JogboyDK skrev:
Han skal sq da ikke starte med Skunk? Det er vildere end Hash og du kan bliver sindsyg af og ryge det Kilde her -
http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1263193.eceStart med hash 80'er ryger.. Også ryg det i 1 måneds tid også 100 ryger osv... Så kan du begynde med Bong og pot pollen skunk what-ever?

Sådan starte jeg næsten bare jeg startede med at ryge hash før jeg røg smøger + bong

Men jeg jeg har også lige stoppet med og ryge idag

og 2½ frem. har røget siden jeg var 12 (17 nu)
Tillad mig at sige at det er bull shit det der. Ifølge artiklen skulle der være mere af det stof som gør folk "stoned" i skunk end andre cannabisformer. Hvad menes der helt præcis med "stof"? Det må jo næsten være THC de mener. Så hvis min antagelse er rigtig så mener de altså at skunk indeholder mere THC end alle andre former for cannabis hvilket vi alle ved ikke passer. Samtidig siger de at chancerne for at udvikle en psykose skulle være 7 gange så stor hos en storforbruger af skunk. Lyder godt nok langt ude.
For lige at nævne en ting mere, så er pot/skunk jo stort set det eneste de ryger ovre i USA og det er da ikke fordi at flere folk der ovre, som ryger cannabis, bliver ramt af psykoser end her hjemme?
Jeg ser heller ingen grund til at skulle starte med lige præcis en 80'er og så arbejde sig op. Man kan jo sagtens købe noget kval, men så bare bruge tilsvarende mindre hvilket måske endda ville være bedre.
Jolle: Jeg synes du skal starte med at ryge skunk/pot, mest fordi det ikke er lige så kræds som at ryge hash og derfor, synes jeg, at det er mere behageligt at ryge. Start med joints og når du føler dig komfortabel med rusen så kan du prøve andre rygemetoder.
EDIT:
Og så faldt jeg lige over dette i artiklen også
"Forskerne pointerer dog, at faktorer som familiehistorie stadig spiller en større rolle i udviklingen af psykoser, end brugen af skunk."
Og som det står så fint i en af kommentarerne til netop den udtalelse "Mon de har taget det med i deres betragtninger eller vil det undergrave deres "videnskabelige" undersøgelse."