Alt Ædende Ateist skrev:
Hvorfor er det at alle tror at hash er sådan et harmløst stof? Som de fleste nok har læst har jeg selv haft/har psykiske problemer efter et massivt hash misbrug. Jeg har nu været røg fri i over et halv år og jeg kan stadig mærke bivirkningerne, selv om det er blevet bedere. Jeg har adskillige venner der har oplevet det samme, der er godt nok kun en der har indrømmet det, men for mig er det er tydeligt at se at hash ændrer alle psykisk og tit i den dårlige retning.
Jeg har ikke studeret statistikker over "hashrelateret diagnoser", så jeg kan ikke udtale mig om den konkrete statistik, men det undrer mig ikke hvis den er sand, når man tænker på hvor mange stor forbruger der er af cannabis.
Husk alt med måde også hash.
Efter min menning er måde ikke 1 gang om dagen, heller ikke engang om ugen.
Er vel ikke rigtig nogen der kan påstå hash er sundt, medmindre det er medicinsk, men statistikker som nævnt er let er slynge ud i luften, uden at man ser det i et større perspektiv.
Hvis misbrugte, psykiske syge, skizofrene, skilte Kurt på 67 har drukket bajere, snaps og horet siden han var 12, taget piller, sniffet lange baner, skudt med nålen og så bliver indlagt efter han har røget 5g hash på spand, er det vel lidt tamt at diagnosen bliver stillet som 'hashrelateret'.
Tror man generelt skal tænke på, at vi udvikler os i en verden med en egoistisk livsstil, der giver mindre plads til de svageste og hvor psykiske problemer er et voksende fænomen, hvor end det så er hashrelateret diagnoser eller depressioner i sammenhæng med sex/alko/stof/madmisbrug/arbejde/ægteskab/mobning/race osv.
Nu kender jeg dig ikke, men du virker ikke som typen som kun røg et par joints om dagen og ellers levede i cølibat
Hvis du fyrer 15 bonghoveder og ryger flere tjubanger om dagens, mens weekendens menu står på sprut, coke og lsd, så vil jeg kun mene man har et problem hvis ens psyke ikke ændres over en længere periode.
Du slutter du også selv af med "alt med måde" og længere er den vel ikke. Det er alt fra junkfood til heroin.
Med tanke om hvor lille sandsynlighederne er for at vi eksistere lige nu og her, i en forholdsvis kort tidsperiode hvor chancen for overlevelse er nul og tilintetgørelse imorgen er uvis, så er det sku da bare at nyde de ting man føler øger ens livskvalitet mens man kan.

Mary Jane