Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 23:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psychedelia.dk

Jeg har brugt jeres side til at opklare spørgsmål ift. psykedeliske oplevelser i en lang periode, men er stødt på et problem som ikke er løst ved at læse jeres diskussioner.
Jeg har trippet svampe og emma en hel del gange nu, røget hash og skunk i årevis, og her for en uges tid siden prøvede jeg så LSD første gang. Det var en virkelig fed oplevelse, som jeg nød i fulde drag, og på ingen måde fortryder, men det har fået mig til at tænke over konsekvenserne af mit forbrug, både på mig selv og på mine nærmeste, og jeg er efterfølgende holdt op med at ryge, og begyndt at fokusere på min uddannelse istedet.
Der er dog en ting der nager mig!
Jeg har stadig aldrig hallucineret, eller for alvor følt mig i et andet "state of mind". Mit første svampe trip var sjovt, men på ingen måde bevidstheds udvidende, som LSD trippet kan beskrives, og siden da gik svampene fra at gøre mig glad, til bare at blive endnu mere sumpet end når jeg ryger pinde.
Mit første emma trip ledte til at min ven som jeg rullede med fik bad-trip og depression en uge efter, mens jeg gik rundt med en "var det bare det?" feeling efter samme dosering (han var væsentligt mere rutineret end mig).
Og da alle mine venner rendte rundt og så ansigter i træerne og følte sig "et" med naturen, kunne jeg se og tænke klart, jeg havde bare en dybere samtale med mig selv end jeg normalt ville ha' været i stand til i ædru tilstand (som bla. resulterede i mit nuværende rygestop/trippestop).
Derfor kan jeg ikke undlade at føle, at der mangler noget, så jeg er begyndt at overveje et DMT trip, som en slags sidste salut, og for at kunne sige, at jeg har været der og gjort det hele, inden jeg lægger det på hylden, og for måske endelig at få den bevidstheds udvidende oplevelse jeg har ledt efter i al den tid.

Ved godt dette emne tidligere er blevet diskuteret i denne tråd: viewtopic.php?f=1&t=38553&p=538579&hilit=mimosa+hostilis#p538579

Men eftersom psykedelika tydeligvis har en mildere effekt på mig end mine venner, tænkte jeg at i måske havde andre ting at sige end i den tidligere tråds tilfælde, hvor OP aldrig havde prøvet fks. svampe eller lign. før (især når jeg er så forbandet resistent overfor stoffernes virkninger), og om i overhovedet vil vurdere, at jeg kommer til at finde det jeg søger, eller om det bare vil være flere penge ud af vinduet i sidste ende... generelle tanker og overvejelser, for hvis der er nogen der ved det, må det være jer der kan fortælle mig, om jeg er på rette spor her?

fyr løs :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg tror sagtens du vil kunne opnå hvad du ønsker, både med syre og svampe. Hvilke doser svampe har du tidligere indtaget, og af hvilken svamp?

Medlem

Prøv at forøge dosis af svampe en smule. De fleste af mine venner kan opnå et rimelig kraftigt trip på omkring 2 - 2,5 g Psilocybe cubensis, hvor jeg ved denne dosis, ligesom dig, kun føler mig lidt glad/sumpet. Jeg skal som regel bruge over 4 g for at få den eftertragtede "altered state of conciousness", men det er en meget individuel sag. Eksperimenter lidt med dosis og husk at forøge dosis over længere tid så dit ego ikke lige pludselig dør en forfærdelig død (med mindre det er det du går efter). :D

Medlem
Brugeravatar

Prøv at forøge dosis af svampe en smule. De fleste af mine venner kan opnå et rimelig kraftigt trip på omkring 2 - 2,5 g Psilocybe cubensis, hvor jeg ved denne dosis, ligesom dig, kun føler mig lidt glad/sumpet. Jeg skal som regel bruge over 4 g for at få den eftertragtede "altered state of conciousness", men det er en meget individuel sag. Eksperimenter lidt med dosis og husk at forøge dosis over længere tid så dit ego ikke lige pludselig dør en forfærdelig død (med mindre det er det du går efter). :D

Mener du at han f.eks. skal spise de 4 gram, over flere gange, i løbet af et trip? I så fald vil det jo bare forlænge peaket/come down, ikke gøre peak stærkere.

Medlem

Citat:
Mener du at han f.eks. skal spise de 4 gram, over flere gange, i løbet af et trip?

Sorry, det var lidt broget skrevet. :P Jeg mener selvfølgelig at han bør øge dosis over flere sessions, således at han f.eks. første gang han skal trippe indtager 2 g, næste gang 2,25 - 2,5 g og så videre indtil man finder den rigtige dosis.

Medlem
Brugeravatar

Citat:
Mener du at han f.eks. skal spise de 4 gram, over flere gange, i løbet af et trip?

Sorry, det var lidt broget skrevet. :P Jeg mener selvfølgelig at han bør øge dosis over flere sessions, således at han f.eks. første gang han skal trippe indtager 2 g, næste gang 2,25 - 2,5 g og så videre indtil man finder den rigtige dosis.

Er også hvad jeg ville anbefale :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Halløjsa!

Jeg har det på samme måde som dig OP; jeg er også et psykedelisk hardhead - ifht. mine venner i hvert fald.
Dog har jeg en teori om at det mere handler om forholdet mellem visuel og mental påvirkning..

F.eks kan jeg som regel spise 3-4, måske endda 5g svampe uden at jeg får visuals. Selvfølgelig bliver farver forstærket med det er primært mentalt jeg bliver påvirket..
Hvorimod jeg har venner, som efter 1-2g svampe har flagrende gardiner og mønstre for øjnene.

Mit gæt er at det har noget med "syns"-receptorene i hjernen at gøre...

Jeg oplever dog kraftige visuals på DMT :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg ville måske prøve ketamin, hvis du gerne vil prøve en anden state of mind, hvor man virkelig kan mærke man er et andet sted.
Det synes jeg ketamin er perfekt til, hvorimod man sagtens kan være mega tilstede på psykedelika.

Og jeg snakker om at k-hole, det kunne måske være værd at prøve for dig.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Junior medlem

Tak, ganske informativt :) I har nok ret, min stærkeste dose har indtil videre været omkring 2-2,5... er bare også blevet bombet med info af en meget forsigtig ven der er overbevist om at 3g + kun kan lede til bad-trip, det vil jeg nu revidere. tak for svarene!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Der er ingen bestemt grænse for, hvornår psykedelika kan give badtrip.
Ligesom man modsat ikke kan sige, at der findes en mindste grænse for, hvornår man får ét trip.
Nogen tripper ½g, nogen tripper 10g, man finder selv ud af sin dose ved at forsøge sig frem - det kan dog selvfølgelig ikke anbefales, at hoppe hovedkulds ud i et højdosis svampetrip, men du kan jo prøve dig frem.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg kan kun hyle med i forsigtighedskoret... Jeg sprang selv fra 3 g til 5 g og fik en ret hård "fødsel" ud af det, en efterfølgende periode hvor jeg pludselig skulle omstrukturere mit liv fuldstændig... Nogle sværger til sådanne heroiske doser, men jeg tror nu selv på, at små dosisforøgelser og pauser på minimum en måned imellem trips, er den sikreste måde at finde sit eget sweetspot på. Skal du op i højdosis, skal det helst være alene og med en kyndig sitter til at hjælpe dig igennem evt. svære situattioner. Jeg synes det lyder på dig, som om at du går fornuftigt frem. Det er et klogt valg at lægge weeden på hylden IMO, i hvertfald hvis det er mentalt klarsyn du søger og ikke inspiration til f.eks. kreative udfoldelser. Dét er jo også en ting du må gøre klart for dig selv - hvad vil du gøre med din ændrede bevidsthed efterfølgende? Hvorfor søger du den, så at sige...

Medlem
Brugeravatar

Jeg ville måske prøve ketamin, hvis du gerne vil prøve en anden state of mind, hvor man virkelig kan mærke man er et andet sted.
Det synes jeg ketamin er perfekt til, hvorimod man sagtens kan være mega tilstede på psykedelika.

Og jeg snakker om at k-hole, det kunne måske være værd at prøve for dig.

husk at K-hole kan være meget risikabelt .. ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Hvad mener du med risikabelt?

Så vidt jeg ved ligger bedøvelses-dosis(K-hole) langt fra den dødelige dosis.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]