Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 03:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg har en masse spørgsmål ang. Salvia...
Det spørgsmål jeg har tænkt mest over er vist, det med hvordan det virker. Mange folk har sagt at det er helt anderledes fra DMT og 5-MeO-DMT, men man bliver stadig istand til at kommuniskere med sin tripsitter. Folk har sagt om til mig at de følste sig i flere dimentioner på én gang, mens de kunne gøre mange simple ting som man også er istand til til hverdag..

Jeg vil ikke uddype mit spørgsmål yderligere, men bare have en tråd om hvad man kan forvente sig af Salvia når det ryges? spises? drikkes?

/Cope

Titel:
Medlem

Ja, det er utroligt svært at beskrive et salvia-trip, det er dybt dybt mystisk. For mig (og jeg har ikke engang haft kraftige effekter med det endnu) føles det som om hele min opfattelsesevne ændrer sig.
Jeg røg et lille hoved her i dag, og havde det som om min opfattelsesevne var splittet i to. På en måde opfattede jeg tingene på en helt anden måde, i en anden verden, men havde stadig et ben på "den anden side", så jeg skiftevis opfattede tingene anderledes.
Trippene er næsten umulige at beskrive, men meget normalt er det at man føler at man bliver "skåret i stykker" eller lign.. Jeg har næsten altid fysiske halluer. Jeg oplever nogle gange ubehagelige fysiske halluer, milde fantomsmerter el. lign. som kan skræmme en, men hvis man lader være med at koncentrere sig om det, og bare siger "de er der jo ikke, vel!", til sig selv, så synes jeg de plejer at forsvinde. Bare lige et godt råd ;).

For mit vedkommende er det meget svært at kommunikere med en evt tripsitter (hav for guds skyld en de første gange, effekten varierer fra person til person), da man enten føler at det man siger ingen mening har overhovedet, eller man simpelthen ikke kan finde ud af at sætte en sætning sammen. Første gang jeg røg med en (meget mild effekt), var det eneste jeg lige kunne finde ud af at sige "alt er i hakker", resten var ret svært at beskrive.

Du snakker om at spise og drikke Salvia, det skal du nok ikke regne med at få en effekt ud af. Salvinorin A bliver nedbrudt i mavesækken, og der er lavet forsøg hvor folk har spist kapsler med ren Salvinorin (som er meget potent) i op til flere hundrede gange en normal dose, uden nogen virkning. Du kan derimod godt optage det ved at holde 15-20 blade i munden i 10 minutter, men det er et gevaldigt spild, og effekten er mildere (dog længerevarende) end hvis det ryges.

Held og lykke med det, interessant rus der ikke er at forspilde :)

/Ulrik

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Interessant ide med sådan en tråd, for har på fornemmelsen at folk får meget forskellige oplevelser ud af frøken salvia...

...Her den anden dag, røg en ven og jeg noget salvia 10x extrakt under et svampe trip :wink:
Det er svært at beskrive følelsen/oplevelsen...rød en del på bong, af 2 omgange, første gang faldt jeg med voldsom fart, og stoppede først/ landede i min sofa.... Kan huske det ærgede mgi lidt, for havde håbet jeg ville falde ind i sofaen i en anden dimention :lol: ...anden omgang blev jeg "suget" ind i en anden dimention ( pludselig var jeg der bare, og lige så pludselig vr jeg tilbage i min stue i gen), hvor jeg kunne fysisk kunne mærke en underlig lyd fra noget psytrance der spillede fra en netradio station. Kan ikke sætte flere ord på den anden dimention, men kan ikke vente til jeg igen får chancen for at vende tilbage :wink:

Det skal lige siges, at jeg aldrig har prøvet noget lignende på svampe, og at jeg ikke vær særligt blæst den aften...

Titel:
Junior medlem

Jeg er meget forskellige ture hver gang jeg ryger salvia.

Den sjoveste gang var på Mushie field festival, var blæst på syre, kix og en lille bitte smule svampe (Tror sQ jeg skriver en rapport en dag - var sidste gang jeg indtog syntetiske stoffer)

Nå men en gut jeg havde kendt i et kort stykke tid kom forbi med en bong og bad mig ryge et hoved - mit svar var nej tak, jeg gider ikke fucke mit hoved på THC - men han forsikrede mig om at det ikke var hash eller andet 'dull' men samtidig nægtede han at forklare (Da han mente at det skulle prøves :?)

Så, suuuuuugggg og baaaaaaaaaanng! alt omkring mig vippede 45 grader - hvilket gjorde at jeg begyndte at skiftevis rulle og løbe for at undgå at rulle.

Jeg endte i en stilling med arme og ben spændt ud som et kryds hvor jeg havde fat på den skrå overflade.
I denne stilling kom jeg til mig selv, hvor jeg folk stod og grinede (For jeg havde godt nok løbet og rullet, men overfladen var jo ikke 45 grader - må have set rigtigt dumt ud :oops:) gutten tog fat i mig og sagde at det hed SalviaX5 (Jeg så det lille glas)

Men det var første gang, hvor jeg ikke havde hørt om salvia.

Normalt får jeg den syge griner på uden at have det sjovt (Giver det mening) desuden er en ting som altid optræder er en tyngdekraft for er 2-3 gange kraftigere. Men ellers har jeg meget forskellige ture, nogen sjove andre er ikke underholdene (Skal koncentere mig for vildt for ikke at gå i panik)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Grunden til at jeg spørger er bare at jeg gerne vil vide lidt om hvad det er man kan forvente. Men det er jo som sagt umuligt at forstå hvordan nogen hallucinogener virker, før man har prøvet dem.

Det lyder ret vildt det i har oplevet hver især. Men jeg synes efterhånden at kunne sammenligne dem med de gange (jeg ved godt det var dumt!) hvor jeg sugede deo og gas som 15 årig.. Man render rundt og griner og savler og kan ikke finde rundt i en skid af det man foretager sig...
Er der nogen som både har prøvet at suge deo og ryge Salvia... Hver for sig selvfølgelig?
Det som jeg har lidt på fornemmelsen er at det virker lidt ens, bare Salvia er 20 gange vildere og så med halluer... Har jeg "næsten" ret??

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Infected Cope skrev:
Det lyder ret vildt det i har oplevet hver især. Men jeg synes efterhånden at kunne sammenligne dem med de gange (jeg ved godt det var dumt!) hvor jeg sugede deo og gas som 15 årig.. Man render rundt og griner og savler og kan ikke finde rundt i en skid af det man foretager sig...
Er der nogen som både har prøvet at suge deo og ryge Salvia... Hver for sig selvfølgelig?
Det som jeg har lidt på fornemmelsen er at det virker lidt ens, bare Salvia er 20 gange vildere og så med halluer... Har jeg "næsten" ret??

Jeg har kun to MEGET milde oplevelser med Salvia og ingen med deo (som nok heller ikke sker), men hvis de to kan sammenlignes er der noget jeg virkelig ikke har fattet. Tror ikke de kan sammenlignes det mindste, og Salvia ikke kun er at rende rundt og være dum og savle. De fleste vil nok bare ligge og slappe af på et Salvia trip og følge strømmen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

jaja.. det ved jeg godt, men bliver man ikke "blæst" på samme psyko måde?

Det var mere det jeg mente. Ved godt man ikke løber rundt og skaber sig, men hvis man kunne bevæge sig mere end man kan, ville man så f.eks. ikke falde og sådan noget pga. nedsat balance evne??

/Cope

Titel:
Insane psychedelia user!

http://www.sagewisdom.org/faq.html#Section%205

At sammenligne Salvia Divinorum med opløsningsmidler.....ja, :roll: :roll: :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hva med dig Nielson? har du prøvet Salvia?

/Cope

Titel:
Insane psychedelia user!

Ja

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Lyngby
Hej Cope!

Jeg har prøvet salvia omkring 8 gange vil jeg tro. Og altid i en høj dosis. Trippene har været meget forskellige.

Ved ikke helt hvad jeg skal synes om stoffet. I starten var jeg ekstremt fascineret af det, senere blev jeg nærmest bange for det. Det fik mig til at tage det flere gange om ugen en kort periode, for angst er til for at blive konfronteret! Men jeg fik ikke noget decideret vedvarende udbytte af det, så jeg har ikke taget det længe (et år siden sidst måske).

En af de første gange jeg røg det var ret interessant. Jeg røg en pæn dosis 10*. I starten smagte det af helvede til, men efter de første par sug kunne jeg bare blive ved at suge.

Da jeg holdt op med at suge var jeg blevet en ANDEN! Min personlighed var FULDSTÆNDIGT udskiftet. JEG VAR BLEVET ET RUMVÆSEN!! Alle mine sanser var helt anderledes. Det var som om de reagerede på helt andre frekvenser end normalt. Og jeg sad i en form for hule/rumlejlighed hvor der var en pejs. Pejsen så fuldstændigt virkelig ud, bortset fra at farverne ikke var jordiske. De mindede faktisk om de farver jeg ser i 5meo-DMT trip. Og rummet var ikke et normalt rum. Dimensionerne var anderledes. Der var ikke op, ned, frem og tilbage og tid, der var noget totalt fremmedartet ANDET.

Jeg følte mig fint tilpas. Havde på fornemmelsen at jeg var blevet til det, der i vores univers kunne være en 80 årig, der sad og slappede af foran pejsen, med bevidstheden om at have levet et indholdsrigt og på alle måder tilfredstillende liv. Følte mig viis og mæt af livet.

Og samtidig vidste jeg et eller andet sted at jeg havde været i en helt anden verden 5 minutter før. Det fik jeg lidt nøia over da trippet begyndte at blive mindre intenst. Var bange for ikke at komme tilbage, og havde samtidigt lyst til at prøve at hoppe over i en helt tredje verden, for jeg havde på fornemmelsen at vores verden var uchecket.

Det var LIGE netop den fornemmelse jeg havde. Som om en modebevidst sjæl aldrig ville indrømme over for sine venner, at den havde opholdt sig i vores univers.

Den ville være bange for at de ville sige noget i retning af: Hvor SIMPELT på den ufede måde! Hvor dybt kan man synke! Du kan da ikke være særligt sofistikeret hvis du kan lære noget i den verden! Linær tid? Tre dimensioner som man bevæger sig rundt i, i snegletempo? Og kun TRE, det er sgu da for latterligt!

Men jeg røg selvfølgelig tilbage præcis hvor jeg kom fra. Og havde haft et lækkert trip. Men egentligt ikke specielt brugbart i mit normale liv.

Ved ikke om du kan fornemme at Salvia bare er ANDERLEDES end alt andet? Det er svært at beskrive. Mine andre trip har igen været noget helt andet.

Titel:
Medlem

Ja, specielt er det ihvertfald :). Må også sige at det er vildt så meget ens omgivelser kan gøre ved trippet. Hvis jeg f.eks. hører ambience mens jeg ryger (Fennesz med albummet "Venice" er mit foretrukne) kan jeg godt miste tidsfornemmelsen nu og da (ingen fast rytme i musikken, men et lydbillede), og musikken får en mærkelig, uvirkelig rytme over sig.
Derimod har jeg det lidt på en anden måde hvis jeg ryger uden meget lyd omkring mig. Jeg kan begynde at danne et slags rytmisk lydbillede i mit hovede, ved ikke om i kan genkende det fra hvis man kigger på noget der bevæger sig monotont, og så danner en slags rytme i hovedet efter det. Her kan ord eller uforståelige mantraer opstå. Sidst jeg røg opstod der i mine tanker et ord som jeg på en eller anden måde fandt brutalt i den stund (efter lyden af det hvis jeg udtalte det). Det gav faktisk ikke rigtig mening, ordet, prøvede at skrive det ned på min computer, men kunne ikke helt finde ud af at bruge keyboardet.

Titel:
Medlem

jeg har både suget lightergas og røget salvia. Det er ikke på nogen måde det samme. Som det er blevet nævnt kan man få den syge griner på salvia - uden egentligt at more sig og uden at have nogen grund. Når man får griner på af opløsningsmidler, er det min erfaring, at man har et eller andet bonget af grine af, fx ens eget dumme spejlbillede, det at man allerede griner eller noget.

Jeg kan ikke huske så meget fra mit sidste og uden tvivl vildeste salviatrip til dato pga. øl og hash, men jeg blev også til en anden person.

Flere gange handlede jeg virkeligt før jeg tænkte, hvilket skal sammenholdes med det faktum, at min tankevirksomhed var dybt fucked. Eksempelvis begyndte jeg at prikke til min kammerats arm, som jeg kun havde kendt i kort tid (altså ikke armen), hvorfor det var en lidt mærkelig opførsel. Da han kiggede spørgende på mig, brast jeg ud i en ukontrolbar latter, som varede i... et stykke tid. Jeg opfattede først, hvad jeg havde gjort, altså prikket til ham og grinet, imens jeg var inde i grineflippet. Meget, meget mærkeligt.

Derudover skal du nok regne med at få det underligt rent fysisk, som det er blevet påpeget. Jeg bliver fx hyper følsom, og kan ikke lide at have trøje på.

Titel:
Medlem

Samme følelse her, meget følsom, men behageligt comedown synes jeg (lige de sidste par min). Andre der også får svedeture imens?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Greve
Jeg får osse svedeture af det, også er det ikke så nemt at forklare hvordan man har til andre mens trippet kører, og grineflip har jeg osse fået på det

Titel:
Junior medlem

Vil gerne lige høre hvad doseringen og tilberdeningen skal finde sted.. og skal man ryge det rent eller med noget andet? for lyder meget spændene, men dog stadigt som en plante man skal have meget respskt for...

Titel:
Medlem

Helt sikkert. Det skal bare ryges rent i tjubang, bong eller i det mindste pibe. Ingen egentlig tilberedning næcessary. Med hensyn til dosering, så vil jeg anbefale at du starter med det milde, 5x-salvia og så ellers bare ryger et enkelt stort hoved - man kan jo altid ryge et til. Husk at varme lortet godt op. Mange foretrækker at bruge stormlighter, men det virker nu fint, hvis man bare holder en almindelig lighter tændt mod stadset. Sørg for at have noget blødt at vælte om i.

Titel:
Insane psychedelia user!

OzzA skrev:
Vil gerne lige høre hvad doseringen og tilberdeningen skal finde sted.. og skal man ryge det rent eller med noget andet? for lyder meget spændene, men dog stadigt som en plante man skal have meget respskt for...

Jeg hader at gentage mig selv :evil:

Sagewisdom er biblen for spørgsmål omkring salvia.

Titel:
Junior medlem

Nelson Muntz skrev:
OzzA skrev:

Jeg hader at gentage mig selv :evil:

Sagewisdom er biblen for spørgsmål omkring salvia.

Ups :oops: sry..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C.
Ja svedetur og grineflip det fik jeg også på min første (og hidtil eneste) gang med Salvia. Og jeg oplevede dertil nærmest alt det tilsammen, som i alle hver især skriver om her i tråden.

Jeg røg det ikke engang koncentreret. Til gengæld måtte der ca. 18-20 bonghoveder I STREG til, før jeg endelig kom helt ud i en anden dimension.

Undervejs dertil opstod svedeturen, besværet med at styre motorikken, og manglen på evne til at formulere mig.
Efter ca. 10-12 hoveder begyndte ting at være 'skåret i stykker' inklusive mig selv: Der manglede simpelthen en stor trekantet skive af bordet, og jeg kiggede lige ned på gulvbrædderne der hvor der burde have været en bordplade i mit synsfelt. En lignende trekant var skåret ud af mit torso, og jeg så lige igennem mig selv, og ned på min seng, som jeg sad i. Aldrig har jeg hallucineret på lignende måde, på noget andet stof.'

Da jeg endelig brød igennem til den anden dimension, var jeg helt ude af min virkelige verden og befandt mig i min barndomsgade. Jeg var også selv omkring fem år vil jeg tro. Jeg regredierede, kunne man sige, og følte mig som et barn indvendig. Jeg følte f. eks. at jeg skulle spørge om lov, hvis jeg ville noget - kan jeg huske.
Det var ikke som en anden hallucination; jeg var der virkelig! (nu ved jeg godt, at jeg ikke var der, men var på min seng der hvor jeg bor, men det var sådan det oplevedes).
Samtidig grinte jeg fuldstændigt hysterisk.
Nogle få minutter senere (for mig var der ikke den tidsfornemmelse, men det blev optaget på bånd, og jeg havde en sitter, jeg kunne rekonstruere oplevelsen med bagefter) var jeg ligesom i begge dimensioner: Foran mig var mit nuværende hjem, bagved mig var min barndomsgade, og grænsen skar lige gennem mig: Jeg sad på et plankeværk, der stod lige på grænsen mellem de to verdner, og begge verdner var lige virkelige på een gang - strange! :shock: .

Det klingede ret hurtigt af derfra. Jeg var voldsomt svedig (drivende, dryppende og gennemblødt), og havde en svag hovedpine.

Jeg vil sige som flere andre har skrevet: Det er ikke som noget andet.
Og så vil jeg sige noget, som også er blevet skrevet: Det var en vildt speciel oplevelse, men jeg kan ikke greje hvad jeg skal stille op med den. Jeg har ikke rigtig nogen måde fortolke den. Jeg ved ikke hvad jeg kan bruge oplevelsen til.

Har det ændret mit liv? hmm... i hvert fald ikke på samme måde, som psychedeliske stoffer har haft indflydelse på mit liv og person (og jeg synes ikke just at Salvia er psychedelisk på den måde jeg forstår det). Men det har klart ændret mit syn på hvor langt ude det er muligt at komme med at stof. Dette var simpelt hen hele vejen - at være fuldt ud en anden (mig selv i et tidligere livsstadie) på et andet sted. Og så at det opleves 100% virkeligt. Jeg havde simpelthen ikke troet det muligt...

I forhold til de rapporter og beretninger jeg har hørt og læst, har det været et rimeligt stærkt trip (stor dosis). Mindre doser har - som der også er eksempler på her i tråden - langt mindre drastiske virkninger.
Som da jeg før mit gennembrudstrip røg tre hoveder, og blev sådan lidt skævagtig (det var en lille generalprøve inden selve affyringen af de mange hoveder).

Jeg er glad for at have prøvet det. Og jeg skal prøve igen - bare med noget 10x helst. (Det var sgu for hårdt at fyrre 18-20 bonhoveder af på under fem minutter. Jeg har en forestilling om, at det medvirkede til den ret så voldsomme svedetur).
Jeg håber, at kunne blive lidt klogere på oplevelsen og hvilke perspektiver der er i den, hvis jeg prøver nogle gange, og lærer det lidt bedre at kende.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]