Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 22:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Omnipresent
Jeg har i de seneste par dage søgt google, psychedelia og erowid tynde for informationer om hvordan man er på den helt sikre side med ayahuasca indtagelse (med ayahuasca menes her B. Caapi + Psych. Viridis), da jeg har stor respekt for hvad MAOi hæmmere kan gøre ved én der ikke tager sine forholdsregler. Har set meninger om sikker brug der gik fra at den shamaniske "dieta" var en nødvendighed for et godt og sikkert trip, til nogle der spiste tyramin holdige madvarer under deres trip - uden nogen bivirkninger vel og mærke. Well, better safe than sorry, så her er en række spørgsmål jeg håber I kan og vil hjælpe med:

- Er faste nødvendigt for et sikkert trip, og hvis det er tilfældet hvor længe før og efter indtagelse er så fornuftigt?

- Er tyramin noget man reelt har grund til at være "bange" for? Har læst mig til at B. Caapi - især harmin - skulle være en mildere end normal MAOi.

- Har nogen forsøgt sig med den shamaniske "dieta", og fået noget positivt ud af det med forbindelse til ayahuasca?

what is it worth - if anything at all?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jeg tror du skal have ret meget tyramin i kroppen før det bliver decideret farligt. Personlige erfaringer siger dog at det for mig kan give nogen bivirkninger som har en negativ effekt på trippet hvis jeg ikke har holdt en nogenlunde tyramin-fri diæt et døgns tid før. Mere præcist får jeg en knaldende hovedpine og symptomer på forhøjet blodtryk. Det gælder i hvert fald for Peganum harmala. Koffein skal man også holde sig fra. Ayahuasca giver ofte en slem kvalme, så det kan alligevel anbefales ikke at have maven stopfyldt med noget tungt. Jeg ser en dags let diæt som en del af den mentale og fysiske forberedelse på en potentielt ret voldsom oplevelse.

Medlem

Tak for det hurtige svar. Havde på fornemmelsen koffein ikke var alt for smart, men rart at få det bekræftet så jeg kan få skruet ned for colaholismen inden trip. Havde også tænkt i for vejen at en diæt ændring en dags tid før ville være godt uanset om det er for MAOi sikkerhed eller ej - det med at indstille sine intentioner virker fornuftigt nok i mine øjne.
Ville man kunne klare sig med en forberedende diæt bestående af (meget) friske bananer, appelsiner og æbler?

Nice geografisk sted du opholder dig btw :)

Junior medlem

http://www.erowid.org/chemicals/maois/maois_info2.shtml

Det er ikke så svært at finde ud af hvad du ikke skal spise ;)

Medlem

Den side har jeg kigget på indtil flere gange, og fakta om hvad man ikke skal spise er der overalt på nettet. Hvad man rent faktisk KAN spise uden problemer er sværere at finde en liste på, mere der jeg er usikker :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]