Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 22:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle sammen

Er ny herinde på psychedelia. Jeg har røget hash stort set hver dag siden jeg var 18-19 år, og er i dag 31 år og for første gang clean i længere tid. Jeg blev simpelthen nødt til at stoppe, fordi mine hænder og fødder pludselig begyndte at hæve helt voldsomt meget, der gik betændelse i skidtet, når jeg røg hash. Efter jeg er stoppet har jeg ingen problemer mere. Var også meget sygemeldt fra arbejde osv, mens det stod på. Jeg var oven i købet til undersøgelse på hospitalet, fordi lægerne troede jeg havde gigt på grund af mine hævelser og nedsatte funktioner i hænder og fødder. Det havde jeg så ikke. Det begyndte alt sammen for ca. et års tid siden. Jeg tænker; kan hashen på Christiania være blevet fortyndet - med eksempelvis giftige tilsætningsstoffer - fordi presset på Staden nu er så voldsomt, at "bagmændene" blander hashen op med skidt og lort? Jeg har nemlig altid købt på Christiania, og jeg havde aldrig haft symptomerne før, men det seneste års tid købte jeg kun hash i klumper, fordi det var nemmere at smide fra sig eller sluge, hvis man blev stoppet af panserne, og der begyndte det at give mig problemer. Er der andre, der har erfaringer med dette? At de har fået hævelser eller betændelse i kroppen ved at ryge hash i klumper fra Christiania siden ordensmagten begyndte at gå amok? Min læge nævnte nemlig det med evt. "uheldige" tilsætningsstoffer, og det fik mig til at undre mig lidt? Håber I forstår mit spørgsmål herinde, for det ville dælme være endnu en god grund til at få det legaliseret. Håber at høre fra jer!

Medlem

Ja nogle steder putter de terpentin, benzin og plastic i.
Hvis du absolut vil ryge, så dyrk selv, så er du sikker på at der ikke er alle mulige kemikalier i.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
... jeg vil gerne ryge, intet skal forhindre mig i det - ingen idiotisk lovgivning i hvertfald, men jeg har ingen mulighed(som mange andre) for at dyrke selv.

jeg har 1 gang fået reelt dårlig skunk fra staden, alle jeg røg det med fik det dårligt ...jeg besvimede da jeg havde røget væsentlig mere af jointen(da jeg var supplier). men det er min eneste nedern oplevelse fra christiania med weed.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Hvad mener du, når du skriver 'hash' i klumper'?

Det lyder mere som en lidt voldsom allergisk reaktion. Har du kun oplevet det i forbindelse med hashrygning?

Edit: Køber selv fra staden og har gjort det i 4-5 år. Mine venner køber også på christininia. Jeg er ikke stødt på lignende tilfælde før, men har hørt om tilfælde hvor folk får stærke kramper. Jeg har heller stødt på lignende tråde her på boardet. Strange, really strange...

Medlem
Brugeravatar

Det eneste jeg kan anbefale er enten at få en kammerat til at dyrke for dig eller lign., evt. kig rundt blandt dine kontakter og hør om nogen kan skaffe noget ren røg - eller ganske enkelt bare kun at købe hash af en højere kvalitet da det er renere og dermed med færre (hvis nogen) tilsætningsstoffer. Køb dyr kvali, og køb i store mængder, så har du til senere og du slipper for at ha' nøjer på, på vej hjem fra Staden hver gang du skal ryge. Når jeg er ude selv køber jeg aldrig noget under 130'er. Det smager bedre, bedre virkning, det er lækrere, og man får jo ligeså meget koger på for prisen - kan stærkt anbefale det, og har aldrig oplevet noget i retning af tilsætningsstoffer; ihvertfald ikke så markant at jeg ku' føle eller se det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Når jeg er ude selv køber jeg aldrig noget under 130'er. Det smager bedre, bedre virkning, det er lækrere, og man får jo ligeså meget koger på for prisen - kan stærkt anbefale det

Jeg har kun oplevet at man får mere thc for pengene ved at købe dyrere, det er bare sværere at styre sig i forhold til hvor meget man synes er nok :) men man bliver helt sikkert skævere pr. krone (stoner faktoren) :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvorfor citerer du et indlæg uden at bidrage med noget selv? Just wondering.

OP: Det kunne være, at du er begyndt at spise noget mad din krop ikke kan lide? Hvad ved jeg.
Ellers prøv nogle forskellige pushere, der er helt sikkert nogen der har decideret lortehash, men der er rigeligt med fin kvalitetshass derude.

Ha det hass

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

... og man får jo ligeså meget koger på for prisen.

Fordi at jeg er af den klare opfattelse at man får mere end ligeså meget. Det kan kun betale sig at købe kvali- frem for kvantitet. - det var det jeg prøvede at bidrage med. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
har aldrig hørt om nogle der har fået det sådan, selv af det dårligste lorte hash

man kan sikkert godt finde noget derinde som er blandet op med lort, hvis man køber de forkerte steder

jeg og de fleste jeg kender har købt på staden i årtier og det har aldrig fejlet noget

staden er ik nær så presset som rygerklubber og grådige perkere og diverse andre skodpushere. tror mere det er der man skal være bange

Medlem
Brugeravatar

har aldrig hørt om nogle der har fået det sådan, selv af det dårligste lorte hash

man kan sikkert godt finde noget derinde som er blandet op med lort, hvis man køber de forkerte steder

jeg og de fleste jeg kender har købt på staden i årtier og det har aldrig fejlet noget

staden er ik nær så presset som rygerklubber og grådige perkere og diverse andre skodpushere. tror mere det er der man skal være bange

Er perkerne mere grådige end rockerne (eller det dem du refererer til som diverse andre skodpushere)?

On topic: køb det dyreste kvalitets hash du kan opstøve eller dyrk dit eget! Det er sikkert lidt dyrere (begge dele - strøm er dyrt), men næppe meget.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Det er meget svært at vurdere for os om det er hashen's skyld, da der kan være utroligt mange faktorer der spiller ind. Men hvis vi nu antager at hashen har været virkende årsag til dine problemer, så tvivler jeg stærkt på at det er pga. THC'en, Cannabinoiderne og alle de andre kemiske forbindelser man kan finde i cannabis - ergo må det være nogle tilsætningsstoffer der er blevet blandet i hashen for at øge vægten af produktet der har været årsagen. Grunden til at jeg konkludere det, er fordi du skriver du har røget hash i mange år, uden problemer. Dine symptomer lyder ikke som en allergisk reaktion, og jeg har aldrig hørt om nogle der har fået decideret betændelse af at ryge cannabis. Men jeg er ikke læge, så det er blot mit skøn.

Mit råd til dig vil være at gå igang med at dyrke det selv, det er klart at foretrække hvis du har mulighederne til det. Hvis det er for dyrt i strøm for dig, så ville det være en oplagt mulighed at dyrke det udenfor, under den gavmilde sol :) Bare det at have 5-10 sunde planter, med gode vækstforhold udenfor en varm sommer, giver et enormt afkast i forhold til hvad det koster at dyrke - og så bliver man bare så dejlig glad i hatten af at se de små tøser vokse ;)

EDIT: Vigtigst af alt er, at du ved hvad dine planter har været udsat for igennem hele vækstprocessen. Du ved at der ikke er giftige kemikalier i!

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Junior medlem

Tak for svar! Jeg må nok holde mig til det hjemmedyrkede, hvis jeg skulle få lyst igen ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Der hvor solen altid skinner.
Forstår slet ikke alle de dårlige oplevelser folk har på Christiania. Måske har jeg bare været heldig, eller også er der nogen der gør det let for folk at snyde en. Just sayin'. Vær kritiske, ligesom når i handler kød,fisk, grønt - Man må godt lugte til varen, mærke den mellem fingrene - I er trods alt kunderne der gør det muligt at holde forretningen kørende. Spørg, og få svar :-) Har endnu ikke mødt en forhandler der ikke gerne vil fortælle lidt om de produkter han/hun sælger.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen

Er perkerne mere grådige end rockerne (eller det dem du refererer til som diverse andre skodpushere)?

nu skal jeg ik gøre mig klog på alle perkere, er bare vokset op på nørrebro omkring diverse rygerklubber og skodpushere, og det er ik svært at se at staden slår dem alle steder. pris/kvalitet/udvalg. deres forretning er meget bedre og de har det nemmere, der findes alle slags lorte pushere på staden også ingen tvivl om det. men det er ikke svært at finde ud af hvem der er værd at købe af derinde og køber man de rigtige steder findes det ik meget bedre og renere på gadeplan, hvis man har en privat pusher er det selvfølgelig en helt anden sag. de laver så mange millioner på staden hver dag at det ikke kan betale sig for dem at begynde at fucke med deres produkt

har efterhånden hørt så mange latterlige ting om at der alt fra heroin til plastic i hash på staden og det har aldrig vist sig at være sandt, hvertfald ik hvad jeg ved af, hvis nogen har nogle andre beviser er de velkomne til at komme med dem

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]