guldkakao skrev:
"han" har adgang til 96% udenatureret alcohol til en billig penge, har ikke en anelse hvormeget det kan optage, planen er ikke at lade det fordampe.
Hvis du tænker på at lave en slags tinktur af alkohol og cannabis vil jeg foreslå dig at søge lidt på 'Green dragon' - det er oftest det navn den går under.
guldkakao skrev:
Hvor lang tid ved stue temperatur for at det meste thc opløst?
Hvis det er i forbindelse med en tinktur du tænker, mener jeg at mange lader opløsningen stå i flere uger før den benyttes.
I forhold til en 'almindelig' ekstraktion vil der være tale om et par minutter hvis du samtidig benytter en slags mekanisk bearbejdning i form af kraftige rystelser eller omrøring (hvad end der er lettest for dig.) - flere separate trækninger vil ekstrahere mere, både aktive stoffer og andre stoffer, end én stor ekstraktion. Men da de fleste aktive stoffer vil sidde i den ydre harpiks, er den første ekstraktion den reneste i forhold til ratioen mellem aktive stoffer og "andet skidt", således giver flere ekstraktioner mere og mere "skidt" og færre aktive stoffer per trækning. Det kunne tilnærmelsesvis beskrives som en aftagende lineær funktion.
guldkakao skrev:
Bliver det optaget hurtigere end i fedt? eller bliver det bare i maven skal passere videre som med fedt?
Jeg vil tro det bliver optaget væsentligt hurtigere i sprit, da ethanol kan bevæge sig gennem cellevægge og væv uden problemer, hvorimod fedt alene optages gennem mave/tarm-kanalen. Præcis hvor hurtigt ved jeg ikke, men måske google kunne være behjælpelig.
guldkakao skrev:
ville det bundfælde hvis man fortyndede alcoholen med vand eller anden væske? kunne det være en fordel at blande det i kakaomælk eller andet der indeholder fedt?
Det ville ikke bundfælde hvis du fortynder spritten, med mindre det er en meget mættet tinktur - hvilket jeg ikke tror er noget man umiddelbart opnår uden at inddampe.
Mht at blande tinkturen med kakaomælk vil der ikke være noget til hindring for dette, men jeg tvivler på hvor godt det smager. Men det må jo siges at være subjektivt

Mht at blande med fedt ved jeg ikke hvad du ville blande det med, da det vil blive en flydende masse grundet at alkoholen opløser fedtstofferne. Dette er også grunden til at jeg vil anbefale dig enten at lave det smør du beskriver, eller trække nol med sprit. De to vil næppe forliges da du enten har rester af sprit i dit plantemateriale der vil ødelægge smøret, ellet smør rester i plantematerialet der vil ødelægge din tinktur.
Jeg håber det kan hjælpe dig, selvom det i højgrad er teoretisk viden.