Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jul 2025 00:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle. det er ikke fordi jeg er doven og ikke "bare" søger på en opskrift og så bruger den. for det har jeg gjort. jeg forstår simpelthen bare ikke alle de der fancy ord og forkortelser som i får brugt. så er der ikke en venlig sjæl der vil forklare mig ord for ord, hvordan man laver hasholie til en Ecigaret? sådan rigtig godt detaljeret? :D

på forhånd tak :)

Medlem
Brugeravatar

Hej psy, jeg har læst et sted på boardet at der var lidt diskution om, hvorvidt en E-Cigaret kan bruges til at "vape" hash tinktur på, og der kan jeg så svare JA, det gør det, og her kommer måden som jeg gjorde det på;

Jeg købte en eGO-T el cigaret til mit forsøg, hvor der sidder c4 brændkammer på, de egner sig perfekt til dette brug.

Opskrift på tinktur:

1. 2g god hash nolles ud i en beholder, og der tilsættes acetone.
2. Omrør indtil alt hashen er opløst.
3. Filtrér plantemateriale fra dit acetone med thcén.
4. Hæld acetonen med thc'en ned i et ildfast fad (pyrex) og lad acetonen fordampe.
5. Opsaml alt thc'en fra det ildfaste fad.

Nu står du med hash-olie. Hvis du i forvejen har noget færdiglavet olie kan du se bort fra punkt 1-5.

6. 1g olie skal fryses ned, og findeles mens det er i frossen tilstand. (Det er nemmest)
7. Stykkerne hældes nu i en lille glasskål og der tilføres 7ml glycerin.
8. Glasskålen stilles nu i et vandbad i 3,5 time.
9. Omrør grundigt hver ½ time.
10. Filtrer din blanding en ekstra gang for en sikkerheds skyld.
11. Lad din tinktur køle ned og kan nu stilles til opbevaring.

Til at fylde en eGO-T skal der bruges 1,6ml vandopløst tinktur.

12. Tag din tinktur og hæld 1,2ml i din eGO og tilsæt 0,4ml vand.
13. Ryst grundigt til det er blandet sammen.
14. Du er nu klar til og ryge, god fornøjelse!

Har selv testet ovenstående metode og det virker 100%, og kunne mærke en virkning efter 3-5 sug :)
Håber i kan bruge det til noget :)

Taget direkte "fra tråden E-Cigaretter; De nye diskrete joints".
Så bliver det vist ikke meget nemmere.

Medlem
Brugeravatar

Det spild af penge at bruge hash til det, søg på Google om hvordan man laver en tinktur. Bare husk at bruge skunk :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Det spild af penge at bruge hash til det, søg på Google om hvordan man laver en tinktur. Bare husk at bruge skunk :)

Hvorfor er det spild af penge at anvende hash som udgangspunkt synes du?
Hvis man alligevel trækker med acetone(som ikke er iskold ~-15-(-20)°C), så får man en sort tjære af ringe kvalitet og med pot/skunk/acetone bliver det vel ikke meget bedre?

En rigtig go hash - som ikke nødvendigvis fås i handlen på staden medmindre man er lidt heldig - trukket med æter eller gas er da et ypperligt produkt hvis du spørger mig.
På samme linje med en rigtig go skunk...men jeg mener ikke at en rigtig hash nødvendigvis er dårligere til formålet - det skal bare håndteres korrekt IMO :-)

Medlem
Brugeravatar

Har lavet en del forsøg med det efter hånden, og den eneste metode som jeg har haft held med er ikke at advende hash. Men derimod skunk og lade det trække glycerin i måneder. :) Bruger man hash og acetone/isopropyl , så får man aldrig olien til at blande sig med glycerinen. Men en halv gullig glycerin med en masse bitte små olie "klumper" som samler sig. :)

Medlem

Har lavet en del forsøg med det efter hånden, og den eneste metode som jeg har haft held med er ikke at advende hash. Men derimod skunk og lade det trække glycerin i måneder. :) Bruger man hash og acetone/isopropyl , så får man aldrig olien til at blande sig med glycerinen. Men en halv gullig glycerin med en masse bitte små olie "klumper" som samler sig. :)

Det er jeg så ikke enig i, jeg har lavet det flere gange og det fungeret perfekt!

Medlem
Brugeravatar

Spændene, hvad er så dig trick for at få din qwiso opløst i glycerinen ?

Medlem
Brugeravatar

Hvis du aldrig har fået det til at virke kan du jo heller ikke udtale dig om hvad der er spild og hvad der ikke er.
Når det så er sagt, vil jeg sige at jeg heller ikke har haft held med op opløse nol trukket på lidt pot med isopropylalkohol.
Men det foregik også ret lavpraktisk inde på mit værelse, hvor jeg brugte varmen fra min skrivebordslampe til at opvarme glycerinen og olien med, så skyder på at det har noget med det at gøre.
Jeg har ikke sidenhen lavet flere forsøg, så jeg kan desværre heller udtale mig om det er spild eller om det giver en okay ryger til prisen.

Medlem
Brugeravatar

Kan du have ret i, men det er vel også spild hvis det ikke virker, ikke? ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]