Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 00:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Facts:
Jeg ryger cirka 1g om dagen.
Det er kommet langsomt, men det er først efter at jeg italesatte det, og mine venner sagde nogenlunde det samme, at jeg blev sikker på hvorfor.
Det er som regel tidligt på dagen at appetiten er væk, men nogengange er den også gal til aftensmad.
Hvis der ikke er noget mad jeg har lyst til at spise, kan jeg også sagtens abstrahere fra sulten.
Jeg ser det endnu ikke som et problem, men blot en irritation.

Har I oplevet noget lignende?
Har I nogle tips?

På forhånd tak.

Medlem

Ja, det er meget normalt at man mister lysten til at spise når man misbruger et rusmiddel, uanset hvad det er.
Du får som regel din appetit igen når du holder op med at ryge, så du må gøre op med dig selv om du vil stoppe, holde en pause, ryge mindre..

Medlem

Ja, det er meget normalt at man mister lysten til at spise når man misbruger et rusmiddel, uanset hvad det er.
Du får som regel din appetit igen når du holder op med at ryge, så du må gøre op med dig selv om du vil stoppe, holde en pause, ryge mindre..

Jeg ser ikke mit forbrug som noget problem endnu.
Jeg synes selv at jeg er opmærksom på mit forbrug, og hvordan min krop/hovede reagere.

Medlem

Nej, okay.
Men det må du gøre op med dig selv, din appetit skal i hvert fald nok komme igen når du holder op med at ryge.
Ved ikke om der er andet at gøre, end at tvinge sig selv til at spise.
Held og lykke.

Medlem

Nej, okay.
Men det må du gøre op med dig selv, din appetit skal i hvert fald nok komme igen når du holder op med at ryge.
Ved ikke om der er andet at gøre, end at tvinge sig selv til at spise.
Held og lykke.

Om ikke andet, så skal vanerne lægges om efter ferien.
Tak for svar (;

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Jeg var igennem det samme i et halvt år, og et lille råd til dig.. tving noget mad ned hver dag, da din mave trækker sig sammen (skidt). da jeg lige begynde at spise lidt igen kunne jeg kun spise en halv fryse-pizza/ 2,5 rugbrøder og så var jeg mæt, og det var pænt nitten :/

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Udover det de andre har skrevet, så prøv at sørg for at lave nogle gode spisevaner, så at din krop bliver vant til at spise på faste tidspunkter. Har selv til tider problemer med manglende appetit, men så længe at jeg sørger for at overholde alle 3 hovedmåltider (gerne mellemmåltider også) til nogenlunde faste tidspunkter, plejer min appetit som regel at fungere som den skal.
Morgenmåltidet kan være svært at skulle vende sig til igen, men så snart det ligger i rutinen, har jeg selv svært ved at undvære.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har haft det på samme måde her på det sidste, jeg ryger dog mere end et gram om dagen.

Det handler bare om at tvinge så meget ned så muligt så kommer man ud af den dårlige vane :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]