Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 08:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Her for 14dage siden røg jeg en joint sammen med min søster og jeg havde røget hash før,
men jeg går rundt og er svimmel og træt hele tiden, og flimmer for øjnene, når men holder sig igang, sove problemer,
er bange for det er en hashpsykose.
tak på forhånd! :oops:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
jeg tvivler meget stærkt på at en enkelt joint har givet dig en hashpsykose, især når det er 2 uger siden.

Medlem

Det passer sku ikke det Buttkraken skriver.
-Du kan sagtens have fået en psykose, selvom du har røget før og selvom det bare var 80'er.

Hvis det ligger til familien, at få depressioner, skizofreni, stress osv ville jeg holde mig fra hassen og bare drikke videre.
Hvis du allerede nu har fået udløst en omgang psykose(og det lyder det til at være!), så hold den der!

Mvh Jakob :)

Begge mine svigerforældre har haft psykose, så jeg ved nogenlunde hvad det handler om

Medlem

nogen får en psykose af 1 joint andre af 40. nogen får dem med det samme, andre bliver ramt lang tid efterfølgende. Det er meget uforudsigeligt:)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
stop med at bilde knægten en masse lort ind jakse, hvis han havde en psykose havde han ikke være i stand til at skrive her så sammenhængene,
det lyder for mig bare som om at du har kørt dig selv op og hørt på en masse hysteriske mennesker der fortæller dig at du har en psykose.
få dig noget søvn, sex og god mad så er du på højkant igen.

at begge dine svigerforældre har haft en psykose gør dig ikke til læge, ligesom at mange års forbrug heller ikke gør mig til en.
hvis du absolut vil skræmme livet af folk så bliv blotter eller noget andet.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
Man kan sagtens få en psykose efter en enkelt gang røg. MEN tror langt fra det er tilfældet for dig. De symptomer du har kan os tyde på jern mangel- har en datter med samme symtomer ( tvivler på det er en psykose), eller anden vitamin mangel. Som justchill skriv,- få noget god søvn en god kost,- ud og få noget af det skønne forår. Der findes en del tråde her inde om psykoser, læs et par af dem så tror jeg du bliver mere rolig . ;)

Medlem

Havde det på samme måde, første gang jeg røg... hvor jeg røg alt alt alt for meget, til en festival, hvor jeg samtidig var pisse stiv. Synes hele verden virkede underlig de næste 2 uger.. kunne ikke koncentrere mig, tingene flimrede lidt, og var angst for at have fået en psykose.. men det går over, bare rolig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jakse du er altså ikke for smart at høre på...

som alle de andre siger, du har det vist fint nok du ;)
at du er træt hele tiden, og at det flimre lidt for dine øjne, os.v har svjv intet med en psykose at gøre, som justchill siger- skriver du jo sammenhængende og fornuftigt, så der er vist ingen grund til at gå og være bange, bliver dine symptomer værre eller bare overhovedet ikke bedre over en periode synes jeg du skulle slå et smut forbi din læge, ikke fordi du har en psykose men som phoenix siger kunne det jo være mangel på et eller andet som jern.

Medlem

Er enig at du skal tage en chill pill på psykose snakken. Min kammerat endte hos lægen 2 uger efter han havde taget amf, fordi han havde en prikken i armen. Efter en undersøgelse viste det sig at han intet fejlede og prikken forsvandt med det samme. Så nogle gange bilder man sig selv en masse ind. Så få tankerne på noget andet, så skal det nok gå væk

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nogen der gider og forklare mig hvad en hash psykose er?

Medlem

Kunne også godt tænke mig at få afklaret, hvad en hashpsykose er?

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
Der er jo rigtig mange tolkninger på en hashpsykose,- egentlig burde det vel bare hedde en psykose udløst af hash. Psykosen som kommer pga af hash er ikke anderledes end en alm psykose, som giver sig til udtryk ved at man mister kontakten til virkeligheden i nogen eller høj grad, man har vrangforstillinger, syns- eller hørehallucinationer, tankeforstyrelser, og humørændringer. En psykose varierer meget fra person til person. Der findes forskellige former for psykoser, studier viser at ved en psykose udløst af hash kan fører til skizofreni. Så en direkte liste over hvad en hashpsykose er findes dog næppe, da det er meget individuelt hvordan den viser sig og udvikler sig :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

http://www.netpsykiater.dk/htmsgd/Akutpsykose.htm

Like that, udløst af hash. - sådan oplevede jeg det ihvertfald.

Dedikeret medlem

Interessant at tidsperspektivet er så kort - for da jeg hørte stemmer/ kunne læse tanker - da forløb det sig over en årrække, men jeg stoppede jo heller ikke med at ryge ;( og fik heller ingen medicin - hashen var min medicin og jeg troede stemmerne kom fra ecstacy primært.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]