Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 apr 2024 15:25


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 27 sep 2000 14:24 
Vet noen av dere om (svensk Billede "Blomman för dagen" / (Engelsk Billede Morning Glory - frø er å få tak i i Norge? (Ipomoea Violacea)

Fra en stakkels nordmann... Billede


Top
  
 
Indlæg: 27 sep 2000 16:07 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 aug 2000 01:01
Indlæg: 1461
Geografisk sted: Sjælland
Du kan købe ipomea frø i alle velassorterede frøhandlere og havebutikker. De er fuldt ud lovlige og skulle ikke være det større problem at anskaffe hvor som helst i verden.'

Ashoka


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 sep 2000 16:44 
Problemet er bare at de helt sikkert er bejsede, så det giver mavepine og kraftig kvalme hvis man spiser dem. Tro mig jeg har prøvet!

Men ok, hvis det er til at dyrke, så kan man få frø fra planterne.

Mvh Loonie


Top
  
 
Indlæg: 17 nov 2000 10:25 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 jul 2000 01:01
Indlæg: 540
Geografisk sted: nordjylland
Jeg har læst en del om udtrækning af LSA fra Morning Glory og BHWR, men jeg har ikke ture gå i gang med det.

Er der en af jer der har prøvet det, der skal nogle ret dyre kemikalier til (i hvertfald hvis man følger den guide jeg har læst.)

Ether, Finsprit og noget mere... (så er det nu i kemi hovder skal finde på nogle billige alternativer *GG*)

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2000 15:24 
Jeg tænkte på om man ikke kunne bruge rensebenzin, er det ikke tilstrækkelig upolært, selv om det godt nok er en blanding af forskellige stoffer.

Og måske kunne man bruge isopropylalkohol i stedet for ethanol, det kan man købe i matas.

Træsprit tror jeg bestemt ikke man kan købe nogensteder i håndkøb, det kan man som sagt blive blind af. Men jeg tror det ville fungere bedre som polært.

Faktisk så tror jeg vand ville være fint, men det fordamper ikke så let.

Mvh.
Martin


Top
  
 
Indlæg: 18 nov 2000 01:15 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 2998
Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Tjaaeh...
Jeg vil tro at du kan bruge Zippo-lighterbenzin som upolær fase i stedet for etheren. Det er petroleumsether.
Og jeg vil næsten tro at alle komponenterne i normal husholdningssprit er så flygtige at de fordamper uden at efterlade spor... Prøv at hælde lidt ud på en glasplade, og se om der er en rest tilbage efter at det er fordampet. Der er desværre risikoen for at denatureringsmidlerne gør nogen grimme ting ved LSA'en...
Det bedste vil selvfølgelig være at bruge en ren alkohol. Kan du ikke få fat i ting som træsprit eller propanol billigt? De burde også kunne bruges. Når blot man sørger for at få fordampet ALT burde det ikke være farligt at bruge nogen halv/helgiftige ting som solvent.
Ellers send mig forskriften, så kan jeg se hvad jeg kan gøre ved det!

------------------
Only users lose drugs!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2000 22:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 okt 2000 01:01
Indlæg: 160
Jepper, rensebenzin kan godt bruges.

Man skal selvfølgelig bare være sikker på, at AL benzinen er fordampet før indtagelse.


/para


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 nov 2000 01:28 
Kunne man evt. ikke bruge denne fremgangsmåde?

LSA + syre + organisk opløsningsmiddel til at fjerne stryknin faktor.

Dernest ektrahere endnu engang på vandfasen.

LSA + base -> organisk fase (upolært)

Afdampning af opløsningsmiddel -> LSA (freebase)

Behøver man så overhovedet alkohol?

(Selvfølgelig skal man sørge for at opløsningsmidlet er fuldstændig fordampet)

mvh
Loonie


Top
  
 
Indlæg: 23 nov 2000 19:39 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 okt 2000 01:01
Indlæg: 14
Geografisk sted: Danmark
Det er ikke sikkert at det er en god ide at springe ethanol fasen over.Og du kan uden problemer bruge alm. sprit, da dette ikke indeholder noget træsprit(Methanol), det må det simpelthen ikke mere, og det man bruger til at putte i, så det smager a´pommerns til, fordamper sammen med ethanolen, og er ikke farlige på nogen måder.
Jeg tror tilgengæld ikke det vil være smart at springe ethanol fasen over. Af den årsag, bensinen indeholder olier, og disse fordamper ikke. Og man kan blive temmelig syg af dem.Endvidre kan det tænkes at nogle af affaldsstofferne fra planten bliver i den upolærefase, og derved bliver extraheret fra.
Så køb noget alm. husholdningssprit istedet for Ethanol(finsprit)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team