Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 19:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg er den type der altid har ladet mine venner mixe tjalden fordi det ikke sagde mig noget at selv rode med det.Jeg har store problemer med at min joints bliver stærke ad helvedes til,jeg rister mine smøger på kogepladen og er påpasselig med at tobakken ikke bliver sort.

Har i nogle tricks til at få jointen til at blive mildere?

Medlem
Brugeravatar

Du kan ryge skunk eller pot også kan du brug mindre tobak eller ingen tobak, men så bliver jointen vel stadig stærkere. Ellers kan du købe en vaporizer eller måske bruge tobak med lidt nikotin eller lign.

Junior medlem
Brugeravatar

Måske for meget tjald i, ellers prøv og riste tobakken mindre, det lyder tosset men det virker for mig

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: op'i'dig
Du kan også vælge at tage minde hash i ? :lol:

Dedikeret medlem

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med "mildere"; mindre potent, mindre 'kradsende', bedre smag? Eller måske bare det hele.

Som det første burde du stoppe med at riste i en gryde, ellers er det efter min mening en joint ødelagt på forhånd. Hvis tobakken får lov at blive i cigaretten og ristes med lighter eller microbølgeovn har tobakken mere tekstur og giver en bedre fylde i jointen, hvilket giver bedre luftgennemstrømning og en bedre røg (renere forbrænding). Dette er også årsagen til at hårdt stampede joints kan mage så forfærdeligt dårligt.

Mht en for stærk joint er løsning jo åbenlys - mindre hash/skunk.

Hvis du selv ruller dine joints / cones så udnyt så meget af papiret som muligt, så ratioen af papir i forhold til fyld bliver så lille som muligt. Det hjælper naturligvis også at finde et mærke papir der falder i ens smag, jeg synes der er stor forskel på kvaliteten.

Men helt optimalt ville det jo være bare at droppe jointsne og får sig en vaporizer. Det er både bedre (smag såvel som effekt), billigere, mindre skadeligt og mere diskret i ens hjem.

Medlem

Jeg rister direkte på pladen og ikke i en gryde,så tobakken bliver altså i cigaretten.Jeg skal have fat i en vaporizer,man kan vel sidde med den som med en arabisk vandpipe og få følelsen af at ryge.

Vil også prøve den med at riste smøgen mindre.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Synes heller ikke panderist er vejen frem, medmindre man skal lave stort mix.
Rist i hånden og så prøv dig frem med forskellige risteteknikker. Jeg kan godt lide at varme smøgen op af to omgange, hvor smøgen ikke rører ilden i lighteren, og så ellers standard hurtigt frem og tilbage og dreje rundt samtidig, og puste i den efter begge omgange. Derefter ned i ilden med den, men stadig frem og tilbage hurtigt (no homo) i sådan ca. 20 sekunder måske. Dette gør jeg 2 eller 3 gange, og der kommer meget røg ud = nice.

Og prøv dig frem med mængden af hash, prøv at komme 0,2g til ca. én hel smøg, måske lidt mindre, works like a charm.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem

Det er sjældent jeg bruger 0.5 til en smøg,det ligger omkring 0.3 normalt.Jeg laver en pind om lidt uden at riste smøgen og ser om det er bedre.

Junior medlem

Rist det i hånden, og prøv at putte lidt mindre af det gode i. Måske også prøve med forskellige smøger, da nogle er stærkere end andre. Har hørt man kan få gule prince, hvor der er 0,1mg nikotin og smagen er mildere end "normalt".

Medlem

Tror ikke det smøgen der ødelægger det,ryger en pakke røde prince om dagen i forvejen.Har lige røget en halv joint med uristet tobak,det var sgu egentlig fint nok :)

Junior medlem

Jeg har erfaring med "kradse" joints hvis hashen er dårlig ..

Et "trick" (Om det reelt virker eller er placebo ved jeg ikke, men det virker for mig)

Hvis dine joints kradser så prøv og gør sådan her ..

1. Rist din tobak i sølvpapir indtil det er lige ved og være klart.
2. nol din hash ud og put det op i sølvpapiret til tobakken.
3. varm det forsigtigt og kun meget lidt ad gangen til hashen bliver blød
4. tryk tobakken og hashen godt sammen.. Hvis du har den rigtige temp kan du mærke at hashen bliver blød og nuldres helt fint ud med tobakken.

rul din joint som du plejer .. Måske kan det hjælpe dig, måske ikke .. Men som sagt virker det for mig hvis det kradser lidt..
Det er dog ikke nødvendigt med hash af den rigtige kvalitet.

Medlem

Tak for dit input trylleren,mit røg fejler ikke noget,men er gået over til RAW papir og så kun en let omgang ristning.Synes det har hjulpet på det :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg bruger ikke tobak til mine j's, men urter i stedet. Jeg oplever røgen lettere ift tobak.
Go try it

Junior medlem

Geografisk sted: København
Jeg bruger ikke tobak til mine j's, men urter i stedet. Jeg oplever røgen lettere ift tobak.
Go try it

ftw

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: pleadian´s and back
eksperimenterede i går med at mixe tobakken med spidsen af en negl´s hindbær syltetøj...
Ret interesant smag!!!! gav en sødme og duft.!!!
Tidligere dengang (way back) da jeg røg på tjilum. Dyrkede jeg at smøre indersiden af den rene pipe med et tyndt lag honning som så fik lov at tørre ind nogle dage, men samme formål som oven stående. sødme og bedre smag!!
:peace:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The world of Bith.
Bare ryg Ren skunk! :p

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Spike Spiegel: Hvilke urter? Jordbærblade har været oppe på boardet.

Balyel: Smager det ikke af brændt sukker? Det af afholdt mig fra at prøve den slags. Det med chilummen lyder godt. Jeg tror jeg vil prøve noget lignende i min lædertjubang, men det bliver på et stykke papir som bliver rullet sammen, for jeg ville være ked at at skulle putte honning direkte på læderet.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]