Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 20:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hey folkens

Jeg ville lige høre hvor lang tid der går fra i har røget en dejlig fed, til i mener i er klar til at køre? Selv synes jeg at være klar en 2-3 timer efter jeg har smoket. Ryger kun skunk selv, men det kommer også an på strainen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
rusen har lagt sig 100% efter 5-6 timer i følge det meste information jeg har læst.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg føler mig klar til at køre næste dag. Ikke sagt at jeg er ultrahellig og ikke har lavet mine dumheder, men jeg ville personligt først kunne køre dagen efter. Nok mest fordi, at jeg aldrig plejer at blive skæv før om aftenen.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem
Brugeravatar

Har prøvet at køre skæv på landet og det var da hyggeligt, men efter sad jeg og blev rimelig paranoia over hvad der kunne ske. Min reaktionsevne var bare sloooow.

3 timer efter og så lidt kaffe og vand i hovedet, så plejer det at gå.

Junior medlem

Det kan godt være at man føler sig nogenlunde frisk i hovedet efter 3 timer (og eventuelt en kop kaffe), men jeg synes stadig at det er en dårlig idé at køre bil samme dag som man ryger. Problemet med at køre under påvirkning er at man ikke kun risikerer sit eget helbred, men også andres - derfor synes jeg at det er fuldstændig uacceptabelt at køre bil under påvirkning (også selvom der måske er gået nogle timer, man er helt sikkert ikke 100% ædru).

Jeg vil VIRKELIG anbefale at tage cyklen eller en bus hvis man har røget, for det andet er ganske enkelt ikke risikoen værd. :)

Medlem

jeg ved ikke hvordan jeg vil have det i bil, men når jeg kører scooter små skæv, kører jeg altid åndsvagt langsomt. jeg står næsten stille når jeg skal dreje ud i fx en rundkørsel, så jeg vil mene at det er ansvarligt at køre(LOVLIG scoter og cykel) selv om man har røgt for 30min siden. men ikke ligeefter man har røget, synes selv at skæverten kan komme meget pludseligt, og så er det sgu ikke skide smart at sidde på en scooter uden at vide man er godt skæv(ikke for at spille hellig, jeg har også lavet et par svipsere.) hvis ens scooter er tunnet mener jeg at det er en helt anden snak.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har prøvet at køre med en voldblæst chauffør op til flere gange, hvilket altid er gået helt perfekt. Men det har nu nok været mere held end forstand! Synes sgu ikke man skal køre, mens man er påvirket, selvom det går godt.

Men ellers svinger det vel fra person til person. Jo mere vant du er til at være skæv, jo kortere tid efter du har røget kan du køre <- vil stadig pointere at det er noget svineri at gøre

Medlem
Brugeravatar

Ja kan sgu godt se problematikken i det. Må vel bare lave reglen om til 6+ timer eller lade helt være.

Når man lige tænker over det er det pænt uansvarligt.

Har også kørt 5 meget fulde drenge i en bil, hvor vi endte i en hæk x2 forskellige steder kl 6 om morgenen. Dagen efter havde jeg mere dårlig samvittighed end jeg nogensinde har haft. Det kunne have gået så galt. Ham der sad på forsædet sad sågar og foldede en paraply ud foran føreren.

Dedikeret medlem

Min personlige erfaring er at jeg bliver en langt mere forsigtig og ansvarlig billist, både fordi man [naturligvis] ikke vil tiltrække sig opmærksomhed når man kører i en situation hvor man potentielt kunne miste kortet men også fordi jeg føler mig bevidst om at det er bedre at kigge to gange i en tilstand hvor man måske ikke 100% kan stole på sine sanser og øje for detaljer (fx fodgængere/cyklister).
Jeg er dog blevet rutine stoppet flere gange hvor jeg var "high as a kite" uden det på nogen måde blev bemærket..

Min pointe er egentligt bare at det er en ret subjektiv vurdering, ifølge loven må du potentielt ikke køre i flere dage efter du har røget (så vidt jeg er bekendt er grænseværdien for THC indhold i blodet så lav at der går dage før niveauet er under denne grænse, jeg har dog ikke umiddelbart nogen kilde på det.)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Der skal ihvertfald gå 3-4 timer efter jeg har røget før jeg føler det er nogenlunde ansvarligt at jeg køre.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem

Geografisk sted: Norge tæt på slalom bakkerne
Man har i Holland testet hvem der var best til at køre .. EN helt clean person en der havde fået lidt og drikke også en der havde fået en pind

Den som kørte mest sikkert var ham der havde røget en pind

Har selv ingen problemer med at køre efter en pind.. Ja kan sku enda finde på at ryge en pind imens der køres specielt når det går ned af den jydske motorvej midt om natten

Kommer vel egentlig også lidt an på hvor vant man er med at ryge og hvor meget man normalt køre bil... Nu har jeg røget i 15-16 år og køre 100.000++km om året

Medlem

Skal måske lige indskydes at jeg ALDRIG har lavet så meget som en ridse i en bil .. påvirket eller ej

Dvs har smadret en bil men det var lidt med vilje.. EN gammel sierra som vi havde som legetøj (med plader på) blev brugt til "dørtræk" rundt på div skovveje i området og blev "aflivet" af et træ i et langt skarpt højre sving

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Skal måske lige indskydes at jeg ALDRIG har lavet så meget som en ridse i en bil .. påvirket eller ej

Dvs har smadret en bil men det var lidt med vilje.. EN gammel sierra som vi havde som legetøj (med plader på) blev brugt til "dørtræk" rundt på div skovveje i området og blev "aflivet" af et træ i et langt skarpt højre sving

Men hvad nu hvis? :roll: Hvad nu hvis at det havde været et lille barn og ikke et træ, du var høvlet ind i, i skoven? Ville du nogensinde kunne tilgive dig selv, eller vil du bare bilde dig selv ind, at du heller ikke ville have nået at reagere, hvis du havde været sober?

Cannabis entusiast

Medlem

Jaaz Var pinlig ædrug og helt clean også var det kl lort om natten

Skulle der endelig rende nogen rundt i skoven på den tid så skal de nu nok komme af vejen når de høre bilen

Dedikeret medlem

Jaaz Var pinlig ædrug og helt clean også var det kl lort om natten

Skulle der endelig rende nogen rundt i skoven på den tid så skal de nu nok komme af vejen når de høre bilen

Det ændre ikke på at det ikke er skide smart at flyve rundt i en gammel kasse ude i skolen kl lort om natten ædru eller ikke ædru.

Den slags låner man en mark eller sådan til hvor der 100% ikke kommer nogle. For som Jaaz siger så er det bare ikke godt nok at der "sikker ikke kommer nogle" for det gør der en dag.

Desuden skal du huske at du til hver en tid vil få skylden hvis du knalder naboens datter ned så er der ikke noget som hedder at de nok skal komme af vejen. :whogives:

Medlem

. Når jointen er slukket, den skal jo ikk ku lave huller i sæderne, hvis der sq falde en glød (: .

. ;b - Køre som regl efter 2-4 timer, an på min skævhed og vejret (og mine røde øjne) men hvis jeg ved jeg skal ryge meget og længe , plejer jeg af gå , scooter eller taxa ..

Medlem

krabler Da et fedt om det er en mark eller skov så længe det er privat grund,, Og bilen var indregget med forsikring og det hele

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Apropos http://www.prweb.com/releases/prweb2012 ... 375729.htm

Junior medlem

Loven er ikke så hår på det område :)
Så en episode af politijagt sidst hvor de tog en polak der havde røget 30-40 minutter inden (sagde han selv).
Det eneste politimanden gjorde var at lyse ham i øjnene og se om pupillerne reagere normalt :)
Personligt mærker jeg bare efter hvor skæv jeg er inden, da jeg normalt ikke er i tvivl ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]