Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 12:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Forum
Har været ude "af rotation" et stykke tid, men er begyndt så småt igen at hygge ryge. Jeg har fået en ny lækker kæreste - som hverken ryger, drikker eller kan lide varme drikke :x Men for ca. et halvt år siden, da jeg sad og skulle lave en joint, snuppede hun en lille klump rå hash, og åd den rå !!! - og fik efter ca. 1,5 time - det vildeste trip (læs monster liderlighed :rocking: ) og kørte sådan i ca. 2 timer. MEN så fik hun et grimt kick-back - hvor hun nærmest talte i vildelse og rystede. Dette forsvandt heldigvis efter et par timer. MEN oplevelsen var ret vild for os begge :wink:
Jeg prøvede efterfølgende at bage nogle Hash pandekager til hende - men hun var ikke vild med smagen - så virkningen var kun beskeden.
Jeg tænker på om jeg ikke i stedet kan lave nogle Cannabis kapsler/piller (som man får f.eks. naturmedicin i) til hende.
Men tør ikke eksperimenter alt for meget. Håber at nogle af jer har ideer eller forslag til at løse vores lille problem.

Hilsen Moondust

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
cannabis induceret finsprit/alkohol (red. green dragon tincture / grøn drage tinktur) det kan blive meget koncentreret i et enkelt shot alkohol, så du undgår ikke alkoholen, men de færreste vil nogensinde kunne mærke alc'en. så kan du smide det i en drink eller milkshake eller hvad du nu lyster :)

Medlem
Brugeravatar

Lav noget hash smør, og brug det så i en kage. Men husk at starte med et par små bidder. Vent en ½ time inde I spiser mere.
Opskrift på smør: https://www.google.dk/#q=cannabis+butte ... 10&bih=454

Dedikeret medlem

Hvis du smelter meget lidt smør ved lav varme og putter fx 0,25 g god hash i lader det opløse - for derefter at hælde/skrabe det over i en gelantine capsel så burde det kunne gøre det.
Mængde kan self justeres men start lavt - held og lykke med det.

Ps din kæreste er ikke den eneste som får det sådan af THC :rocking:

Junior medlem

Tak Fso
Det vil jeg prøve - glad for at min kæreste ikke er helt "unormal" - troede hun var en latent slumrende bombe :P

Dedikeret medlem

Tak Fso
Det vil jeg prøve - glad for at min kæreste ikke er helt "unormal" - troede hun var en latent slumrende bombe :P

Måske jeg overdrev en andelse - men det øger i hvert fald lysten en del ;) mht at det ikke var behageligt efter opturen så er det vigtigt ikke at overdosere så måske skal du bruge mindre end 0,25 i første forsøg det er i hvert fald vigtigt at starte lavt.

Dedikeret medlem

Fso skrev:
Hvis du smelter meget lidt smør ved lav varme og putter fx 0,25 g god hash i lader det opløse - for derefter at hælde/skrabe det over i en gelantine capsel så burde det kunne gøre det.

Smør rummer en del vand som både gør at blandingen bliver ret ulækker, den kan skille i to faser og selve kapsulen bliver hurtigt opløst - holdbarheden bliver også kraftigt reduceret.
Palmin derimod består af 100% hærdet palmeolie og er solidt op til omkring 25 grader og rummer intet vand. Jeg har selv opbevaret cellulose kapsuler med palmin/cannabis ekstrakt i godt og vel et år uden mærkbar ændring i potens eller udseende af kapsul og blanding (i køleskab).

Mht. dosis er det bare at prøve sig frem, der er meget der kan spille ind og for at få præcise doseringer er en relativt stor portion nødvendigt, efter min erfaring op mod 20+ fyldte kapsuler.

Medlem

jeg har hørt fra et par stykker efterhånden at de er blevet skæve af at spise hash rå og det kan jeg ikke forstå for man SKAL da opløse det i fedtstof først skal det ikke? Jeg har selv prøvet oral indtagelse et par gang både 0,5 g som guldkakao og 1 g som kage men har aldrig mærket effekt på det selvom jeg ikke havde spist 5-7 timer før er der bare nogen det ikke virker for?

Dedikeret medlem

Egentligt betyder det ikke så meget at det lige specifikt er opløst i fedtstof, ethanol eller noget helt tredje i forhold til at opnå en rus. Det betyder dog at dosis er tilgængelig til optagelse med det samme, da de individuelle molekyler er opløst i mediet, fremfor en hel, eller mindre, klump(er) - der altså først vil skulle opløses i mave/tarm. Som analogi kan man tænke på depot medicin versus almindeligt, om det er en klump der langsomt opløses, eller om stoffet er omgivet af 'hjælpestoffer' (inert fyld der let opløses som oftest.).

Det kan dog svare sig at varme cannabis'en op, da varme fremmer omdannelsen af THC-OH til THC.

Jeg har heller aldrig haft nogen speciel succes med guld kakao, kager o.lign - måske mest fordi det altid smager så forfærdeligt. Piller og tinkture finder jeg langt bedre og væsentligt lettere at dosere.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]