Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 01:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh
Hey Folks!!

Håber en af jer kan hjælpe mig.. De sidste pr mdr har j virkeligt haft probl med sove. Kan let nok sove om dagen, men det mest slemt om aften. Kan bare ligge i min seng hele natten i timevis og tænke over alt mulig mellem himmel og jord. At bliver skør til sidst fordi for nogle underlig visioner og tanker.. kan få flash backs af noget fra foriden og føler er så det samme sted som jeg var i foriden svært at forklar ved ik om får det sådan pga. mangel søvn eller hvad.. :?
har været igennem nogle mange ting og har derfor svært ved at sove. Har prøvet tage sovepiller, og det hjælper slet ik fordi vågner meget hurtigt efter 4 timer (efter indtagelse)??? Nogen oplevet noget ligende? Men når jeg drikker lidt inden jeg sover kan jeg godt blive lidt træt og alt bliver sløret, eller hvis min kæreste har røget drukket kan jeg så "mærke" ham da jeg bliver påvirket også selvom vi ik er sammen på det tidspunkt. Men har overvejet at selv ryge en joint inden aften er omme og se om jeg overhovedet falder i søvn???

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Du kan evt prøve med noget billigt møgpot? Det gør ikke een andet end TRÆT. Ellers kan du prøve en dejlig skunk med masser af THC som gør dig rigtig blæst og træt på den steneren måde :wink: evt White Rhino, fantastisk urt

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

En joint hjælper rigtig godt mod søvnbesvær, men du skal ikke lade det blive en vane, for du kan godt gå hen og blive afhængig, og når du stopper igen så kommer søvnproblemerne tilbage. Hvis det er noget længere varende søvnløshed du har, så skal du måske hellere gå til lægen. Prøv ellers at være rigtig aktiv i løbet af dagen, så du er udmattet om aftenen. Du kan fx. dyrke en masse motion.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Hasse skrev:
En joint hjælper rigtig godt mod søvnbesvær, men du skal ikke lade det blive en vane

Nemlig.

Husk på, at hvis du har røget en joint aftenen før, for at kunne sove, så er du noget mere sløv om morgenen. På længere sigt kan hash også give søvnbesvær, så jeg vil ikke anbefale feden til at sove på.

Medlem
Brugeravatar

Bluevision skrev:
Kan let nok sove om dagen, men det mest slemt om aften.

Hvis du har det med at sove om dagen, så er det pænt svært at falde i søvn om natten.
Så som allerede sagt, så dyrk fx noget hård sport om dagen.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

tak for jeres besvarelse.. jamen jeg dyrker motion og er meget aktiv om dagen, har 3 forskellig jobs og det er fysisk hårdt og når kommer hjem så jeg helt udmattet at jeg burde ku falde i søvn og sove som en sten.

Men det ik så let som sagt, fordi selvom er helt smadret så kan jeg ik sove og er selv bange for at måske bliver jeg alt for afhængige af hash. Ved at jeg hvis jeg ryger så bliver jeg hurtigt SKÆV..og bliver træt at min krop er helt død. Men vil prøve at ryge det en aften inden lægger mig til sove og se om det hjælper :? :!::?: har taget sovepiller en periode, men vågner hurtigt igen. Har endda prøvet at nakke nogle af min mors morfin piller for at ku sove, for kan mærke hvis ik får nok søvn så ødelægger det meget for mig psykisk og fysisk. Nu tager hun ik længere morfin og jeg løbet tør :cry: :evil: derfor overvejer at ryge..

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

shinsou skrev:
Du kan evt prøve med noget billigt møgpot? Det gør ikke een andet end TRÆT. Ellers kan du prøve en dejlig skunk med masser af THC som gør dig rigtig blæst og træt på den steneren måde

Skunk? :lol:

foretrækker hash :D men hvis nu det ikke hælper på min søvn problemer, så må jeg da prøve det andet :)

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg synes sgu, det er en rimeligt dårlig ide at beøve sig med tjald for at sove. Tjald er til hygge, ikke et middel som kan bruges til at fungere bedre i hverdagen (medmindre man selvfølgelig er alvorligt syg).

Hvilke jobs har du? Det er meget muligt, at du måske er lidt stresset og derfor ligger med en million tanker, hver gang du skal sove. Så bliver det svært at falde i søvn.
Du kunne prøve med meditation, det virker for mange. Ellers prøv noget baldrian eller andet beroligende naturmiddel, det er bedre end alt det syntetiske.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Bluevision skrev:
Men har overvejet at selv ryge en joint inden aften er omme og se om jeg overhovedet falder i søvn???

Min interne jury (ham djævelen og hende englen) er lidt uenige om spørgsmålet.

På den positive side er at hash har et "downer" aspekt, og det har en tendens til at gøre én træt. Samtidig kan hashen hjælpe til at alle ens bekymringer og fastlåsthed i de mentale bekymringer forsvinder i rusen. Man kan såmænd også ryge sig så meget ned, at man går ud som et lys. Det er ikke helt ulig folk, der tager sig en night cap eller 5

På den negative side føler jeg, at det påvirker ens søvn på en subtil, men alligevel mærkbar måde. Det ændrer - tror jeg, formoder jeg - kvaliteten af søvnen og det er som om man ikke sover helt så effektivt - men oplever nemmere at gå lidt rundt i en tåge næste dag som om man har sovet de magiske 4 timer og vågner op og synes man er udhvilet. Set i det lys er det måske bedre ikke at ryge lige op til der hvor man skal sove - men ryger man midt på aftenen kan det jo gå ud over familieliv og ens andre gøremål. (Der er nogen, der vil kalde det at være bagskæv. men jeg har oplevet den samme følelse efter kort nattesøvn uden hash.)

Jeg har også i forummet "medaljens bagside" (og andre steder) set mange, der bruger hash som sovemedicin og bliver afhængige af det, og når de så endelig ikke ryger, så sover de virkelig dårligt fordi deres hjerner har vænnet sig til at være beruset. Jeg kan ikke se noget galt i at snuppe en joint i ny og næ for at komme ned på jorden, men konstant medicinering ... well, det er lidt på eget ansvar.

Mit bud er at du har stress, og at din dagligdag er en ubehagelig belastning for krop og psyke. Det er selvfølgelig en mulighed at springe over hvor gærdet er lavest med medicinering. Det er blot næppe den bedste langsigtede strategi. "Go home an re-think your life" ... og al den slags crappy clicheer. De fleste gør det dog ikke, fordi det simpelthen er marginalt sværere end at bruge rusmidler.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hvis du har 3 jobs og dyrker motion, så bliver du måske for stresset til at falde i søvn! Så læs en kedelig bog når du ligger i sengen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hejsa.

Måske melatonin kunne hjælpe? Prøv at søg på det her på siden eller google.

Eller se her: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=12170

Håber det går i orden for dig!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Jeg har tidligere her på boardet nævnt den metode jeg lærte mig selv ved mit rygestop... Folk synes vist jeg var mærkelig, men nu prøver jeg igen...
Det lyder nok ret mystisk, men det virker fandme :)
Jeg hopper under dynen, og istedet for bare at lade tankerne rulle og vente på ole lukøje, så "siger" jeg (du ved, når man tænker noget på den måde hvor man nærmest siger det inde i hovedet) "jegvilsovenujegvilsovenujegvilsovenujegvilsovenu".... Der går max. 20 sekunder, og det virker hver gang... Har testet det på et par af mine venner, og det virker for alle... Det er lidt som om at hvis man isolerer alle tanker udover "jeg vil sove" så lytter kroppen, og falder i søvn...
Jeg har virkelig svært ved at forklare det her, både pga. jeg er så ivrig fordi det virker, men også fordi det er svært at forklare hvad jeg tænker :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay den metode du kom med flex lyder da godt nok lidt crasy, men hvis det virker er den jo ikke længere..

men jeg kan ihvertfald anbefale at sove i et koldt rum, det har virkelig meget at sige om du sover i et rum med 15 grader istedet for måske 25..
men det er en klassiker og det vidst du sikkert godt..

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
flex skrev:
Jeg har tidligere her på boardet nævnt den metode jeg lærte mig selv ved mit rygestop... Folk synes vist jeg var mærkelig, men nu prøver jeg igen...
Det lyder nok ret mystisk, men det virker fandme :)
Jeg hopper under dynen, og istedet for bare at lade tankerne rulle og vente på ole lukøje, så "siger" jeg (du ved, når man tænker noget på den måde hvor man nærmest siger det inde i hovedet) "jegvilsovenujegvilsovenujegvilsovenujegvilsovenu".... Der går max. 20 sekunder, og det virker hver gang... Har testet det på et par af mine venner, og det virker for alle... Det er lidt som om at hvis man isolerer alle tanker udover "jeg vil sove" så lytter kroppen, og falder i søvn...
Jeg har virkelig svært ved at forklare det her, både pga. jeg er så ivrig fordi det virker, men også fordi det er svært at forklare hvad jeg tænker :)

jeg har selv haft noget af det samme problem med at falde i søvn og har også haft stor gavn af den næstensamme metode. Dog fokuserer jeg mine tanker på at trække vejret dybt i en jævn rytme og udelukker på den måde alle andre tanker. Jeg har også skrevet dagbog, det hjælper virkelig også at få tankerne ud på den måde, inden man skal sove. Også baldrian synes jeg for det meste virker, i hvert fald som "suplement" til de andre metoder, eller hvad du nu vil kalde det...

Første indlæg fra mig - Hej, jeg hedder Emil! Jeg i længere tid fulgt diskussioner osv her på siden. Tak, for mange gode times læsning :)

Medlem
Brugeravatar

gammel gammel tråd .. men jeg vil bare lige sige, at jeg prøvede at sige JEGVILSOVENUJEGVILSOVENUJEGVILSOVENU en helt masse gange, altså inde i hovedet og bum, så faldt jeg i søvn.. Og jeg sidder altså i en stol lige nu-- :P :D :gud: :sucks:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]