Hey venner

Jeg har en super god ven, som klare sig godt i skolen og har masser af venner. Denne ven vil gerne prøve at ryge hash, en enkelt gang for at prøve det. Vennen er ret anti-narko-agtig (dvs. imod "stoffer"), men han har bestemt sig for at prøve hash. Jeg har fortalt ham alt om hash (også om bivirkningerne - hvilket ikke har skræmt ham væK) så han er forberedt.
Det egentlige spørgsmålDenne person har kun prøvet at ryge cigaretter, et par gange (kun 1 gang siden sommerferien), så han er ret uerfarren. Vil han kunne ryge en jay? Det kan jo godt krasse en hel del i halsen, især når man ikke er vant til røg!
Jeg har selv erfarret at jeg bliver nød til at tage rigtig store hvæs, hvis jeg skal være skæv, og det kan godt være ubehageligt. Hvis jeg bare "nipper" en smule røg ad gangen, får jeg ikke nogen effekt. Heller ikke hvis jeg ryger en hel jay selv. Jeg skal personligt tage ret store hvæs.
Vi har ikke mulighed for at tage det oralt, da vi ikke har noget sted at kokkerere (desuden synes jeg det er lige i overkanten, når det nu er første gang han skal lege med THC).
Det skal lige siges at han er i super form, og at han dyrker en MASSE idræt, så hans lunger er sikkert rigtig stærke og sunde! Men han er jo som sagt ikke vant til at ryge, hverken det ene eller det andet.
-Så vil han kunne klare et par hvæs af en jay?
-Nogle gode råd?
-Og så lige en sidste ting: hvilket smøger er bedst til et mix (tag igen hensyn til min ven)?
-På forhånd tak!