Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey jeg sad i min koger i går aftes og prøvede at finde frem til et mildere og mindre risikabelt (evt lovligt) stof end eksempelvis Baby Woodrose. Jeg fandt frem til Mulungu (Erythrina mulungu) som skulle være utroligt afslappende og direkte sundt.

Mine spørgsmål er:
Er der nogen som har personlige oplevelser med Mulungu som de kan uddybe?
Er det en rus? Og hvis, hvordan er den og hvor lang tid varer den?
Har det nogen bivirkninger?
Kan man købe det i DK?
Kan man dyrke det i DK?
Og ellers bare basal viden om det hvis nogen har den slags på lager ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Mulungu (Erythrina mulungu)

Effekt:
Virke smertestillende, reducerer angst og dæmper nerver, virker afslappende, kan afhjælpe søvnløshed, kan muligvis afhjælpe depression, kan afhjælpe hjertebanken.

Dræber bakterier, har positiv indvirkning på leveren, regulerer blodtrykket, kan muligvis afhjælpe tobakafhængighed.

I Brasilien og Peru bliver mulungu brugt mod epilepsi, og i USA bliver mulungu brugt til at behandle hysteri efter traumer eller chok.

Mulungu bruges desuden til at behandle hepatitis og andre lever-sygdomme, samt asthma og bronchitis. I traditionel medicin bliver mulungu brugt til at sænke blodtrykket. (folk med lavt blodtryk bør være ekstra forsigtige med mulungu)

Mulungu blokerer nikotin-receptorne i hjernen og har i ekstraktform en effekt ikke ulig diazepam.

Dette er blot et uddrag af mange forskellige lidelser mulungu bliver benyttet imod.

Aktive ingredienser: cristamidine (dokumenteret positiv indvirkning på leveren) erysodine (binder sig til nikotin-receptorer, men aktivere dem ikke)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mulungu er godt. Har selv haft både ekstrakt og store mængder bark jeg kogte te på. Utroligt nok kan det også ryges med okay effekt, smagen er for nice, selvom en stærk te hurtig blir lidt bitter. Men thumps up herfra.

Billede

Junior medlem

Cool! Tak for det.

Sælges det i KBH? Og til fair priser?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Anskaffelse er dit eget problem og ikke noget psychedelia.dk hjælper dig med info omkring.

Junior medlem

Fair n square.
Men jeg har stadig et par spørgsmål jeg gerne vil ha svar på. Er der nogen som har personlige oplevelser med Mulungu som de kan uddybe?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
her er en god artikel far et studie. man får meget baggrundsviden ud af at læse indledningen.

http://www.scielo.br/pdf/bjmbr/v39n2/v39n2a13.pdf

Jeg prøvede mulungu for 2 år siden, men der var noget ved virkningen jeg ikke brød mig om. Jeg har en bunke liggende og vil prøve noget mere i aften, og så rapporterer jeg tilbage.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg plejede at koge te på 20-30g, produktet blev en bitter og mørk te der gav en behagelig og afslappende rus.

Dedikeret medlem

Rigtig interessant info og link, SunshineJunkie og Lunokhod! :gud:

SunshineJunkie skrev:
Utroligt nok kan det også ryges med okay effekt, smagen er for nice, selvom en stærk te hurtig blir lidt bitter. Men thumps up herfra.

Er det røgen eller teen der smager godt? - Eller måske begge dele?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
hmm.. jeg kan ikke påstå at anden afprøvning har gjort mig mere positivt stemt overfor denne plante. jeg har fået ½ kg plantepulver gennem en højt respekteret etnobotanisk forhandler. derfor er det også svært for mig at tro at jeg skulle have fået noget forkert materiale ved en fejl. der findes mange Erythrina sorter, hvoraf nogle er temmelig giftige.

min reaktion på 10 g (synes 20 - 30 g lyder lidt rigeligt. jeg har researchet mig frem til 4-6 g til afslapning og 7-10 g til afhjælp af søvnløshed) kunne godt tyde på noget lidt smågiftigt. jeg fik ingen anxiolytisk virkning ud af teen (som smager dejligt IØ, som en blanding af kardemomme og anis), men til gengæld blev jeg varm, på en lidt ubehagelig måde, lidt ligesom den første alert man får på en infektion. jeg følte en anelse strammen i brystet, lidt ubehag i maven og min puls steg lidt. jeg mistænker at mit blodtryk var steget lidt og da jeg kiggede mig i spejlet, var min kulør også lidt dybere end et par timer forinden, hvilket stemmer overens med en let forhøjelse i blodtrykket. og sådan havde jeg det et par timer indtil det gik over af sig selv.

altså en noget anden respons end den forventede.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Mulungu (Erythrina mulungu)

Effekt:
Virke smertestillende, reducerer angst og dæmper nerver, virker afslappende, kan afhjælpe søvnløshed, kan muligvis afhjælpe depression, kan afhjælpe hjertebanken.

Dræber bakterier, har positiv indvirkning på leveren, regulerer blodtrykket, kan muligvis afhjælpe tobakafhængighed.

I Brasilien og Peru bliver mulungu brugt mod epilepsi, og i USA bliver mulungu brugt til at behandle hysteri efter traumer eller chok.

Mulungu bruges desuden til at behandle hepatitis og andre lever-sygdomme, samt asthma og bronchitis. I traditionel medicin bliver mulungu brugt til at sænke blodtrykket. (folk med lavt blodtryk bør være ekstra forsigtige med mulungu)

Mulungu blokerer nikotin-receptorne i hjernen og har i ekstraktform en effekt ikke ulig diazepam.

Dette er blot et uddrag af mange forskellige lidelser mulungu bliver benyttet imod.

Aktive ingredienser: cristamidine (dokumenteret positiv indvirkning på leveren) erysodine (binder sig til nikotin-receptorer, men aktivere dem ikke)

Kan selv nikke genkendende til flere af de ovenstående. Smertestillende, beroligende, angst dæmpende og godt mod hjertebanken. Har dog aldrig rørt tobak fast, så kan ikke rigtigt sige noget der.

Bruger 10-15g pulver (bark der har fået en tur i blenderen først) til en behagelig rus. Helt enig i at det minder om benzoer, men uden det glædes boost jeg får af dem.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]