Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 16:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej

Jeg skal desværre på gymnasiet næste år, som jeg er tvunget til af mine forældre. Da jeg ikke har røget før, vil jeg høre om det ville få mig til at slappe af mens jeg lavede afleveringer, hvis jeg virkelig var stresset? Eller ville det bare få mig til at være fucked up ? :D

Og vil lige høre, når man køber pot, er pot så altid en slags "kugle" form? Altså ser de altid sådan her ud: http://img.chan4chan.com/img/2010-03-11 ... f-weed.jpg

Så man bare kan tage en og grinde dem? Det går jeg vel ud fra? (Nybegynder)

Medlem

Geografisk sted: JYLLAND
http://psychedelia.dk/wiki/index.php/Cannabis

Junior medlem

Slap af, tror ikke du får brug for at ryge nogen form for cannabis på grund af stress over afleveringer, hvert fald ikke i 1g. (
Det kan selvfølgelig godt være lidt stressende til tider, når der i perioder kommer mange afleveringer, men slet ikke så man føler man har brug for at beruse sig selv på nogen måde.. hehe..
Edit: Og uden at have prøvet det, så tror jeg heller ikke umiddelbart at det er nogen god idé at gøre til en vane.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej du skal ikke ryge cannabis og så lave lektie, ligesom du heller ikke skal bruge amfetamin som sovemedicin.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du skriver "desværre" - vil du overhovedet i gymnasiet? Det ville også være tosset at begynde på gymnasiet og så gå død i det, fordi du ikke er klar til det - og måske supplere med cannabis oveni (jeg kender mange, som har røget sig gennem hele gymnasiet uden at få gode karaktere). Måske skulle du overveje efterskole eller sådan noget lignende..

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Trekantsområdet
Røg selv meget da jeg gik på H1 som elektriker, og det vil jeg ikke anbefale til lektier, da mig og min roomie blev enige om at nu gik vi lige ud og fyrede den her og så skulle vi ind og lave lektier..
det resulterede i film, fråder og ingen lektier blev lavet og de gange hvor vi forsøgte og lave lektier... pffft, tro mig det var lige til og lukke op og skide i :)

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Jeg kan absolut ikke anbefale det. Personligt, så er lektier det sidste jeg gider lave når jeg er skæv. Og når jeg engang imellem får taget mig sammen til at lave lektierne, så har jeg svært ved at bevare overblikket og det endelige resultat bliver meget ringe.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg har gået 3 år nu gymnasiet uden egentlig at ville det! Det er fedt rent socialt og med vennerne, men ellers er det godt nok en træls periode hvis man ikke gider det. Tænk grundigt over det, jeg var ihvertfald ikke moden ok på det tidspunkt til at tage mit eget valg.

Du kan læse når du er high, hvis det du læser noget der er interessant. Lektier kan sjældent huskes hvis du har været virkelig high.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Fuck dine forældrer. Du skal ikke gøre noget du ikke har lyst til.

Junior medlem

Geografisk sted: København
Nederen at du er blevet tvunget.
Har selv røget en del år, og vil ikke anbefale dig at begynde på det grundlag.
Cannabis skal man bruge til hygge eller hvis det er nødvendigt.
Det er dumt at blande skole/job sammen med - taler af erfaring.

Junior medlem

Tak for hjælpen!

Ja jeg er desværre tvunget til at tage gymnasiet! Det ville være lyx med kokkeskolen, men nu må vi se hvordan jeg klarer gym...

Jeg dropper bare det med at være høj og lave lektier!

Forresten når man skal grinde pot, hvor tyk eller fint skal det være? Er det lige meget hvis det er ret tykt?

Medlem

Tak for hjælpen!

Forresten når man skal grinde pot, hvor tyk eller fint skal det være? Er det lige meget hvis det er ret tykt?

I bong vil jeg andbeflade at du putter "tykke" stykker nederst i bowlen og meget fint øverst så jeg vil råde dig til købe en grinder med kief catcher. til joint syns jeg bare du skal noldre det ud med fingrene så passer efter øje mål :peace:

Medlem

Du skal virkelig ikke tage på gymnasiet hvis du ikke er klar til det.
Snak med dine forældrer om det.

Du har flere gode argumenter du kan bruge:
1. Du er ikke klar/moden, og vil derfor ikke få et godt resultat.
2. Du har ikke rigtig lyst, så det bliver svært at finde motivationen=endnu dårligere resultater.
3. Det er dit liv og din fremtid.

Medlem

Det kan lade sig gøre at lave afleveringer mens man er high, jeg har sågar fået 12 for danskstile skrevet mens jeg var skæv, men det kan ikke rigtigt anbefales, for som regel endte jeg med at stene serier og game i stedet for, og derfor glippede jeg stort set alle afleveringerne. Og 1.G burde bestemt ikke forsage så meget stress at du behøver weed for at calme dine nerves. ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

For lige at citere Dr. Dre: "I handle my business cuz it' work before play."

Lektier først(og andre vigtige ting), weed derefter, og som de andre siger, tag en snak med dine forældre hvis du ikke gider gymnasiet, for der er da ikke noget værre i livet end at spilde sin tid på noget man ikke gider.

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Junior medlem

Snakker af erfaring når jeg siger, at det på ingen måder gør det lettere at skrive og formulere sig i skriftligt arbejde når man er skæv. Jeg har prøvet det én gang (ikke fordi jeg ville afstresse, men jeg kom i tanker om at jeg skulle skrive stilen aftenen før) og ja.. lad os bare sige at det nok ikke gik så godt som det kunne have gjort hvis jeg havde været upåvirket. :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Det høje
Det varierer helt vildt fra person til person hvordan man kan håndtere arbejde under påvirkning af cannabis. Jeg dumpede 1.g pga. mangel på motivation, og jeg vil da ikke lægge skjul på at et dagligt forbrug af cannabis nok også var en faktor.
Kun en masse klager og samtaler fik mig til at fortsætte i 2.g hvor det sjovt nok gik noget bedre, stadig med et dagligt forbrug, men motivationen manglede stadig så jeg droppede ud.
Så hvis du slet ikke gider gymnasiet, så lad da vær'. Det er da fuldstændig åndssvagt at begynde på noget man egentlig ikke gider og så vælge at have et forbrug ved siden af. Det følges bare ikke ad, og det er jeg vel et godt eksempel på; og det samme med min bedste ven som lige er droppet ud af 1.g af samme grund.
Jeg har da eksempler på venner der klarede sig forrygende både i 1. og 2. g, med et dagligt forbrug der var større end mit eget, men det handler om at ville det. Og hvis man ikke vil, så skal man slet ikke gøre det.
Få fyldt noget sandheds-gylle på dine forældre, for der er ikke noget der hedder at blive "tvunget" i gymnasiet.
Det er helt op til dig selv.

Og desuden så lad vær' med at planlægge et forbrug af cannabis ved siden af din uddannelse før du overhovedet er startet. For hvis du ikke har noget problem med at leve uden, så lad det forblive sådan.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Det varierer helt vildt fra person til person hvordan man kan håndtere arbejde under påvirkning af cannabis. Jeg dumpede 1.g pga. mangel på motivation, og jeg vil da ikke lægge skjul på at et dagligt forbrug af cannabis nok også var en faktor.
Kun en masse klager og samtaler fik mig til at fortsætte i 2.g hvor det sjovt nok gik noget bedre, stadig med et dagligt forbrug, men motivationen manglede stadig så jeg droppede ud.
Så hvis du slet ikke gider gymnasiet, så lad da vær'. Det er da fuldstændig åndssvagt at begynde på noget man egentlig ikke gider og så vælge at have et forbrug ved siden af. Det følges bare ikke ad, og det er jeg vel et godt eksempel på; og det samme med min bedste ven som lige er droppet ud af 1.g af samme grund.
Jeg har da eksempler på venner der klarede sig forrygende både i 1. og 2. g, med et dagligt forbrug der var større end mit eget, men det handler om at ville det. Og hvis man ikke vil, så skal man slet ikke gøre det.
Få fyldt noget sandheds-gylle på dine forældre, for der er ikke noget der hedder at blive "tvunget" i gymnasiet.
Det er helt op til dig selv.

Og desuden så lad vær' med at planlægge et forbrug af cannabis ved siden af din uddannelse før du overhovedet er startet. For hvis du ikke har noget problem med at leve uden, så lad det forblive sådan.

Jeg gad heller ikke gymnasiet, og var meget tæt på at droppe ud. Jeg blev dog presset til at fortsætte, hvilket jeg i dag er meget taknemmelig for, da jeg ellers ikke kunne studere på universitetet. Jeg havde aldrig set mig selv som studerende på et universitet da jeg startede i gymnasiet, men alligevel er jeg havnet her, hvilket jeg er super glad for. Så nogen gange kan det altså godt betale sig at fortsætte, selvom det ser sort ud, og man absolut ikke aner hvad man skal bruge sin gymnasieuddannelse til.

Junior medlem

Hvis du har nemt ved det, så er det ikke det store problem at klare sig igennem tingene bash. ;)

Junior medlem

Noget weed fremhæver din kreativitetsevne og kan derfor faktisk godt medføre gode karakterer i opgaver, men igen lad være hvis du kan klare dig uden. Man ser let udenom lektierne, da man bliver sløv og meget ligeglad. Det kan være dejligt en fredag aften for lige at afslutte ugen og slappe helt af, men ikke 10 min før en 10 siders fysikrapport.
Jeg ville definitivt lade være lige op til lektier.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]