Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 01:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Varde Kommune
Hej alle sammen.

Jeg har et spørgsmål omkring space cookies.
Har fundet mange opskrifter på cannabutter, men hvilken slags græs skal man bruge?
Der findes en del forskellige slags vare på market og er rimelig forvirret..
Hvilken slags er bedst at bruge for største effekt?
Har prøvet med dansk marijuana men den opskrift jeg fulgte ødelagde effekten helt..

Har læst at hvis man bruger fast hash (plade) så får den en bedre effekt end hvis man burger tørret græs.
Er det sandt? Har spildt en del penge på mit første forsøg og vil være sikker inden jeg prøver igen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Altså det er jo lige meget om du bruger hash eller skunk eller pot eller hvad du nu har købt, bare det er potent og virker.

Mange misforstår det med at lave cannabutter, de tror at de skal op og simre/småstege hvilket ikke er tilfældet, skru blusset op på det laveste og lad smøren smelte langsomt, tilsæt dit himmelhø og rør en smugle rundt i det engang imellem (min egen metode) lad det stå 30 minutters tid (nogen siger længere nogen siger mindre) på lav varme og rør lidt ind imellem.
her plejer jeg at si det for at få hashrester eller blade væk der nu skulle være i, meget thc burde være gået ud i fedstoffet og hvis dit cannabis er potent nok, og det ellers er blevet gennemført ordenligt burde det ikke være nødvendigt at æde rester af hash os.v det gør bare oplevelsen (IMO) meget grimmere.

Husk ikke at overdriv, jeg citere lige noget fra psy's egen wiki - nemlig den her http://www.psychedelia.dk/wiki/index.php/Cannabis
Citat:
Spisning
Hashens aktive stof THC er fedt- og alkoholopløselig og kan bruges i mad. Typisk laves der te (med mælk), kakao, hampesmør i kager eller andet, hvor man bruger et eller andet fedtholdigt til at trække THC'en ud med.
Varmen i tilberedningen er generelt rimelig vigtig, da varmen er med til at omdanne THC'en til et mere psykoaktivt stof (via en proces, der på engelsk hedder decarboxylation).
Ved spisning af hash kommer effekten normalt 1-2 timer senere alt efter hvor meget personen har spist lige inden. På tom mave går det meget hurtigere og kan give et "rush" som man kender det fra rygningen. Til gengæld holder effekten generelt i længere tid, da THC'en mere langsomt bliver optaget i blodet, f.eks. op til 5-6 timer.
Der er bedst at være forsigtig, når man spiser hash. Spisning rummer nemlig en større mulighed for overdosering, da mange utålmodigt spiser mere hash end de kan tåle, og først for sent opdager de deres fejltagelse. Der er mange anekdoter blandt hashbrugere om at det har taget op til flere dage at komme sig over en overdosis ved hashspisning.
Spisning af hash giver ifølge mange en anden type af rus, og man mener også at leveren omdanner en forholdsvis større mængde af THC til en mere psykoaktiv metabolit kaldet 11-hydroxy-THC (en metabolit er resultatet af forbrænding i leveren).
Grundet den mere langsomme optagelse af THC'en bliver leveren næsten øjeblikkeligt aktiveret og har nemt ved at følge med til at omdanne THC'en til hydroxy-THC.
Generelt er spist hash mere voldsomt end røget hash og det er her de fleste rapporterer om kraftige psykedeliske oplevelser og hallucinationer. Det skyldes utvivlsomt den større dosis af det aktive stof THC og at hovedparten af denne THC bliver fordøjet af leveren til den mere aktive 11-hydroxy-THC. Diverse rapporter antyder også, at rusen kan have adskillige faser ved oral indtagelse af hash, og det skyldes formodentlig ujævnheder i fordøjelsen af hashen i mave og tarmsystem.
For at opsummere, har spist hash to rimelig store ulemper: virkningen kommer sent, og det er svært at dosere. Det gælder også i positiv retning: den optimale rus kan også lide pga. underdosering.
Det er dog oplagt at gøre sine forsøg hjemme først og under rolige forhold. Når man så har en blanding, som man kender virkningen af, kan man godt lave en kop "Guld Kakao" 1-2 timer forinden, hvis man senere ved at man skal til en fest, hvor det er risikabelt at ryge. Eller man kan have 2-3 småkager med i lommen som man indtager støt og rolig gennem aftenen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
som sagt ovenfor, PAS PÅ der er røv stærkt..
første gang jeg lavede mad med cannabis (guldkakao) blev jeg så ramt efter en time og 45 min. at jeg faldt i søv, sov 12 timer og var stadig skæv da jeg stod op O_o og vi brugte 0,5 hver af lorte tjald pr. kop og mig og min ven fik 1 kop hver.
men held og lykke ;)
:joint:

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Varde Kommune
Første gang jeg prøvede var et par uger siden på Staden.
Købte et par kager ved to forskellige boder, den ene prøvede jeg ved middag på mit hotel, der skete intet efter de 3 timer jeg havde ventet.. Så prøvede jeg den anden kage jeg havde købt, jeg fik grineflip i 5min og så var det over =( Men tog så ud for at spise om aftenen og 30min efter jeg havde gået om til et par venner besvimede jeg, sov i godt 7 timer før jeg kunne gå der fra med en kammerat på hver siden hjem til hotellet. Virkningen kom først efter jeg havde spist. Men sov så også til langt ud på eftermiddagen dagen efter, det var en oplevelse.
Havde egentlig regnet med at noget "hø" var lettere at kokkerere cannabutter på.
Tørret græs skal man udtrække virkningen og filtrere bagefter (jeg lod det blive i mine kager for at være sikker på en god virkning.. skulle jeg ikke have gjort! Det smagte af H til..) og i form af "plader" skal det bare opløses, havde troet at det var lettere at lave butter ud af plader.. Kender ikke lige de rigtige udtryk endnu, så jeg bruger bare lol udtryk indtil videre ^^

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Personligt synes jeg det er lettest at lave cannabutter med hash
//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Det er en god ide de første gange at putte lidt mindre i end man havde tænkt sig, 0,1 kan i nogle tilfælde være nok.

Medlem
Brugeravatar

Første gang jeg prøvede, var i sidste uge sammen med 4 venner :-)

Vores fremgangs måde var følgende:

- En halv bøtte/æske (Hvad man nu vil kalde det) færdig kage blanding (375 g.)
- Vand tilsættes som fremgangs måden på pakken.
- Smør kommes i en gryde og smeltes, hvor efter vi kom 5,5 gram (Rigtig god) hash i og rørte rundt, til det var ``opløst´´ i smøren :-)
- Smøren (med hash), hældes i dejen og blandes godt.
- Dejen hældes i en form og sættes i ovnen ved 150 grader i 35-40 minutter (mener jeg nok(Som opskriften på bøtten sagde).
- Kagen tages ud, køler af og spises.

Effekt på mig:

- Effekten begyndte at indtræffe efter omkring 1,5-2 timer, og blev derefter ved med at stige. Kagen blev indtaget omkring kl. 22.00 (5,5 gram / 4 personer = 1,375 gram pr. pers.) og effekten blev vildere og vildere (Med de vildeste grineflip) ind til omkring kl. 5 :-)

Jeg kan kun siges at det helt sikkert var den vildeste oplevelse jeg har haft med hash :rocking:

Medlem

Første gang jeg prøvede, var i sidste uge sammen med 4 venner :-)

Vores fremgangs måde var følgende:

- En halv bøtte/æske (Hvad man nu vil kalde det) færdig kage blanding (375 g.)
- Vand tilsættes som fremgangs måden på pakken.
- Smør kommes i en gryde og smeltes, hvor efter vi kom 5,5 gram (Rigtig god) hash i og rørte rundt, til det var ``opløst´´ i smøren :-)
- Smøren (med hash), hældes i dejen og blandes godt.
- Dejen hældes i en form og sættes i ovnen ved 150 grader i 35-40 minutter (mener jeg nok(Som opskriften på bøtten sagde).
- Kagen tages ud, køler af og spises.

Du bruger samme fremgangs måde som jeg gør. Dog finder jeg mængden helt absurd, hvis det er "RIGTIG GOD" hash. Jeg bruger selv 0.2 - 0.3 per person, og det er nok til jeg bliver godt skæv. Så hvis der sidder i nybegynder derude, så ville jeg nok forslå at i bruger en noget lavere dosis! :) Men ellers tror jeg godt på i har været helt skudt af sted med den mængde:D

Effekt på mig:

- Effekten begyndte at indtræffe efter omkring 1,5-2 timer, og blev derefter ved med at stige. Kagen blev indtaget omkring kl. 22.00 (5,5 gram / 4 personer = 1,375 gram pr. pers.) og effekten blev vildere og vildere (Med de vildeste grineflip) ind til omkring kl. 5 :-)

Jeg kan kun siges at det helt sikkert var den vildeste oplevelse jeg har haft med hash :rocking:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]