Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere over the rainbow...
Hey Psy!:)

I min sommerferie har jeg røget en hel del, dog ikke hver dag, men mindst med 2 ugers mellemrum.
Ugen lige inden jeg skulle begynde på teknisk skole røg jeg hver dag fra klokken 21-22.30 og det stod på en uge, hvor jeg til sidst var nød til at ryge ren klump for at følge med.

Men nu er jeg så begyndt på teknisk skole og jeg er nu stoppet med at ryge, og regner med at holde en lang god pause fra nu af.

Men hvis jeg holder en lang pause på 1-2 måneder, er min tolerance overfor cannabis så helt væk? Eller hvordan?

Altså jeg håber lidt på at hvis jeg så holder den pause at den næste gang der skal ryges, bliver helt fantastisk, nogen der kender noget til det?:P

Medlem
Brugeravatar

2 måneders pause sætter min tolerance helt i bund, og det er når jeg har røget hver dag i en måneds tid ;)
Husk på at lave en mild joint / mix så du ikke blir knocked out når du vil ryge lidt igen hehe :D

Medlem

Geografisk sted: Min sækkestol
Jeg har kun erfaring med 2-4 ugers pause og jeg synes selv tolerancen er væk, men den kommer så også igen, på no time..

Medlem
Brugeravatar

2 måneders pause sætter min tolerance helt i bund, og det er når jeg har røget hver dag i en måneds tid ;)
Husk på at lave en mild joint / mix så du ikke blir knocked out når du vil ryge lidt igen hehe :D

Fedt fedt!

Ja man må hellere være forsigtig efter 2 måneders pause:P

Medlem
Brugeravatar

Jeg har kun erfaring med 2-4 ugers pause og jeg synes selv tolerancen er væk, men den kommer så også igen, på no time..

Hvad mener du med "no time"?

Er det et par dage man ryger efter de 2-4 uger, så er den stærke tolerance der igen?

Medlem

Personligt syntes jeg ikke pauser er så effektive som i får dem til at lyde som, jeg ryger mindst 4 dage om ugen, og det har jeg gjordt i godt 8 måneder eller deromkring. I sommerferien røg jeg så 1-5 gram hver dag, og i de sidste 9dage af sommerferien skulle jeg til spanien og i de 9 dage jeg var der, røg jeg intet overhovedet, og da jeg kom hjem røg jeg en 1smøgs med en rigtig god røg i og det gjorde mig ikke meget mere baskede end jeg blev af den første joint på dagen før min pause.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Personligt syntes jeg ikke pauser er så effektive som i får dem til at lyde som, jeg ryger mindst 4 dage om ugen, og det har jeg gjordt i godt 8 måneder eller deromkring. I sommerferien røg jeg så 1-5 gram hver dag, og i de sidste 9dage af sommerferien skulle jeg til spanien og i de 9 dage jeg var der, røg jeg intet overhovedet, og da jeg kom hjem røg jeg en 1smøgs med en rigtig god røg i og det gjorde mig ikke meget mere baskede end jeg blev af den første joint på dagen før min pause.

Prøv at holde en længere pause end 9 dage. Lange pauser er det mest effektive middel imod høj cannabistolerance. 1-2 måneder uden hash, så burde din tolerance være i bund.

Medlem

Man kan ikke leve 2 måneder uden weed.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Husk på at du bliver helt anderledes skæv, når du skal ryge igen efter 2 måneder, så ingen hardhead doseringer, hvis du vil huske bare lidt af aftenen ;)

Medlem
Brugeravatar

Det vil jeg nu mene at man kan. Næste søndag er det præcis 2 måneder siden jeg indtog cannabis :O

Medlem
Brugeravatar

Det vil jeg nu mene at man kan. Næste søndag er det præcis 2 måneder siden jeg indtog cannabis :O

Medlem

Geografisk sted: Min sækkestol
Hvad mener du med "no time"?

Er det et par dage man ryger efter de 2-4 uger, så er den stærke tolerance der igen?

Jeg synes min tolerance er tilbage efter et par dage og efter en uge er det præcis, som var jeg forsat, i stedet for at holde pause (Det skal så også nævnes jeg har flyttet min grænse meget pga. jeg i en tidligere alder troet det gik ud på at ryge meget/mest... :stupid: )

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
holder jeg ca 14 dages pause føler jeg at min tolerance er på 0, af og til skal der bare 5-6 væs til af en joint og så er jeg allerede alt for skæv.
jeg synes hurtigt tolerancen kommer igen, ryger man dagen efter første dagen man røg er rusen allerede der blevet meget mere kedelig (IMO) self er det da stadig rart at være skæv men ikke givende på samme måde som det bliver efter lidt pause, ryger man ud på 3-4 dagen synes jeg ikke der er noget at komme efter mere, rusen bliver uinteressant og kedelig, og det er der enhver bør stoppe sig selv og holde en pause.

Medlem

Min tolerance bliver lynhurtigt meget svag. Hvis jeg holder en pause på 3-4 dage, bliver jeg sgu ret skæv første gang, jeg ryger igen. Hvis jeg til gengæld ryger igen senere på dagen eller dagen efter, er min tolerance fuldstændig i bund igen. Jeg havde det på præcis samme måde efter, at jeg havde holdt 8 måneders pause engang.
Dog kom min 'have det sjovt, få grinern på, og blive skæv på samme fede måde som i starten-tolerance' ikke tilbage, desværre. Jeg tror, at der skal en del års pause til, hvis man skal få det samme måde. Hvis det overhovedet er muligt?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Jeg stoppede med hverdags-forbrug sidste år i november og røg slet ikke noget indtil sankt hans aften i år. Jeg blev godt nok meget skæv og meget mere skæv end jeg plejede at blive dengang jeg røg hver dag. Men jeg fik ikke nogle grineflip eller de samme fantastiske oplevelser som jeg husker at have haft dengang jeg startede med at ryge hash for ca. 15 år siden. Så jeg tror faktisk at det der med de voldsomme grineflip og totalt manglende tidsfornemmelse osv, forsvinder for good og aldrig helt bliver det samme igen, desværre... Når det så er sagt skal det siges at alt magien heldigvis ikke forsvinder. Får stadig sådan en filosofisk-agtig stener på og oplever også en øget glæde ved at høre rigtig god musik osv...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]