Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Søger et alternativ til tobak, til at blande i min joints. Har indtil nu brugt tobak, men ville egentlig helst over i noget lidt mindre skadeligt. Plejer at ryge det rent, men skal man hygge med et par andre, så bliver man alt for blæst af en ren joint (jeg gør i hvert fald).

Har forsøgt med lidt forskellige tørrede urter (bl.a. "Wild Lettuce"), men det er simpelthen for tørt. Ender med en krads røg.

Nogen der har et godt alternativ til tobak?

Senest rettet af Happy2k 19 maj 2012 22:20, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Skovjordbærblade virker ok. Ellers synes jeg virkelig ikke der er noget, der slår eller kan måles med tobak, pånær ren marijuana.
Malurt kan dog gå an, men det smager virkelig heller ikke ret fantastisk.

Medlem

Jeg plejer at bruge Wild Dagga, det fungerer rigtig godt. Ellers kan du prøve blå lotus.

Junior medlem

Skovjordbærblade virker ok. Ellers synes jeg virkelig ikke der er noget, der slår eller kan måles med tobak, pånær ren marijuana.
Malurt kan dog gå an, men det smager virkelig heller ikke ret fantastisk.

Jo mere smagsløst jo bedre. Mynte synes jeg egentlig bidrager lidt til smagen, så det ville være ok - bortset fra at det skal være helt tørt, ellers rådner det. Der er tobakken langt overlegen, da det formår at holde sig lettere fugtigt og frisk uden problemer.

Jeg plejer at bruge Wild Dagga, det fungerer rigtig godt. Ellers kan du prøve blå lotus.

Hvad jeg lige umiddelbart fandt om Wild Dagga, er: "det skal dog påpeges at at røgen er yderst harsk og ikke særlig rar for både hals og lunger".
Lyder ikke specielt indbydende.

Jeg er mere på jagt efter noget som ikke på nogen måde har et rekreativt formål - noget som er let tilgængeligt, og som egentlig bare skal fungere som filler, og helst uden smag. Cannabissmagen er rigtig god, og den vil jeg helst ikke sløre eller overdøve med noget andet (som desværre er tilfældet med tobak).

Medlem

Hvis jeg var dig ville jeg da gå på indkøb og forsøge mig frem. Wild dagga er min favorit, og jeg synes røgen er behagelig. (Jeg ryger kun de grønne blade og ikke blomsterne) Damiana kunne også være en mulighed. Det har en fin smag som kan passe godt sammen med cannabis. Jeg kender ikke pt. nogen urter der nærmer sig noget smagsløst

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Ellers kan du søge lidt på psy... her er et hav af tråde der handler om den slags, jeg tror der bliver oprettet en om måneden snart.. prøv bare at skriv denne her tråds navn i et søgefelt.

search.php?keywords=alternativ+til+tobak&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Søg

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udendørs
Jeg har hørt at man bare kan bruge tørrede bladede fra cannabis-planten :). De par gange jeg konsekvent har røget med tørrede blade (bladene sad på stinglen med sideskudende), har jeg synes det var en tør røg, som let kunne fremkalde hoste :roll:

Ellers bar' begyndt at ryge pot :D

Moderator
Brugeravatar

Har også ledt noget tid efter et godt alternativ, dog uden success. Problemmet ligger i at tobaksfirmaer bruger langt tid på curring, ristning tilsætningstoffer og hvordan de nu ellers behandler tobakken, så den er nogenlunde behagelig at ryge. Knaster, og andre urteblandinger og urteproducenter, gør sig ikke så umage for rygeoplevelsen, og resultatet bliver derefter. Jeg tror at hvis man valgte sig en god urt, eller blandinger, og selv tog tiden til at curre og forfine rygeoplevelsen, vil man kunne få et lige så godt resultat. For mit vedkommende er det bare ikke arbejdet værd.

Man kan dog overveje vandcurring til sine urter, da det både trækker en hel del klorofyl ud, og andre aromastoffer for de, der er vandopløselige.

Et andet bud ville være helt at lade være med blande sin cannabis op, og i stedet finde sig en god vaporizer at dampe på.

Junior medlem

Et andet bud ville være helt at lade være med blande sin cannabis op, og i stedet finde sig en god vaporizer at dampe på.

Vaporizer ender det ikke med. Konceptet er fint, og kunne sagtens finde på at bruge den hvis jeg er alene, men i så fald så ryger jeg det blot rent i stedet. Mangler noget til når der hygges med et par venner.

Må på indkøb en tur og se om jeg ikke kan finde et eller andet der kan bruges.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
I tilfælde af du ikke finder nogle tilfredsstillende urter, så har Prince lavet nogle cigaretter som indeholder 0,2 mg kulilte, tjære og nikotin og uden additiver. Mener de hedder 'sand' eller 'oak' - hvis ikke, så er det den tredje variant. Jeg har ikke hørt om nogen med et regelmæssigt forbrug af cannabis, som har et fornuftigt alternativ (smagsmæssigt) til tobak. Personligt synes jeg det er harmløst at bruge tobak hvis man ikke puffer regelmæssigt og herudover ikke er tobaksryger.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
jeg mener at have hørt at cigaretmærket Manitou er noget speciel tobak uden nikotin, kulilte og tjære og andre nasty ting der nu er i tobak.
ellers kan man købe nikotinfri smøger i super best (jeg har kun set det i super best) hvis det er nikotinen der generer dig.

held og lykke i din søgen :D

Medlem
Brugeravatar

du kan købe forskellige tobaks alternativer på staden, rimelig billigt og de smager også fint (dem jeg har prøvet)
det er rigtig godt i blunt :D

Junior medlem

jeg mener at have hørt at cigaretmærket Manitou er noget speciel tobak uden nikotin, kulilte og tjære og andre nasty ting der nu er i tobak.
ellers kan man købe nikotinfri smøger i super best (jeg har kun set det i super best) hvis det er nikotinen der generer dig.

held og lykke i din søgen :D

Vil da give det en kigger! Takker :)

du kan købe forskellige tobaks alternativer på staden, rimelig billigt og de smager også fint (dem jeg har prøvet)
det er rigtig godt i blunt :D

Men er de ikke knastørre så?

Moderator
Brugeravatar

Manitou er uden tilsætningstoffer, ikke uden nikotin. Og light smøger (ift. værdierne) er hovedsaglig/kun bestemt af filteret det suges igennem, så når man bruger det i anden sammenhæng, er det relativt ligegyldigt.

Junior medlem

Har fundet noget "tobak" der kaldes GreenGo.

Det lyder meget godt, og det ser ud til at have en god struktur:
Billede

Vil give det et forsøg!

Medlem
Brugeravatar

de alternative tobaks produkter jeg har prøvet har brændt langsommere end en joint med tobak i, så regner med det ikke er meget tørt, men det afhænger højst sandsynligt af hvilken af dem du køber :)

Medlem

happy2k: jeg er også på jagt efter et tobaks alternativ, eller lignende. så du må hellere end gerne skrive hvordan det der greengo tobak er når du får det afprøvet

Junior medlem

happy2k: jeg er også på jagt efter et tobaks alternativ, eller lignende. så du må hellere end gerne skrive hvordan det der greengo tobak er når du får det afprøvet

Skal jeg nok gøre. Bestiller inden længe.

Junior medlem

Så er der bestilt! Det ankommer fra England, så der går nok et par dage. Jeg vender tilbage med billeder og anmeldelse af det, når jeg har modtaget det.

Junior medlem

Så kom det endelig med posten! Har testet det lidt, og her er hvad jeg synes:

Første indtryk:
- En anelse for tørt.
- Ingen zip-lukning af posen/pakken.
- Minder om makuleret papir, med en lille mængde uforarbejdet "papirsmateriale".
- Lugter godt!

Konsistensen er lidt som tobak, men der er et godt stykke vej endnu. Det er fint at rulle med, omend en smule for tørt.

Røget rent:
Der skal ikke suges særlig meget før røgen bliver lidt krads, hvilket let kan skyldes at det er for tørt.
- Smagen beskrives bedst som "gammelt træ", men ikke på den dårlige måde.
- Røgen er knapt så tyk som ved alm. tobak.
- Asken minder meget om den fra alm. tobak - den holder sig fint samlet, og smuldrer ikke ud over det hele.

Som fyld i en joint:
Positivt overrasket! Til dato den bedste "herbal" jeg har prøvet.
- Mindre kradsende end alm. tobak.
- Brænder jævnt, dog lidt hurtigere end alm. tobak (kan muligvis afhjælpes ved at fugte det lidt).
- Smagen er helt i orden i en joint.

Jeg er gennemgående positivt overrasket over dette produkt. Forarbejdningen kunne være bedre - samme gælder indpakningen, hvor en zip-lukning havde været at foretrække. Smagen er rigtig god sammen med lidt tjald.

Hvis i har spørgsmål, så siger i bare til.

Billede af produktet og et stykke uforarbejdet materiale:
Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]