Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er der nogle her der her erfaring med dokha? Det er en slags tobak -der er dog ikke altid tobak i- blandet med forskellige urter og bark. Det bliver røget på en pibe der bliver kaldt en midwakh som ligner en stor one hitter. Det bliver mest brugt i og omkring UAE (Forenede Arabiske Emirater ) Jeg støtte på det da jeg læste om tobak og kom lige i tanke om det igen pga. en anden post her på Py. Desværre har de fleste moderne midwakh piber et plastik mundstykke som er lidt er et turnoff efter min mening.
Nå, ville bare høre om der var nogle der vidste noget inden jeg gik vider i min kvæst?
Ikke mit billede ˅ ˅
Billede

Medlem

lyder fedt, endelig en estatning for tobak :rocking:

Medlem

lyder fedt, endelig en estatning for tobak :rocking:

Der har altid været et alternativ for tobak, jeg ryger personligt jordbær blade :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nogle der har erfaring med Kongelys som tobak erstatning? Jeg ved de bruger det i Changa, det kan vel også bruges som en tobak erstatning til tjald?

Dedikeret medlem

Filtet kongelys (Verbascum thapsus) skulle give en rigtig god og behagelig røg. Jeg har dog ikke været heldig nok til at kunne finde en, hverken i den danske natur eller i en forretning / nettet, så erfaringer har jeg endnu ingen af - men jeg leder stadig.

Der er en del at finde om den på nettet, specielt på engelsk, mest bare folk der deler deres positive erfaringer. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De er over alt i Danmark, prøv at tage en tur igennem nogle kolonihaver, hvis du ser en så spørg om du ikke må plukke lidt. Ellers står de i vejkanten rundt omkring. Jeg er københavner og bor på Vesterbro, og ser dem i div. parker og langs banelegemer eller andre uforstyrret steder. Prøv at se på nettet hvordan de ser ud, de er meget lette at genkende!

Dedikeret medlem

Første år stikker de ikke så meget ud i landskabet, men andet år med 1,3m skrig-gul blomsterstand er de ret lette at spotte ja. :)

Det ændre dog ikke på at jeg ikke har kunne finde en eneste hvor jeg er bosat (midtjylland), man skulle tro at der var masser af plads den kunne vokse, men grøftekanterne bliver klippet ofte og næsten ind til markerne.
Man skal iøvrigt være opmærksom på at der er ret mange slags kongelys og jeg har aldrig hørt om brug af andre end filtet kongelys specifikt, hvilket jo snævrer mulighederne.

En tur gennem kolonihaverne var dog en god idé som jeg vil gøre brug af, nu hvor sommeren har ramt.

Gad vide om man kan tage blad-stiklinger fra den. Den har jo som så ikke egentlige skud, men vokser morfologisk mere som en mælkebøtte. Det ville jo være rart at slippe for at grave en hel plante op. (og ikke rigtig en mulighed i en kolonihave, medmindre ejeren er exceptionelt gavmild.)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]