Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 03:06


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 09 mar 2012 05:17 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 nov 2010 14:39
Indlæg: 1017
Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Jeg synes lige jeg vil bidrage til tråden, med denne (efter min mening) vold vilde Acacia art

Acacia berlandieri:

Citat:
Acacia berlandieri (Berlandier Acacia, Guajillo Acacia, guajillo, huajillo) is a shrub native to the Southwestern United States and northeast Mexico that belongs to the subfamily Mimosoideae (wattles) of Fabaceae (legumes). It grows 1 to 5 metres (3.3 to 16 ft) tall, with blossoms that are spherical and white, occurring from February through April. The berlandieri epithet comes from the name of Jean-Louis Berlandier, a French naturalist who studied wildlife native to Texas and Mexico. A. berlandieri contains a wide variety of alkaloids and has been known to cause toxic reactions in domestic animals such as goats.


Citat:
Alkaloids:

A. berlandieri contains a number of diverse alkaloids, the most plentiful of which are N-methylphenethylamine, tyramine, and phenethylamine. In a recent study, researchers identified thirty-one alkaloids in samples of plant foliage, including trace amounts of five amphetamines previously believed to be human inventions:[5] amphetamine, methamphetamine, N,N-dimethylamphetamine, p-hydroxyamphetamine and p-methoxyamphetamine. Other trace alkaloids include DMT (found in many related species), nicotine, and mescaline (found in many cacti but infrequently in other plants). The same group of researchers later reported finding most of the same alkaloids in A. rigidula, a related species also native to the Southwestern U.S. The findings, however, have never been confirmed or repeated, leading some researchers to believe the results were the result of cross-contamination


http://en.wikipedia.org/wiki/Acacia_berlandieri
Det er ind til videre den Vildeste i Acacia familien jeg har fundet.

//Zh4d0w

_________________
// "Pain is only a physical condition//
Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 mar 2012 12:23 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 nov 2011 10:20
Indlæg: 539
Geografisk sted: Lyngfryd
Har spottet et smukt acacia træ på nørrebrogade i en potteplante uden for en butik, det ligner meget sorten: acacia acuminata og tænkte om det ville være muligt at lave stiklinger på denne plante, og hvis ja hvilken fremgangsmåde ville være den bedste?

_________________
NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2012 14:11 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2004 15:15
Indlæg: 45
Geografisk sted: KBH
her er lidt fra "world wide wattle":

Acacias may be propagated successfully from cuttings especially from those with smaller phyllodes (leaf like structures). It is usually recommended that cuttings be taken from half hardened wood and be about 5-15 cm long. Material taken from lateral growth and stem material hardening after flowering can be used for cuttings. The cutting should be cut below a node with sharp secateurs and the lower two thirds of the ‘leaves’ removed without tearing the bark. Reduce any large ‘leaves’ to about half their size or less to reduce water loss and stress. Remove any flowers or buds. Dip the base of the cutting in a rooting hormone, either liquid or powder and place cutting in plastic containers filled with cutting mix which has been lightly flattened. Make a hole with stick or pencil to take each cutting. Firm, water the pots before placing them under plastic, in a propagator or glass or ‘poly’ house. To strike cuttings of bipinnate (fern-like) foliaged Acacias is more difficult as the tiny leaflets tend to hold water and fall very quickly, thus spoiling the cutting. More experiments and trials need to be undertaken with this type of cutting to be consistently successful.

Hvis du nu tager 3-5 stiklinger, glemmer rodhormon og så stikker dem ned ud mod kanten af potten så tor jeg at der er succes.

Ud over det er alle mine frø spiret og kommet op. Jeg har taget billeder og vil nu tage mig sammen:)

er du sikker på at det er en a. acuminata?

_________________
The spice extends life.
The spice expands consciousness.
The spice is vital to space travel.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2012 14:25 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 nov 2011 10:20
Indlæg: 539
Geografisk sted: Lyngfryd
Næsten da, kan lige smide et billede op, når jeg for taget et af planten, men ellers kom frøene ind med posten igår. Så prøver med både frø og stiklinger :D

_________________
NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2012 15:22 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2004 15:15
Indlæg: 45
Geografisk sted: KBH
Zh4d0w,
Den art er da for vild!!! Det er jo en ren narko fabrik :-P
Den skal ind i samlingen.

_________________
The spice extends life.
The spice expands consciousness.
The spice is vital to space travel.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2012 16:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2010 09:47
Indlæg: 95
Geografisk sted: Omnipresent
Alt for fed tråd, tak for at dele denne mystiske plante og info om den med os :)
Den A. Berlandieri ser for vild ud, men er der ikke krydsindikationer med ting som nikotin+amfetaminer med DMT/MAOi eller er jeg blevet fejlinformeret?

_________________
My thoughts follow my feelings, that is how I think,
the sceptics are rarely convinced, their feelings are exempt.
What is the point of thought, if you can not control the result,
what is it worth - if anything at all?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2012 16:21 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 sep 2009 14:02
Indlæg: 938
"The findings, however, have never been confirmed or repeated, leading some researchers to believe the results were the result of cross-contamination"

Kender faktisk godt planten, tror den er enhver narkofanatikers darling. Alle mulige nice stoffer samlet i én plante

_________________
there is someone in my head and it's not me


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2012 17:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2010 09:47
Indlæg: 95
Geografisk sted: Omnipresent
Samuel Caldwell skrev:
"The findings, however, have never been confirmed or repeated, leading some researchers to believe the results were the result of cross-contamination"


Der kan man se, gik lidt ud fra at det måtte være professionelt når det er et studie udgivet på nettet, men fejl findes vel alle steder. Gør den noget mere interessant "uden" de amfetaminer, og noget mere tryg at arbejde med.

_________________
My thoughts follow my feelings, that is how I think,
the sceptics are rarely convinced, their feelings are exempt.
What is the point of thought, if you can not control the result,
what is it worth - if anything at all?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 mar 2012 23:01 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2009 19:49
Indlæg: 622
Geografisk sted: Neden under min kat
Fed tråd og guide SpiceTryp.

Har et lille forslag, en liste med hvilke sorter der er værd at gro, så grødhoveder, tænker primært på undertegnede, let kan se hvilke planter vi skal gå efter. :D

Men lige meget hvad, så følger jeg spændt med herinde. :rocking:

_________________
"Har festen varet for længe?"-knappen: Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Hvad bobler for tiden:
Mjød


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 mar 2012 12:51 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2004 15:15
Indlæg: 45
Geografisk sted: KBH
Hvilke arter der er interessante kommer lidt an på hvilket mål man har for øje. I guiden er vist:
a.acuminata
a.longifolia
a.floribunda
Disse synes jeg er interessante set ud fra et dansk perspektiv da de vokser i zone 8-10, hvilket gør at de i teorien ville kunne vokse på friland visse steder i Danmark. A.floribunda vokser helt ned til New Zealand, som jo er antipode til Danmark, og den vil jeg prøve at plante i en have og se hvad der sker. Af de 3 her, har a.acuminata den mest spændende alkaloid profil.

a.simplex
a.confusa
a.maidenii
a.obtusifolia
Disse er interessante set ud fra deres alkaloid profil, men vokser alle i mere tropiske egne.
Prøv at anskaffe: a.acuminata og eller a.obtusifolia :-)

//spicetryp

_________________
The spice extends life.
The spice expands consciousness.
The spice is vital to space travel.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 mar 2012 16:41 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2009 19:49
Indlæg: 622
Geografisk sted: Neden under min kat
Lige hvad jeg ledte efter, mange tak.

_________________
"Har festen varet for længe?"-knappen: Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Hvad bobler for tiden:
Mjød


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 apr 2012 15:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 nov 2011 10:20
Indlæg: 539
Geografisk sted: Lyngfryd
skulle der aldrig komme en gro guide eller hvordan var det med det?

_________________
NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 apr 2012 21:46 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2004 15:15
Indlæg: 45
Geografisk sted: KBH
Gro guide? Jeg har har da smidt en guide op. Eller misforstår jeg?

_________________
The spice extends life.
The spice expands consciousness.
The spice is vital to space travel.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 apr 2012 23:20 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 nov 2011 10:20
Indlæg: 539
Geografisk sted: Lyngfryd
Undskyld undskyld undskyld :oops: ... Dovne Ian gad ikke lige tjekke første side igen eftersom der i første omgang ikke var nogen gro guide og gennemlæste derfor kun anden side og fandt ingen gro guide, kun en guide til stiklinger... Det accacia træ jeg tidligere nævnte er åbenbart blevet fjernet, så ingen forsøg med stiklinger, tilgengæld har jeg 20 a.acuminata frø som jeg satser på at sende i jorden hurtigst muligt. og tak for at lave en sådan guide og ikke mindst starte en accacia tråd. :gud: :gud:

_________________
NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 dec 2018 03:04 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 okt 2018 14:44
Indlæg: 5
Hejsa skønne Psykonauter og andet godtfolk

Jeg er på jagt efter en nogenlunde sikker måde
At anskaffe mig ACACIA CONFUSA rod bark på
meget gerne i pulver og håber at nogen herinde kan tippe
mig i den rigtige retning. :nus:
Årsagen til at jeg går efter netop ACACIA CONFUSA ROOT BARK er at
det efter sigende skulle have en mere mild og groundende effekt end DMT udvundet af
M. hostilis , er dog
Nysgerrig efter hva i mener om det?
Jeg er meget interreseret i at få lavet mig en dejlig gang freebase DMT til et Fremtidig changa projekt.
I forhold til extraktions metode ,Har tænkt mig at affedte med saltsye 32% ,, da eddike ikke umiddelbart forkommer mig stærkt nok.
Og gå til base med NaOh skille det af i min skilletragt ;) og udkrystalisere det i glasbradepande i fryseren ved anvendelse af rensebenzin,, sagt i grove træk.
Modtager jeres tanker og råd til min plan med kyshånd ;)
Så please sig frem !
Kom gerne med jeres fortrukne plante barks type og mega gerne en vendor?
Samt tanker vedrørende extraktionen.
Såfremt der er et andet sted på siden som passer bedre til min kommentar sig også gerne frem !
Er ny på sitet her og skal lige finde rundt. :peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 dec 2018 13:50 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Jeg kan desværre ikke give nogle links til forhandlere, det er imod reglerne.
Jeg har ikke hørt at der skulle være forskel på mhrb og acrb.
Jeg forestiller mig at dmt er dmt, men det er også bare min tankegang. Sådan har jeg det også med svampe, cubensis er cubensis.

Men jeg foretrækker bare at bruge mhrb og køre en standard stb. Det er til at finde ud af og kræver ikke det store laboratorium.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 dec 2018 20:18 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 okt 2018 14:44
Indlæg: 5
Tak Pestilence !! :hjerte:

der blev jeg allerede klogere ,, viste ikke at det jeg spurgte efter var mod reglerne ;) så det selvfølgelig ikk noget, nogen herinde bør hjælpe mig med!
Du kan efter nærmere eftertanke have ret i at en skovl er en skovl,, hi hi årsagen til jeg er på jagt efter ACRB er den anderledes Alikolde profil (sorry hvis jeg staver forkert her men er sikker på i ved hva jeg mener) som ACRB har iforhold til MHRB. min formodning er nemlig at DMT blot er "hoved" delen vi er interesseret i at trække ud. men at der gennem affedtnings prosessen,især ved brug af netop Saltsyre, muliggøres udtrækning af en lang række af sekundære Aikolider fra barken.
Disse har efter min mening stor betydning for hvordan selve "trippet" føles.. og det nok nærmere dette jeg gerne vil høre folks mening om??? :P
Er der nogen der ved dette skriv endeligt et tip om en spændende bark art?
og ikke mindst vil jeg gerne spørge jer om, Hvilken syre syntes i er mest effektiv til at rive så mange som muligt af disse Aikolider ud af barken med ?
håber det giver mening :) :peace:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team