Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 aug 2025 07:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej allesammen
- Jeg har masser af venner der ryger Hash og dyrker det. og jeg vil rigtig gerne selv i gang med at ryge det.
Men når jeg spørger mine venner hvad jeg skal blande med siger de Pollen, eller skunk. Har i nogle erfaringer med tingene? Og hvor meget skal der til 2 joints ?

Medlem

Geografisk sted: Meget langt væk fra virkeligheden
jeg ville også vælge pollen eller en sativa domineret skunkplante eller pot
altså når jeg laver joints er der imellem 3-5 joints på et gram (kommer an på om jeg ryger alene eller sammen med andre)
Skal så også li siges det er 120kr ryger, så du kan selvfølgelig ikk få op til 5 joints hvis det bar er feks. semi så skal den krydres lidt mere ..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

hvis du vil begynde at ryge det skal du ikke starte med at ryge to joints. Gå stille frem de første gange. Jeg røg max 1-1½ joints de første 5-6 gange, men det var alligevel nogle af de bedste skæverter jeg har haft.
Men jeg ville vælge skunk. Det er bare lækkert! Pollen er også rigtig sweet, men synes kun sort nepal kan slå en rigtig god skunk.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg ville nok også anbefale noget pot/skunk (same thing different word). Få en af dine venner til at lave en joint og ryg så nogle sug. Vent 10 min. Hvis du ikke mærker noget så tag nogle flere sug. Vent 10 min. og gentag indtil du kan mærke noget. Men lad være med at ryge alt for meget selvom du ikke kan mærke noget fordi der er mange som bare ikke kan mærke det første gang.

Da jeg røg først gang kunne jeg ikke mærke noget. Røg faktisk 5 gange i den uge og det var kun den sidste hvor jeg fik et lille buzz. Måske var det fordi jeg var lidt påpasselig med det. Men jeg har også en teori om at hjernen ikke rigtig forstår den tilstand den kommer i, man skal altså nærmest vende sig til den skæve fornemmelse.

Junior medlem

Han skal sq da ikke starte med Skunk? Det er vildere end Hash og du kan bliver sindsyg af og ryge det Kilde her - http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1263193.ece

Start med hash 80'er ryger.. Også ryg det i 1 måneds tid også 100 ryger osv... Så kan du begynde med Bong og pot pollen skunk what-ever? ;)

Sådan starte jeg næsten bare jeg startede med at ryge hash før jeg røg smøger + bong :) Men jeg jeg har også lige stoppet med og ryge idag :) og 2½ frem. har røget siden jeg var 12 (17 nu)

Medlem
Brugeravatar

JogboyDK skrev:
Han skal sq da ikke starte med Skunk? Det er vildere end Hash og du kan bliver sindsyg af og ryge det Kilde her - http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1263193.ece

Start med hash 80'er ryger.. Også ryg det i 1 måneds tid også 100 ryger osv... Så kan du begynde med Bong og pot pollen skunk what-ever? ;)

Sådan starte jeg næsten bare jeg startede med at ryge hash før jeg røg smøger + bong :) Men jeg jeg har også lige stoppet med og ryge idag :) og 2½ frem. har røget siden jeg var 12 (17 nu)

Tillad mig at sige at det er bull shit det der. Ifølge artiklen skulle der være mere af det stof som gør folk "stoned" i skunk end andre cannabisformer. Hvad menes der helt præcis med "stof"? Det må jo næsten være THC de mener. Så hvis min antagelse er rigtig så mener de altså at skunk indeholder mere THC end alle andre former for cannabis hvilket vi alle ved ikke passer. Samtidig siger de at chancerne for at udvikle en psykose skulle være 7 gange så stor hos en storforbruger af skunk. Lyder godt nok langt ude.
For lige at nævne en ting mere, så er pot/skunk jo stort set det eneste de ryger ovre i USA og det er da ikke fordi at flere folk der ovre, som ryger cannabis, bliver ramt af psykoser end her hjemme?

Jeg ser heller ingen grund til at skulle starte med lige præcis en 80'er og så arbejde sig op. Man kan jo sagtens købe noget kval, men så bare bruge tilsvarende mindre hvilket måske endda ville være bedre.

Jolle: Jeg synes du skal starte med at ryge skunk/pot, mest fordi det ikke er lige så kræds som at ryge hash og derfor, synes jeg, at det er mere behageligt at ryge. Start med joints og når du føler dig komfortabel med rusen så kan du prøve andre rygemetoder.

EDIT:
Og så faldt jeg lige over dette i artiklen også
"Forskerne pointerer dog, at faktorer som familiehistorie stadig spiller en større rolle i udviklingen af psykoser, end brugen af skunk."
Og som det står så fint i en af kommentarerne til netop den udtalelse "Mon de har taget det med i deres betragtninger eller vil det undergrave deres "videnskabelige" undersøgelse."

Junior medlem

Hvordan er virkningen af en joint med pot? hvor mange hvæs skal der til før man kan mærke rusen ?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
kommer jo an på hvor meget der er i :)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Ryg en hel pot joint. Du bliver ikke sindssyg. Det værste der kan ske er at du brækker dig. Ellers bliver man bare lidt høj med en summende fornemmelse i hovedet...måske også i kroppen..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Ryg en hel pot joint. Du bliver ikke sindssyg. Det værste der kan ske er at du brækker dig. Ellers bliver man bare lidt høj med en summende fornemmelse i hovedet...måske også i kroppen..

Du foreslår simpelhen en første gangs ryger at suge en hel joint første gang? Synes måske det er lidt i overkanten. Desuden har mængde og kvalitet ikke det store at gøre med om man bliver "sindsyg" det er primært psykiske og genetiske ting der spiller ind der, også selvfølgelig Set og Setting.

ryg lidt på jointen 10-15 hvæs også giv det 10 minutter til at virke i, også se hvordan du har det. Derefter kan du ryge noget mere hvis ikke du har opnået den ønskede virkning.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Medlem

JogboyDK
Du virker ikke just for kvik..

Til trådsstarter vil jeg anbefale noget pot og så bare have styr på set and settings fremfor alt andet.

Medlem

jeg ville også vælge pollen eller en sativa domineret skunkplante eller pot
altså når jeg laver joints er der imellem 3-5 joints på et gram (kommer an på om jeg ryger alene eller sammen med andre)
Skal så også li siges det er 120kr ryger, så du kan selvfølgelig ikk få op til 5 joints hvis det bar er feks. semi så skal den krydres lidt mere ..

ok ryger du smøger til daglig ? ryger selv 120er fra staden men! jeg mixer mellem 0.5g og 0.7g i per smøg da jeg ellers sys det smager af tobak ryger ikke smøger til daglig
ikke for og sige dit er forkert men jeg ville mene der skulle mere i

Medlem

bullshiit jeg er ikke sindsyg har røget masser skunk og det der er vildere

Medlem

bullshiit jeg er ikke sindsyg har røget masser skunk og det der er vildere

Manden har opgivet EB.dk som kilde... Forvent ikke meget af ham.

Dedikeret medlem

Du foreslår simpelhen en første gangs ryger at suge en hel joint første gang? Synes måske det er lidt i overkanten. Desuden har mængde og kvalitet ikke det store at gøre med om man bliver "sindsyg" det er primært psykiske og genetiske ting der spiller ind der, også selvfølgelig Set og Setting.

Jeg vil gerne understrege at der er tale en pot joint i mit forslag. Pot vs. skunk og hash: IMO påvirker pot dig i den grad mindre på alle parametre end de to andre. Vil gerne høre om folk der er blevet virkelig fucked efter 1 pot joint. I så fald er det nok folk som er lidt småneurotiske/ængstelige i forvejen og så var det da godt de ikke røg skunk eller hash. Er det skunk eller hash, er dit forslag til førstegangsbrugere i orden og fornuftigt,

ryg lidt på jointen 10-15 hvæs også giv det 10 minutter til at virke i, også se hvordan du har det. Derefter kan du ryge noget mere hvis ikke du har opnået den ønskede virkning.

men er 10-15 hvæs på 1 joint så ikke også lige i overkanten. Jeg mener, 10-15? hvæs. Ved ikke hvor store eller hvor stramme joints du ryger, men min joint er altså ved at være færdig på det tidspunkt. Ham her har til gengæld uendelige puffs :joint:

EB.dk og deres smålige såkaldte "nationen" vil altid bruge det mindste clue for at dreje alt andet end alkohol den negative vej, når det handler om rusmidler. Og det understreger artiklen også når de skriver at:
quote: Forskerne pointerer dog, at faktorer som familiehistorie stadig spiller en større rolle i udviklingen af psykoser, end brugen af skunk.
I modsætning til at hvad nogle skriver her i tråden så tager forskerne netop højde for at andre faktorer spiller en større rolle, i og med at de pointerer det. Men det understøtter bare EB's tarvelige konklusioner på én forskning som har det formål at bevise at man bliver mere sindssyg af skunk, som i øvrigt lader til ikke at konkludere en direkte sammenhæng mellem skunk og psykoser alligevel. I øvrigt er det en fesen skodartikel, som giver nada indsigt i forskningen, men hvad kan man forvente. :whogives:

PS fuck nationen!

Senest rettet af Bo Dega 16 jan 2012 18:16, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Bo Dega
Det står ikke entydigt i artiklen hvorvidt forskerne har taget højde for det, sådan som jeg læser det har de netop ikke taget det i betragtning i deres undersøgelse, men pointere dog alligevel at det spiller en større rolle.

For at citere mig selv:
"Forskerne pointerer dog, at faktorer som familiehistorie stadig spiller en større rolle i udviklingen af psykoser, end brugen af skunk."
Og som det står så fint i en af kommentarerne til netop den udtalelse "Mon de har taget det med i deres betragtninger eller vil det undergrave deres "videnskabelige" undersøgelse."

Dedikeret medlem

Hvis de pointerer det, så har de det også med i deres forskning. Ellers er det yderst dårlig forskning..

Medlem
Brugeravatar

Ud fra den meget sparsomme artikel hælder jeg til den sidste mulighed.

Dedikeret medlem

Det virker nærmere som om du kritiserer forskningen i stedet for EB's lorte journalistik? Fair nok, hver sin smag...

Medlem
Brugeravatar

Måske, men "Forskerne bag projektet mener, den højere risiko skyldes, at skunk indeholder mere af det kemikalie, der gør folk skæve."
Jeg er udemærket klar over at EB's journalistisk ikke altid er lige god, men jeg tror alligevel ikke at dette er noget journalisten bare har fundet på, og kommer man til sådan en konklusion som forsker har man da helt misforstået noget.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]