Det varierer helt vildt fra person til person hvordan man kan håndtere arbejde under påvirkning af cannabis. Jeg dumpede 1.g pga. mangel på motivation, og jeg vil da ikke lægge skjul på at et dagligt forbrug af cannabis nok også var en faktor.
Kun en masse klager og samtaler fik mig til at fortsætte i 2.g hvor det sjovt nok gik noget bedre, stadig med et dagligt forbrug, men motivationen manglede stadig så jeg droppede ud.
Så hvis du slet ikke gider gymnasiet, så lad da vær'. Det er da fuldstændig åndssvagt at begynde på noget man egentlig ikke gider og så vælge at have et forbrug ved siden af. Det følges bare ikke ad, og det er jeg vel et godt eksempel på; og det samme med min bedste ven som lige er droppet ud af 1.g af samme grund.
Jeg har da eksempler på venner der klarede sig forrygende både i 1. og 2. g, med et dagligt forbrug der var større end mit eget, men det handler om at ville det. Og hvis man ikke vil, så skal man slet ikke gøre det.
Få fyldt noget sandheds-gylle på dine forældre, for der er ikke noget der hedder at blive "tvunget" i gymnasiet.
Det er helt op til dig selv.
Og desuden så lad vær' med at planlægge et forbrug af cannabis ved siden af din uddannelse før du overhovedet er startet. For hvis du ikke har noget problem med at leve uden, så lad det forblive sådan.
Jeg gad heller ikke gymnasiet, og var meget tæt på at droppe ud. Jeg blev dog presset til at fortsætte, hvilket jeg i dag er meget taknemmelig for, da jeg ellers ikke kunne studere på universitetet. Jeg havde aldrig set mig selv som studerende på et universitet da jeg startede i gymnasiet, men alligevel er jeg havnet her, hvilket jeg er super glad for. Så nogen gange kan det altså godt betale sig at fortsætte, selvom det ser sort ud, og man absolut ikke aner hvad man skal bruge sin gymnasieuddannelse til.