Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Hej.

Syntes at jeg ville dele denne viden med jer, der ikke måtte kende til det, da det er en genial måde at "trække" hash på. Metoden er let, lige til, hurtig, og giver et imponerende resultat (!) - det eneste du skal bruge er:

1. Skunk
2. En spand
3. En pose med microfilter i bunden (Ice-O-Lator bags)
4. Tøris

Tøris er lovligt for den menige privatperson at besidde i DK, og kan købes fra i hvertfald én autoriseret dansk forhandler på nettet.

Her er en lille videoguide hvor i også kan se resultatet (variere self. alt efter skunkens kvalitet samt mængden af plantemateriale)

Så er det bare at gå igang, post gerne jeres resultater hvis i udføre metoden :peace:

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Senest rettet af Hypnos 09 jan 2013 19:11, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Godt fundet!
Det skal jeg prøve. Mangler kun tøris.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hold da kæft, hurtigt og effektivt!! Det har jeg aldrig hørt om, skal klart prøves :)

Godt fundet!

Hvis du har adgang til en skumslukker (ikke at forveksle med en pulverslukker), så tag et hviskestykke foran udmundingen og sæt det godt fast, og pull the trigger. Så skulle du gerne have tøris.
(ret mig hvis jeg tager fejl, mindes bare det var sådan vi legede med tøris, når kemilæreren skulle hente papirer)

Medlem
Brugeravatar

Hold da kæft, hurtigt og effektivt!! Det har jeg aldrig hørt om, skal klart prøves :)

Godt fundet!

Hvis du har adgang til en skumslukker (ikke at forveksle med en pulverslukker), så tag et hviskestykke foran udmundingen og sæt det godt fast, og pull the trigger. Så skulle du gerne have tøris.
(ret mig hvis jeg tager fejl, mindes bare det var sådan vi legede med tøris, når kemilæreren skulle hente papirer)

Det er en MEGET dyr måde at lave tøris på....

Desuden ved i ikke om metoden er effektiv da i ikke kender startproduktet...

Men det ser da helt sikkert ud til at være en god ryst der kommer ud af det :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Citat:
Mangler kun tøris

Hvis ud bor i nærheden af en fiske auktion/havn, så burde det ikke være noget problem.

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Mangler kun tøris

Hvis ud bor i nærheden af en fiske auktion/havn, så burde det ikke være noget problem.

Det gør jeg faktisk. Jeg har dog kun set almindelig is der, men kan ikke udelukke at de bruger tøris også.
Får supermarkeder stadig varer leveret som bliver kølet med tøris?

Medlem
Brugeravatar

Fedt topic.

Her var lige en video med lidt mere fakta på :peace:

Medlem

Der er ikke tøris i nogen skumslukkere. . .

Medlem

Geografisk sted: Den Jyske hede
Der er ikke tøris i nogen skumslukkere. . .

Tøris er kuldioxid i fast form, og fremstilles ved ekspandering af den flydende CO2. Dette foregår ved at lede det væskeformige kuldioxid ud af en tank med et tryk.
Herefter vil væsken krystallisere til tøris.

Admin
Brugeravatar

^^alshabab mener nok bare, at der ikke er tøris i en skumslukker. En brandslukker med tøris er en anden type brandslukker.

Der er forskellige steder rundt omkring, der sælger tøris til privatpersoner. -->google

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem

Tak for det Hypnos - det her var helt nyt for mig og ret interessant.

Dedikeret medlem

Umiddelbart virker det jo præcis som at putte plantematerialet i fryseren lidt tid og tæske det over udspændt silke, men det er muligt denne process er mere effektiv. Det ser dog ud som om den kolde tøris (ca -80) får noget af plantematerialet til at blive pulveriseret hvilket måske er årsagen til den lidt grøn-grumsede farve deres kief får. Måske processen giver lidt mindre kvalitet for maksimal kvantitet?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Umiddelbart virker det jo præcis som at putte plantematerialet i fryseren lidt tid og tæske det over udspændt silke, men det er muligt denne process er mere effektiv. Det ser dog ud som om den kolde tøris (ca -80) får noget af plantematerialet til at blive pulveriseret hvilket måske er årsagen til den lidt grøn-grumsede farve deres kief får. Måske processen giver lidt mindre kvalitet for maksimal kvantitet?

Ja, det tænkte jeg også da jeg så den anden video hvor han fik ca. 28 gram ud af ca. 57 gram trim. Det er jo helt ude af proportioner. Det så ikke særlig godt ud. Undrede mig også over at han sagde at posen var 190 micron, og at det ville blive finere hvis man brugte en 220 micron... er det ikke omvendt?
På den første video ser det dog ud til at det er til at styre, og man kan stoppe når det begynder at blive den mindste smule grønt.
Jeg har en tromle, fra en Top ZEEF, jeg regner med at kunne bruge, og ved ikke hvilken micron det er, men den laver god kvalitet, men også en rimelig mængde.

Dedikeret medlem

Ja det var også med video nr 2 i tankerne at jeg kommenterede, det er voldsomt meget der kommer igennem.
Hvis det er størrelsen på hullerne i nettet der opgøres, kan der ihvertfald ikke være nogen tvivl om at 190 um er 30 um finere end 220 um. Jeg så dog videoen uden lyd, så jeg har ikke selv hørt hvad han sagde. :)

Som han gør i den første video og trækker et spor af langsomt dårligere kvalitet kief er jo faktisk en pokkers smart måde at separere kvaliteterne på - så ikke man ender med en grumset klump som ham i video nr 2.

Fedt at du har tænkt dig at forsøge med metoden, du må lige komme med en vurdering af den når du engang har haft mulighed. Ifølge google har en Top ZEEF iøvrigt en maskestørrelse på 158 mu, så den lader til at være lidt finere end i videoen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fedt at du har tænkt dig at forsøge med metoden, du må lige komme med en vurdering af den når du engang har haft mulighed. Ifølge google har en Top ZEEF iøvrigt en maskestørrelse på 158 mu, så den lader til at være lidt finere end i videoen.

Aha! Tak for det.

Mener også at kunne huske at disse ice sæt typisk går ned til 90 micron når det skal være aller bedst.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier

Kief er altid mere eller mindre grønligt, og, ja plantemateriale bliver pulveriseret, men det kan som sagt omgås ved at lave flere sorteringer med finere net. Jeg tror dog ikke der er den syge forskel mellem tøris-kief og den almindelige udover plantedele har mulighed for at blive mere findelt...

Desuden... tøris alene er ca. -30 - -40 grader, temperaturen på de -80 får man hvis man blander tøris op med acetone, og er det man bruger til bl.a. ekstrem overclocking til at køle processoren hvis man ikke har råd til flydende nitrogen :)
Jeg har selv arbejdet med det i forbindelse med lige netop overclocking forsøg.

Dedikeret medlem

Tøris ved 1atm kan vel ikke være varmere end −78.5 grader C, da det sublimere ved denne temperatur. I forbindelse med køleopløsninger bruger man acetone hvis man ønsker en meget kold opløsning, da acetone har lavt frysepunkt. Acetone og tøris vil være -78,5 grader (wiki).
Foxx skrev:
Jeg tror dog ikke der er den syge forskel mellem tøris-kief og den almindelige udover plantedele har mulighed for at blive mere findelt...

Men det betyder vel også at det er mindre rent, da mere plantemateriale = lavere koncentration af kief/krystaller/trichomes? :)

Medlem
Brugeravatar

Godt fundet!

Det er en MEGET dyr måde at lave tøris på....

Desuden ved i ikke om metoden er effektiv da i ikke kender startproduktet...

Men det ser da helt sikkert ud til at være en god ryst der kommer ud af det :P

tøris er ikke så dyrt har lige ringet og spurgt to firmer :) det ende sted for 10 liter i piller <!! 600 - 800 kr

det andet sted for 5 liter tøris 200 - 300 kr og det er også i piller og ikke flydende tøris

Plus fragt :)

Medlem

En der kan svare mig på hvad man så bruger dette hash til? Altså er det en del af processen af at lave en mørk klump, eller skal det der direkte i en joint?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
^ Jeg foretrækker at ryge den slags som det er, på en rist i pibe, bong, eller hvad du nu har af rygeinstrument :) Men du kan også presse det til klumper -> koldpres eller varmepres. Hvis du varmepresser får det en mørkere farve, og nogle mener at rusen bliver en anelse mere stenet. :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]