Må indrømme at jeg også selv har været meget nysgerrig omkring dette. Specielt svampe kombinationen efter at have hørt om Terrence Mckennas oplevelser med banisteriopsis + svampe. Er denne kombination ikke efterhånden ret udforsket og "sikker"? Eller skal man altid være ekstremt påpasselig med MAIO?
Mjah, og dog. Hvis jeg tænker lidt tilbage omkring hvad han beskriver i True Hallucinations, så mindes jeg om at Terence bla. refererer til en teoretisk 'irreversible MAO inhabition'.
Det går ud på at Dennis skulle have opbrugt alt det MAO der var i hans krop på kort tid, og er den dominerende teori omkring hvorfor tingene gik som de gjorde i deres eksperiment.
Så altså, hvis den teori er korrekt, så kan man risikere at skulle gennemgå et langvarrigt trip på op til to uger..!
I deres eksperiment, var de dog 3 der indtog det samme - Ayahuasca'en og svampene, men kun Dennis blev ramt på en sådan måde, at han ikke var til stede på alm. vis før over en uge efter eksperimentet.
Det kan så diskuteres hvorvidt det er skidt eller ej. Naturen stiller heldigvis ikke nogen krav til hvordan man opfører sig, og agerer socialt, hvorimod vores bysamfund gør..
Btw, til efteråret udkommer en bog som Dennis McKenna er igang med at skrive, om Terence McKennas liv, og helt sikkert også "The eksperiment at La Chorrera" set fra Dennis' side.
Den skal jeg da klart have!
MAIO/mayo aka mayonaise skal du derimod holde dig fra, det er dybt vanedannende og kan føre til hjerte/kar-sygdomme ved overdrevent brug

Det er nogle SYGE danske vaner du hoster op med her - FØJ for den lede!
Jeg skal satme ikke ha' noget Mayo - det er djævlesmør.