hehe, nej jeg er bange for at tobaksrøg er noget helt andet. jeg kender astmatikere der ryger, men generelt frarådes det stærk, og personligt har det også altid generet min vejrtrækning.
mht hosten har jeg hørt om folk på andre fora der hoster slim op efter en joint eller inhalering fra en vaporizer, altså en produktiv hoste, og bagefter ånder bedre.
Tråden er meget interessant.
- Joints giver uden tvivl kræft - Er uden tvivl usundt for lungerne!
Så,
hvis en joint kan hjælpe på astmaen, da er det stadig et dårligt råd at ryge.
Men, hvis man alligevel ryger, så kan man naturligvis få en lindring på denne måde. Umiddelbart vil jeg
da klart anbefale en hash ryger at ryge frem for at tage medicin, som jeg ikke er begejstret for.
Det vi skal bruge er en empirisk undersøgelse af, om hash indtaget oralt (eller med en vaporizer) kan afhjælpe/lindre astma.
Efterfølgende kan vi skrige på nærmere forskning, men pt. vægter ulemperne ved metoden mere end
fordelene.
Kan godt forstå hvis thc'en skal optages gennem lungerne, og derved forbi bronkierne; om det så er thc'en eller et andet stof der løsner slimen kan jeg ikke sige, men slimdannelsen bliver nedsat af samme grund som man får cottonmouth, da det også påvirker mundens slimhinder
Jeg har selv prøvet at ryge en joint engang mens jeg lå med bronkitis; også her dannes der for meget slim i bronkierne. Efter et par sug gik jeg og hostede slim op de næste 5 min og havde derefter en del nemmere ved at få vejret. Effekten holdt i godt et døgn før lungerne koksede til igen.
I det hele taget ser det ud til at være godt mod slimhinderelaterede problemer (her forkølelse), fx. kombineret med en god mentholnæsespray, kan jeg klare igennem en hel dag med en tosmøgers jeg sidder og babber på i løbet af dagen. I den tid sørger jeg for røgen kommer ind om næsehulen. Næsesprayen skal i så fald bruges max. 2 gange om dagen (om morgenen, og måske når man skal i seng), og man mindsker risikoen for at blive immun overfor den.
Suffice to say; en lille pingd virker også bedre end strepsils mod ondt i halsen

I det hele taget kunne det være godt med lidt forskning, ikke bare mellem cannabis og astma, men også til dæmpning af forkølelsessymptomer osv.