Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 jul 2025 13:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ved ikke om jeg er den eneste der har over vejet at sende en besked til ophavskvinden af dette forslag med en tekst der har samme mening eller lyder i retning at ”hun kan sætte sig på knæ og tage mit skæve lem i munden”? Men ved nærmere eftertanke tvivler jeg på at det vil have nogen effekt.
Så jeg tror jeg bare vil forsætte af samme kurs som jeg begyndte på i slutningen af april og forsøge at få så mange tobaksplanter i jorden som muligt. Jo, det er fuldt lovligt!
Mit største problem er at jeg bor midt inde i KBH og kun har plads til et begrænset antal planter hos mig selv, og selv om jeg gør mit bedste for at tigge lidt plads hos mine bedre bemidlede bekendtskaber med haver så har de ikke den samme geist for projektet. Det grunder højst sandsynligt i den dyrkede tobak selv efter et års modning ikke smager, skal vi sige, fantastisk. Men det er ikke det der ideen bag dyrkningen! Men tanken om at vi kan dyrke vores egen tobak uden alverdens tilsætningsstoffer. Tage røven på de frelste fuckere. Og bare for the luze!
Her er nogle tobaks planter plantet i starten af maj, det er nogle Adonis og nogle Samsoun Orient. De største er allerede blevet plantet ud i nogle større potter. Jeg har også nogle Nicotiana rustica på vej.
De har 10 gange så meget Nikotin som almindelig tobak. Bongen blev opfundet i østen for at ryge det stads? Prøv at google Thuốc lào!
Nå, nogle af de bacca der ikke er plantet ud endnu, og som jeg ikke endnu ved hvad jeg skal gøre af.

Billede[/url]

Senest rettet af bindegal 09 jun 2012 19:13, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg har også tænkt tanken. Jeg er dog stoppet med at ryge, men det generer mig meget kraftigt at endnu en nydelsesplante skal forbydes af moder stat og hendes frelste sundhedsfikserede børn. Så næste sæson skal der helt sikkert plantes noget godt Virginia i drivhuset og nørdes curingsteknikker.

http://www.google.dk/#hl=da&sclient=psy ... cco+curing

Korrekt fermentering er altafgørende for smagen.

Under og lige efter krigen var der forresten en anseelig dansk tobaksproduktion på fyn.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Min bedstefar dyrkede også tobak under krigen, det blev tørte i hønsehuset. Min far påstod at når der var virkelig mangel, så gik min bedste og fandt blade mellem hønsemøget (er man ryger eller er ej, ingen af jer der har røget udskrab?)
Der er en masse interessant info på nettet om hvordan tobak og kartofler kom til DK med de franske huguenotter der slog sig med i Fredericia. Der var flere hundrede års uafbrudt tobaks avle i Fredericia
Men jeg ved der også var tobak baroner i Thisted, Bendixsens Tobaksfabrik, specielt den sidste tobaks baronesse mente at hun ejede hele Thisted. Skattekontoret blev flyttet en halv meter så hun kunne se Limfjorden fra hendes gravplads.

Ja, jeg tror også grunden til det er lovlige at dyrke sit egen tobak er der er et større arbejde at komme fra ny høstede tobaksblade til noget der bare tilnærmelsesvis kan ryges. Men hey, det gør det da ikke mindre interessant. Om ikke bare for at give fingeren til de sundhedsfascister med deres kampråb "For børnenes skyld". For hvem kan være i mod det slogan! ;-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lyder godt, men synes godt nok det er meget nikotin. Kan man ikke få nogen med et mindre indhold?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
:shock: hvorfor har staten så travlt med at diktere hvordan den almene dansker skal leve sit liv!? Held og lykke med projektet, har sgu stor respekt for det, men der er da ikke blevet vedtaget noget endnu?

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lyder godt, men synes godt nok det er meget nikotin. Kan man ikke få nogen med et mindre indhold?

Der er mange forskellige slags tobak. 99% af den tobak der bliver brugt til rygning er Nicotiana tabacum og af den er der tre hovedtyper. Virginia tobak, Burley (som er en lys Virginia) og orientalsk tobak. Hvis du ser på en pakke tobak eller en pakke smøger vil der gerne stå "dette produkt er en blanding af de fineste langtidslagrede bla bla...." Inden for de tre typer tobak findes der et utal af strains. Nogle gode til blandinger af pibetobak andre til blandinger til smøger eller nogle af de mange andre tobaksprodukter. Så er der efterbehandlingen af tobakken men det vil kræve en længer forklaring af en klogere mand end mig.
De planter du så på mit billede var to Nicotiana tabacum strains, de hedder Adonis og Samsoun Orient. De er lave i nikotin men har et højt indhold aromatiske stoffer. De er hen af den orientalsk tobak.
Der er mange planter i tobaks familien, men efter Nicotiana tabacum er det nok Bonde-Tobak "Nicotiana rustica" der er mest kendt. Den er blevet brugt entheogen for dens høje indhold af nikotin og andre "gift" stoffer. Den (og andre tobaks planter) er bla. brugt i brygningen af Ayahuasca da den indeholder MAOI harmala Alkaloid som harman og norharman. Det er også vær at huske at tobak er af natskyggefamilien lige som Datura, Bulmeurt osv.
Det er rustica der er høj i nikotin med op til 9% i dens blade, imens tabacum indeholder ca. 2% hvor af meget bliver fjernet igennem processen til det færdige produkt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Fedt initiativ!
Kunne bestemt godt overveje, at selv forsøge mig med det på et tidspunkt. ^^

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
:shock: hvorfor har staten så travlt med at diktere hvordan den almene dansker skal leve sit liv!? Held og lykke med projektet, har sgu stor respekt for det, men der er da ikke blevet vedtaget noget endnu?

Kunne det ikke være drømmen om det perfekte samfund med perfekte mennesker?

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Dedikeret medlem

:cheers: riiiight^

fed ide med tobakken mand.. :peace:

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Nice :) jeg følger lige med her.

Ps. jeg ryger lige præcis hvad det passer mig, med eller uden statens velsignelse.

Frihed og Harm Reduction. Sieg Heil! Politikere udenfor politisk indflydelse!

Medlem
Brugeravatar

Ja, mega fedt.

Jeg vil vædde med hun er den største hypocrit, og selv æder mega meget smør på sit franskbrød med syltetøj hver morgen, og aldrig laver motion. Vi står sgu over for et valg. Enten skal vi alle leve som slaver på den måde der maksimerer vores life expectancy så meget som muligt, eller også får folk selv lov at bestemme hvordan de vil leve livet.

Der er en meget udbredt tendens når der kommer et forslag til et forbud, at folk siger "Ja, det kan jeg ikke lide. Så skal det være ulovligt." Hvorfor starter vi ikke en revolution?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Her er noget tobak fra min vindueskarm der skal i jorden i morgen, måske lidt sent da deres rødder er vokset meget sammen, tobaks rødder vokser ud til siderne og ikke ned og laver en pælerod som f.eks hamp.
Der er 4-5 planter (Nicotiana tabacum var. Adonis) i en 1 liters bøtte så pladsen er noget træng.
Billede

De mærker der er i planterne er bare fra min kat, Bella Rebella Betteskid, der har en tildens til at vade rundt i tingene.

Medlem
Brugeravatar

Faldt over disse og tænkte det kunne have interesse (om de er noget værd har jeg ingen ide om).

http://www.archive.org/stream/dyrkningo ... d_djvu.txt

http://books.google.dk/books?id=Nv9yQwA ... CGAQ6AEwCQ En skam de kun 8 sider ikke er lagt op.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jo, tak det ser spændene ud! "Tobakkens Behandling.." må jeg kunne finde oppe på det Kongelige Bibliotek.

Medlem
Brugeravatar

Nu vidste jeg ikke hvor du boede i landet, men det kan du. De har desuden flere bøger som lyder interessante:

http://rex.kb.dk/primo_library/libweb/a ... 4750036UI1)=all_items&dum=true&indx=1&vl(14133430UI0)=any&vl(freeText0)=Tobakkens+Behandling&vid=KGL&fn=search&fromLogin=true

De er dog alle på magasin, så de skal bestilles hjem.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De plejer nu at være kvikke nok, men jeg kan se jeg skal ind og ha' orden på men låner konto. Jeg er også i besiddelse af en masse gamle historiske årbøger fra rundt i landet, dem havde jeg tænkt mig at gå igennem på et tidspunkt i de lange vinter nætter.
Men en rigtig god ide du kom med der, så langt havde jeg ikke tænkt.
Gad vide om der er nogle der har været inde og tjekke historien om dansk landbrug og hamp?

Medlem

Går jorden ikke under til december alligevel?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Går jorden ikke under til december alligevel?

Shit, fuck, jeg viste jeg skulle nå noget i Guatemala her i december, jeg må heller se at få købt den billet. Hvor mange kg. bøger og drugs tror i jeg kan få med i flyet?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tobak i vindueskarmen. Det meste er Nicotiana tabacum, de små i mælkekartonen foran er bonde tobak Nicotiana rustica. De bedste ryger i nogle større potter i løbet af ugen. Resten bliver til guerilla grow rundt om i kbh. Har plantet et par stk. i div. parker og indtil vider har 75% overlevet så den er fin fin.

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
cannabis laver da ikke kun pælerod?

tobak
Billede

Cannabis
Billede

gulerødder ER pælerødder, ligesom at Græs kun har trevlerødder

håber det giver noget klarhed (:
Billede