Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 08:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Der hvor du ikke kan nå mig
Hey og godaften :).

Er lidt i tvivl om det her emne skulle ha været i Alkymistens hjørne, men omhandler jo endeligt salvia som helhed :D.

Fandt en metode her forleden, hvor man med Acetone ekstraherede Salvorin A, fra lad os sige 10 blade, filtrede plante matrialet fra acetone opløsningen, og tilsatte opløsningen til 1 blad, og lod opløsningen for dampet. Altså slutprodukt = 10x salvia D. ekstrakt. Temmelige smart :P.

Mit spøgsmål er om man kunne bruge denne metode, til at lave "frimærker" med?. Altså bare skift bladet ud med et stykkepap ( Blotter), og tilfører acetone opløsningen og lad fordampe. Salvia er jo oralt* aktivt, men skal jo optages gennem mundens slimhinder( Altså ikke synkes!). Hvis man nu gik ud fra at en ryge dosis for 10x ekstract er mellem 0.2-0.5g, Så måske gi været blotter et dryp der svare til 1g 10x ekstract?, da rygning jo utvivlsomt er mere effektivt, til at nå blod omløbet, og derfor skal højre dosis til oral.
Hva siger i :D ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Det lyder som en spændende ide.
En sublingual dose kan muligvis give bedre mulighed for at bearbejde den intense dissociering som salvia kan udsætte en for, ved at strække duration og tilbyde et mere smooth come-up og come-down.

Medlem

Ja det ka du godt
Men der skal en hel del mere til for at få det gennem munden end lungerne, en hel del nedbrydes af mavens enzymer så vidt jeg ved.
Jeg er ikke sikker på hvor stor forskel er, hvor meget mere du skal bruge oralt. Det kan du undersøge, nemt at finde ud af.
faktisk slog jeg lige op på erowid, den siger 10 gange mere sublingualt, men jeg tror det er nærmere 20.
mmm, nårh ja, for oral oplevelse af salvia prøv at tygge stænglerne. ikke særligt bittert, og meget økonomisk (nogle af stænglerne er ikke gode nok til stiklinger)
sidst men ikke mindst (virkelig) er de små cigaretpapir salvia trips du kan lave ved at ekstrahere salvinorin A og lade det sive ind i cigaretpapir - disse kan ryges uden meget røg.

Medlem

Ifølge denne her artikel er biotilgængeligheden af salvinorin åbenbart meget lav når det skal optages gennem mundhulen. Stort set ingen af forsøgspersonerne fra forsøget oplevede nogen markant ændring i sanseopfattelser, selv ved doser på op til 4000 µg. Resultaterne er også blevet bekræftet af andre forskere. Forfatterne konkluderer at den psykedeliske effekt der opnås ved at tygge de friske planter muligvis skyldes at der er hjælpestoffer i SD som muliggør absorption gennem mundhulen.

TL;DR: jo, du kan godt lave "frimærker" med salvinorin, men det er ikke sandsynligt at de virker.

Medlem

Teen, det er sq da "første hjælp" xD. Tak for svaret, håber intresserede kan få noget ud af det som SåendeBifald skriver,vis det hjælper på at komme bedre ind og få mere ud af trippet, istedet for de 10mins total lammelse som du ikke husker en skid af xD. Peace og hygge- Tomaten

Medlem

meget interessant teen

Medlem

Teen, den undersøgelse forklar ikke rigtigt, hvordan det så er muligt at folk tripper, på divs. Tinctures der findes på nettet, som netop er lavet ved at ekstrahere, Salviron A med alkohol. De her tinctures bliver, jo selvfølgelig indtaget oralt!. Yder mere læst, en TEK, hvor SIRA ekstrahere rent salvrion A(Krystaller), som f.eks. Kan opløses i h20 eller alkohol for brug, til 20x blade/papir/tinctures(oral). Hvor stabile disse tinctures er ved jeg ikke, men dusinvis af TR, af folk det fortæller om virksomhed. Som Ferdinand skriver siger Erowid, at for det er aktivt oralt, skal der 10 gange så meget Salviron A til( 20gang, Source?). Konklusionen må altså være, at det dokument du henviser til, er en del af, et ikke helt afsluttet forsøg. 4.000 mikrogram, er jo kun 4 x over, et kraftig, vælte rundt ryge trip(1000mics) Source erowid link- http://www.erowid.org/plants/salvia/salvia_info3.shtml
Forskerne har altså doseret for lavt(60% +), da de jo ifølge,Ferinand/ Erowid skulle have haft, mellem 10-20.000 mics for en aktiv oral dosis.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]