Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 21:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hej alle her på psy,
jeg har læst rigtig mange ting her på forumet, og nu har jeg endelig fået taget mig sammen til at få oprettet en bruger. Nu er det sådan at jeg havde tænkt mig at prøve at ryge hash for første gang her i weekenden med en af mine venner. Har læst meget om at første gang man skal ryge skal man være sammen med nogen man er tryk ved osv. men har i ellers nogle tips? Og hvor meget skal man ca. ryge første gang? I har sikkert svaret på det mange gange, men vil gerne vide det. Og så med hensyn til psykoser, hvor stor sandsynlighed er det for at få en psykose første gang man ryger hash?

:peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Køb noget go fråder, og så skal du ellers bare undre dig over det hele ;)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
0,1-0,2 g god ryger burde kunne gøre tricket. Sørg for at indhalere ordenligt. Førstegangsbrugere oplever ofte ikke den store påvirkning, men lad være med at suge amok, hvis det ikke lige giver den største virkning, for så går det først rigtig galt. Better safe than sorry

Der er mange flere tråde som denne. Brug søgefunktionen og læs psychedelias wiki omkring cannabis.

Medlem

Min ven har 1g og han siger han laver joints med omkring 0.4g i, og så siger han jeg nok kun skal have 1-2 sug, passer dette? Jeg ryger ikke cigeratter så vil det gøre det sværere for mig at blive påvirket fordi jeg vil hoste når jeg ryger det?
Og ja, better safe than sorry. Har læst om cannabis i lang tid, har også lavet en skole opgave om det, men har aldrig røget det, fylder snart 16.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tag et par puffs og vent lidt. Virkningen kommer meget hurtigt og du er ikke i tvivl, når dine øjne så småt bliver tunge. Host bare igennem, så kommer thc'en helt ud i dine bronchi i lungerne og hjælper skæverten ;)

Ryg kun lidt og vent 10-15 min og vurder, om du kan tage et par puffs mere. Som Bo Dega siger, så kan man ikke altid mærke det så intens første gang, man ryger. Så bliv ikke frustreret, hvis dette er tilfældet.

Det bliver en skøn weekend! Håber Mary Jane tager sig godt af dig.

Peace

Medlem

Hahaha, min ven er sgu en dejlig en og er sikker på han vil hjælpe mig hvis jeg bliver nervøs eller noget, han har røget mange gange, men hvad med hash + alkohol, kan jeg drikke alkohol når rusen så småt begynder at gå væk? Ved godt man ikke skal drikke alkohol før at man ryger da det forstærker rusen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Du kan sagtens drikke et par øl, men hold lidt igen med dem, da det ligepludselig går galt :P
Et lille hint: Når du inhalere (så godt du nu kan, da du ikke ryger), så prøve at holde det nede i lungerne i nogle sekunder, før du exehaler. Gør det ved 2-5 små hiv og vent nogle minutter, for at se om der kommer effekt.
Husk mad, slik og cola -> gerne rigeligt af det, da du sikkert vil blive lidt sulten ;)

God tur.

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Medlem
Brugeravatar

Host bare igennem, så kommer thc'en helt ud i dine bronchi i lungerne og hjælper skæverten ;)

Han skal vel også passe på ikke at hoste for meget, jeg syntes i hvertfald at det gør MEGET ondt i halsen at hoste, når man ryger og at det ofte kan være meget svært at stoppe igen med at hoste. :P

Medlem

Tak for alle de gode svar. Satser på det bliver en fed weekend.

Medlem

Og så lige, skal jeg hoste meget eller ikke? :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du skal ikke hoste for at blive skæv lol.
Host da så lidt som muligt, det sutter at hoste.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem

Tænkte os det lød mærkeligt, men kunne godt være det var et eller andet trick der nu er fundet.

Medlem
Brugeravatar

Der er ikke så meget man kan gøre forkert under selve rygningen.

Og når du tripper er det bare at tage det hele som det kommer. Hvis oplevelsen ikke er noget for dig går der maks et par timer førend du begynder at blive almindelig igen og så kan man bare ligge og høre lidt musik indtil da :) det er ihvertfald det måde jeg forholder mig til skæverten hvis det lige er blevet lidt for meget.

Medlem

Egentlig vil jeg bare have bekræftet hvordan det i virkeligheden føles og ikke alt det du kan læse dig til og som alle siger til dig. Min ven jeg skal ryge med kan bedre lide alkohol end hash, men alligevel ryger han nogle gange, så der må alligevel være noget specielt over det, måske er det bare hele stemningen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Musik lyder skønt, mad (helst noget med masser sukker) smager fantastisk. Du bliver mere bevidst om din krop og en masse andre ting.

Når du inhalerer så gør det hurtigt. Du skal endelig ikke trække det langsomt ned gennem halsen, og så ellers bare små hiv. Det er ikke sjov at få flået lungerne

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil heller ikke foreslå dig at hoste, men du bliver ikke mindre skæv af det, som du selv spørger om - tværtimod. Men prøv da for din egen skyld at undgå at hoste :) Hvis du vil underholde de andre, så prøv hvordan det er at få grineren på lige idet, du har taget et hvæs. Hostet når du lige at tænke på ét splitsekund før, det brager ud af dig i gentagende host og hæse indåndinger :joint:

Jeg synes bare, at du skal prøve at ryge en smule og holde lidt igen med øllerne. De forstærker hinandens effekt ret voldsomt, hvis du spørger mig.

Medlem

Geografisk sted: sydpolen
Ikke fordi det kommer mig ved men hvor gammel er du siden det er første gang ? :) bare så vi har lidt at gå ud fra omkring hashpsykose..

Medlem
Brugeravatar

Hvis du ikke ryger cigaratter, så start med at tage små hiv, da der godt kan være fimre hår i halsen der vil komme til at drille. -De første gange for mig, havde jeg lidt problemer med de fimre hår, de kunne godt få mig til at få det dårligt.
- Men hvis du får det dårligt hjælper det meget hvis du prøver at slappe af og lade vær med at tænke for meget på det. ( tankens kraft)

Og som folk skriver så være klar på en go fråder - Slik, chips, sodavand (IKKE LIGHT), chokolade, McDonalds, frysepizza... Mmmmh..

Go' ryger! :joint:

Ps. Måske ikke så meget junk (lod mig lige rive med), Men sodavand er ihvertfald en god idé at have med når du ryger.

:peace:

Medlem

Jeg er 15, fylder snart 16 som jeg skrev længere oppe, hvad har det med hashpsykose at gøre?

Medlem

Geografisk sted: sydpolen
Det er bare at hvis du er 15 så er din hjene ikke udviklet fuldt ud endnu og det kan have konsekvenser for din indlæring og jeg er ret sikker på at der er støre sansynlighed for at udvikle en hashpsykose som ung..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]