoppe med weeden, for det er det på ingen måde... Er lidt træt af hele den der "Cannabis er ikke afhængiheds skabende, og det er nemt at stoppe osvosv." for det er fandeme sværdt at stoppe når man er rykket hen til hverdags rygning.

OT:
Som jeg kan forstå så er det ikke kun dig, men også dine ryger venner der har tænkt sig at stoppe/skære ned, det gør det en hel del nemmere vil jeg mene, eftersom det tit er din omgangskreds der får dig ind i den onde cirkel igen. Mit bedste råd er nok at i finder noget at gå meget op i, så sidder i nemmelig ikke og keder jeg hele tiden og ryger weed for at få tiden til at gå.

Dedikeret medlem

@Randomname havde 14 mdr clean for thc og 7 mdr uden smøger.
Mht misbrugs cyklus så ja det har været mit liv bortset fra jeg ikke er særlig god til nedtrapningsdelen.
Så det bliver med et brat stop.
Vaporiser ideen er jeg heller ikke nede med for den vil jo næsten gøre det sundt og dermed lovligt at ryge mere end godt er.

Jeg er heller ikke den type som synes det er helt vildt let at stoppe med at ryge hash, hvis jeg var så havde jeg ikke starte tråden.

Det er sammen med kæresten og vi ved af erfarring at lunten bliver meget kort på os begge, så ideen at jeg bliver hjemme hun tager på hotel eller sommerhus med søsteren i en uges tid.

Dedikeret medlem

Jeg har godt læst flere tråde her på forum om folks problemer med at kvitte cannabis, eller former for ubehag hvis ikke de får deres daglige dosis.
Jeg har selv haft et forbrug på et par gram cannabis om dagen i godt og vel 10 år. Da jeg plejede det forbrug med joints, kan jeg godt genkende de abstinenssymptomer folk beskriver. I min erfaring var disse abstinenser dog nærmere for nikotinen og den specielle følelse af den kraftige røg fra en stærk joint end for selve skævheden. I de sidste 3-4 år har jeg stort set kun indtaget cannabis via vaporizer og i forbindelse med dette har jeg aldrig oplevet den samme irritation/udefinerbare ubehag, som man kan føle med joints, når jeg ikke har indtaget cannabis. Trods et til tider relativt stort forbrug af cannabis oplever jeg aldrig andet trække mig hen til vaporizeren end lysten til at være skæv.

Jeg foreslog dig derfor ikke at bruge en vaporizer for at det skal legitimere dit forbrug af cannabis, men fordi jeg oprigtigt tror at problemet er at kvitte smøgerne og røgen, ikke cannabisen.

Og som Mayne skriver er det vigtigste, for at holde sit stop, at få brudt vanerne så ikke man falder i igen senere.

Dedikeret medlem

"Jeg foreslog dig derfor ikke at bruge en vaporizer for at det skal legitimere dit forbrug af cannabis, men fordi jeg oprigtigt tror at problemet er at kvitte smøgerne og røgen, ikke cannabisen."

Godt ord igen - var lettere irritable pga den truende mave influenca som vi begge har fået herhjemme ;(
Som jeg læser dit indlæg er vi faktisk ret tætte på hinanden med hensyn til hvor meget af abstinencerne som stammer fra nikotinen.

I og med vi har teste rygestopspillerne på nikotin og det gik fint uden vi gik amok på hinanden. Så skulle vi jo ca få samme effekt når vi craver joint nikotin.

Og set i lyset af dit indlæg om vaporiser - så skulle jeg være mere end dum, hvis ikke sådan en skal anskaffes til senere brug - med mindre vi vil holde det på madlavnings/bage planet :wink:

Dedikeret medlem

Så begyndte jeg på rygestopspillerne - har skåret ned på antal af joints til 1-2 stk pr dag, hvilket så har betydet jeg ryger 4-5 smøger om dagen i stedet for 1-2 stk.
Bliver spændende og se om min planen lykkes uden det store bøvl ;)

Dedikeret medlem

Nul joints igår og kun 3,5 cigaretter det går den rigtige vej.
Skal lige med at jeg er fra starten spiste 0,5 mg champix morgen og aften - hvilket er lidt anderledes end det skemaet ligger op til med kun 0,5 mg de første 3 dage, men i og med jeg ikke fik ubehag af pillerne sidst og jeg ønsker at fremskynde min pause.

Sov rimeligt i nat - var vågne mange gange og drømmene er allerede begyndt at vende tilbage.

For at lette overgangen har jeg anskaffet mig 10 stk tadol 50 mg spiste 2 igår, hvilket gjorde at hashen slet ikke trak og jeg ikke har været sindsyg irritabel som jeg plejer og blive.

Planen i dag er at komme ind og få startet op i motionscentert, både for at blive mere fysisk træt, men også for at få det psykiske boost som træningen giver.

Mvh

Edit efter planen ryger jeg den sidst smøg fredag - så det går den rigtige vej ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Går ud fra det er de piller, man kan få via sin læge (recept)?
De skulle eftersigende virke rigtig godt.

Derud over, rigtig godt gået ind til videre :) Held og lykke med resten af stoppet :)

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Dedikeret medlem

Tak :)
Ja har fået dem på recept de virker rigtigt fint har røget en halv smøg i dag indtil videre - virkningen fra pillerne gør at det ikke er så fedt at ryge samt heller ikke så nødvendigt.
Var rigtigt dejligt og få brugt kroppen lidt inde i centret.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Skulle de ikke skabe en form for placebo, som erstattede trangen for nikotin?
Det er altid lækkert at få brugt kroppen, dagen efter kan dog være træls med muskelømhed ;)

Har du tænkt dig at stoppe helt med rygning, eller er det for at holde en mindre pause, du er i gang? :)

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Dedikeret medlem

http://www.euroclinix.dk/hvordan-hjaelper-champix.html
Står rimeligt forklaret her.

Planen er at stoppe helt med cigaretterne. Holde 14 dage uden thc som minimum, hvor efter det skal være ok at være skæv (rigtig skæv) max en gang i ugen.
Det bliver fucking kedeligt og dyrt at ryge hver dag for så handler det bare om at holde et funktions niveu, uden at man bliver rigtig skæv.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]