Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: spise hash
Junior medlem

hej ville lige høre om man kan spise hash rent og vil det være godt eller skidt at gøre og er det bedre end at ryge det. :hm:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Der findes utallige tråde under Cannabis Generelt. Prøv at brug søgefunktionen før du laver nye tråde.
Start evt. med at søg på "hash oralt" hvilke jeg egentlig ikke burde foreslå da det er så indlysende som det kan være.

Medlem
Brugeravatar

Lad vær med at spise hash rent, tro mig det waste, og det smager dårligt. Spiste engang et gram for et se hvordan det var, og kunne da godt mærke jeg blev lidt afslappet, men jeg blev aldrig rigtig high som når man ryger. Lav hellere nogle kager hvis du vil spise det, bare pas på med at spise for meget. Hashpandekager er godt!

Junior medlem

det var bare fordi mig og to kammrater sad og ryg lidt igår men jeg kunne slet ikke mærke noget om det bare er fordi vi havde fådet fat i noget dårligt men min ene ven brækkede sig af det mens den anden bliv en lille smule skæv. også kom vi til og tænkte på hvad mund vis man spist det rent om det var bedre

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Så er det garanteret noget lort i har fået fat i. Hvis i begynder at blive dårlige og kaster op når i har røget, så skal i ihvertfald ikke begynde at lave mad ud af det og nok heller ikke ryge det.

I virker ikke særligt gamle og tror det nok er en god idé at lægge røgen på hylden til i er blevet ældrer.

Skal det endelig spises, så skal der enten laves småkager(som anarkisten nævner), pandekager, hamp smør, guldkakao eller andet bageværk hvor hashen bliver opløst i et fedtstof.

Junior medlem

Jeg har aldrig røget cigaretter og turde i starten ikke ryge hashen men ville gerne være skæv... Så jeg spiste hash i 3 år og jeg blev altså virkelig virkelig skæv...Der er meget mere af hashen som bliver optaget i kroppen når man spiser det men der går dog 30 min til 2 timer før det virker og det kan virkelig slå hårdt.

Mit råd er at du bare skal kaste dig ud i det.. ;-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

det vigtige er ikke at det bliver opløst i fedtstof, men derimod at det bliver varmet op. Derfor de opskrifter virker.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Problemet med kager og andet bageværk er, at man aldrig kan være helt sikker på hvor meget man indtager. Man smider en mængde i, og forudsætter, at et stykke kage på 5x5 cm giver en xyz styrke. Det er ikke altid det holder, og kan overraske nybegynderen såvel som den erfarne. Desuden kan kagen smage kraftigt af hash, og efterfølgende munchies kan få nybegynderen til at grovæde kagen, kun for at ende på psykiatrisk afdeling.

En nem måde at tilberede og dosere hash oralt på er at veje den mængde DU vil have (fx. 0,5 g). Denne mængde opløses i noget opvarmet olie/smør. Lad det stå i middelhøj varme i nogle minutter, så de aktive stoffer kan binde sig til fedtstoffet, og så andre stoffer bliver aktiveret af varmen. Nu har du en psykoaktiv olie. Dette trin er det samme som ved hashbageværk. Bemærk, at der kan gå brand i meget varm olie - så lad være med at lege med ekstrem varme. Middelhøj varme er rigeligt - det handler trods alt om at få de aktive stoffer til at reagere, ikke koge. Hold øje med det og rør lidt i det.

Denne olie knækker du 2-3 æg i. Steg æggene som du plejer. Brug gerne lidt krydderier (salt, peber, chili, hvidløg, dild, whatever). Hvis du ikke har brugt for meget fedtstof, vil æggene suge al olien til sig. Spis med kniv og gaffel - og sørg for at få al fedtstof fra panden og tallerknen op med lidt franskbrød.

Denne metode gentager du for din ven. På den måde får I seperate og sikre doseringer.

Det er røvlækkert, sikkert, let og sundt. Det er meget hurtigere end kager. Hashen kan slet ikke smages. Den lille mængde af mad som indtages sikrer en hurtig og høj optagelse. Og ikke mindst: Metoden er doserings-sikker.

Er man sulten, kan man smide lidt grøntsager i, fx. løg, peberfrugt og forårsløg. Du kan lave æggene præcis som det passer dig - bare du laver den psykoaktive olie korrekt. Bare husk: Jo mere mad, jo langsommere optagelse.

Ps. husk franskbrødet! Tør fedtstoffet af panden og tallerknen med franskbrød. Og husk, at hvidt brød nedbrydes hurtigere end groft brød, hvorfor franskbrød er ideelt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hash + smør, varmes i vandbad i 15 min.
Køles ned i fryseren 5-10 min
Smøres på en skive brød...

Mere simpelt bliver det ikke.. Og indimellem kan det også være en smagsoplevelse. fx med honning, det får en helt ny karakter..

(Baudelaire 1860).

Dedikeret medlem

Genial idé, Syreperlen! Jeg har altid betragtet cannabis bagværk og mad som et større arbejde, men en hash-omlet/æggekage er jo absurd hurtig og simpel at få klasket sammen - for ikke at nævne lækker og nærende.

Tak fordi du delte :gud:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]