For cirka 4 år siden fik min 76 år gamle far konstateret alzheimers - og for 3 år siden, også kræft. Han har på det sidste fået det meget dårligere, og jeg førsøgte mig derfor med at undersøge om der ikke var nogle "alternative" hjælpemidler. Jeg har på det sidste læst nogle forskellige artikler, undersøgelser osv. om at cannabis skulle have en utrolig helbredende effekt på både alzheimers & kræft, men da jeg aldrig har indtaget nogen form for cannabis, har jeg ikke følt mig tryg ved at eksperimentere med den slags medicin da jeg ingen kendskab har til det - ud over dem jeg kender der ryger.
Jeg vil derfor spørge jer om har nogen kendskab til dette? Både i forhold til om det kan være skadeligt sammen med medicinen han tager (er ikke klar over hvilket, men det kan jeg evt. finde ud af), men også i forhold til dosering osv. og selvfølgelig OM det overhovedet har nogen positiv virkning?
_________________ Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden
Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem. <@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede
Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56 Indlæg: 3533 Geografisk sted: Outside
Jeg synes personligt, at det er værd at undersøge om en cannabis-olie kunne have gavnlige effekter for din far, lyder som om han er ved at løbe tør for gode muligheder... Du burde nok lige undersøge interaktioner med den medicin han får før du begynder på noget som helst. Jeg vil samtidig sige, at du nok ikke skal sætte forventningerne for højt, de undersøgelser og historier om cannabis helbredende effekt er ofte ligeså overdrevet som skræmmekampagnen imod stoffet er - ikke dermed sagt, at det ikke kan lindre nogle af din fars symptomer og give ham noget styrke tilbage hvis han f.eks har tabt en masse vægt p.g.a kemoterapi, men nogen kur tvivler jeg på at det er.
_________________ "Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna
Tilmeldt: 10 okt 2010 13:44 Indlæg: 848 Geografisk sted: The White House
hvad end du finder ud af, så skulle nol/hasholie være det bedste cannabis lægemiddel. Det skal indtages oralt for ikke at brænde mange af de vigtige cannabioder. held og lykke med din far!
_________________ Weed doesn't make you lazy, it just makes you realize things aren't worth doing.
På det seneste har der været mange der har stået frem og påstået at canna oil har kureret kræft. Det er helt sikkert et forsøg værd. Skal selv til at forsøge mig med det, da en bekendt ligger syg med kræft, og er ved at nærme sig de sidste stadier af sygdommen..
Adgangen til olien her i DK er dog meget begrænset, medmindre man kender nogle der dyrker. Hvis det er et problem, kan man jo lave det selv, ved at følge Rick Simpsons fremgangsmåde, man skal bare bruge en helvedes masse (indika) skunk, men det er vi heldigvis rige på, her i DK
Citat:
...men da jeg aldrig har indtaget nogen form for cannabis, har jeg ikke følt mig tryg ved at eksperimentere med den slags medicin da jeg ingen kendskab har til det - ud over dem jeg kender der ryger.
I kræftbehandling bruger man jo normalt kemoterapi, hvilket oftest er det der dræber patienten, eller svækker vedkommende fysisk og psykisk. Den skade cannabis måtte forvolde, er slet slet ikke til at sammenligne med kemo. Så du behøver ikke føle dig utryg ved at bruge olie som medicin
_________________ Ain't nothing to it, but to do it
Det kan ikek helbrede men det kan bestemt få ham til at føle sig bedre
eller værre.... nu ved jeg godt at det er for at få farmand bedre tilpas, men der kommer stadig en rus og manden er dement....
OP: IMO skal du tænke dig rigtig godt om, især hvis din far er på plejehjem... og inden du kommer for godt i gang, overvej om du gør det for dig eller ham... hvad vil han selv?
Der skal nødvendigvis ikke en rus til at det hjlæper positivt - har jeg hørt.
Det er sådan set for os alle sammen. Og ja især også ham. Det er utroligt svært at sidde overfor sin far - som en 17-årig knægt og se ham græde og fortælle om hvor meget sygdommen påvirker ham og at han hader det. Så jeg vil gøre så meget for at kunne hjælpe ham, for han er slet ikke sig selv længere, og det bliver mere og mere ubehageligt at være sammen med ham. - undskyld det sene svar.