Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 22:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hash Bolsjer?
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
En ven og jeg var på Staden igår, efter noget skunk. I boden ser jeg så "Hash-Bolsjer" så jeg ville lige høre om, hvad det var for noget. Han siger at det skulle være meget psykedelisk, eller noget i den stil.
Vi har fået 2 pakker, med cirka 7-8 bolsjer i hver. Han sagde at vi bare skulle tage en ½ pakke.

- Nogen der har prøvet at blive skæv af "slik" hvordan er ens high så?

- Hvor langtid vil der gå før vi kan mærke noget, og hvor langtid vare rusen?
:peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det svarer vel til drukket eller spist hash. Søg på hashkager eller guldkakao. Det burde ikke være meget anderledes.

Medlem
Brugeravatar

Spurgte ham om det var ligesom at æde en kage, det sagde han det ikke var, fordi det gik igennem slimhinderne. Så det tror jeg måske ikke det er, men ved det ikke :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil stadig tro at størstedelen af de aktive stoffer ender i maven. Det der så ikke gør kommer til at virke lidt hurtigere, måske mere alá røget cannabis.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: op'i'dig
Hashbolsjer ftw :rocking:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
Spurgte ham om det var ligesom at æde en kage, det sagde han det ikke var, fordi det gik igennem slimhinderne. Så det tror jeg måske ikke det er, men ved det ikke :P

Det er nok bare "psykedelisk" fordi det indtages oralt (eller der er et andet stof i?). En kage f.eks., og røg for den sags skyld, har jo også kontakt med slimhinder på vej ned i fordøjelsessystemet.

Junior medlem

Prøv jer frem, spis slikket og hvis du vil ha det bedste svar så noter hvornår i blev skæve og hvordan rusen er ;)

Junior medlem
Brugeravatar

Prøv jer frem, spis slikket og hvis du vil ha det bedste svar så noter hvornår i blev skæve og hvordan rusen er ;)

God idé, jeg har heller aldrig forsøgt mig med thc-slik. Jeg har dog set nogle cannabis slikkepinde men hvis du kunne komme med noget feedback om hvordan det virkede kunne være fedt :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Jeg tror de fungerer ligesom cannabis-pinde, altså slikkepinde tilsat THC. Jeg ved ikke lige hvordan det laves, men prøvede et par stykker på fullmoon festival i 2007 og 3 stks gav en rimelig god skævert for en newbie som mig - altså det var jeg dengang :)

Hvis han siger en halv pakke = 3-4 stks, så bare prøv med 2 og se hvordan det smager. Giver det ikke effekt efter 30 min ca, så prøv at tag et par stykker mere.

Mht. det "psykedeliske" aspect, kan jeg ikke udtale mig om. Det lyder i mine øre som et salgstrick :)
Prøv at se hvordan de virker og giv en tilbagemelding. Du burde nok lige have spurgt lidt mere ind til det inden du købte, men havde nok også selv købt dem på stedet uden at spørge mere til det :)

PS: Føler mig meget dedikeret
Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Dobbelt post. Beklager.

Medlem
Brugeravatar

Jeg tror de fungerer ligesom cannabis-pinde, altså slikkepinde tilsat THC. Jeg ved ikke lige hvordan det laves, men prøvede et par stykker på fullmoon festival i 2007 og 3 stks gav en rimelig god skævert for en newbie som mig - altså det var jeg dengang :)

Hvis han siger en halv pakke = 3-4 stks, så bare prøv med 2 og se hvordan det smager. Giver det ikke effekt efter 30 min ca, så prøv at tag et par stykker mere.

Mht. det "psykedeliske" aspect, kan jeg ikke udtale mig om. Det lyder i mine øre som et salgstrick :)
Prøv at se hvordan de virker og giv en tilbagemelding. Du burde nok lige have spurgt lidt mere ind til det inden du købte, men havde nok også selv købt dem på stedet uden at spørge mere til det :)

PS: Føler mig meget dedikeret
Mvh.

Ang. det psykedeliske tror jeg han mente at det var en mere "head-high" end body. Salgstrick og salgstrick vi fik 2 pakker gratis af ham, så det tror jeg egentlig ikke :P Men havde egentlig regnet med vi skulle prøve i den her weekend, men min ven kunne ikke. Skal nok give en tilbagemelding når vi får prøvet det! :)

Medlem

Geografisk sted: Århus
Har haft stor succes med at lave fløde karameller. De virker en anelse hurtigere synes vi. Og de smager alt for lækkert. Følg opskriften på karolines eller noget. Super nemt. Ville gerne prøve med bolcher men har ikke haft udstyret til det. Jeg er sikker på at noget bliver optaget under tungen og rundt i gummerne. To stykker så sover du :)

Dedikeret medlem

Hvis man langsomt opløser bolchet i munden, altså ikke knaser det eller aktivt opløser det ved at ælte det rundt, kunne jeg forestille mig at effekten vil være lidt som en blanding af at fordampe det (to vaporize), hvor meget optages gennem slimhinderne i munden og svælget, og at spise det. Så teoretisk burde der være en relativ hurtig effekt fra det gennem slimhinderne i munden optagne thc, samt en langsommere effekt fra det der optages gennem maven.
BullDuck skrev:
- Hvor langtid vil der gå før vi kan mærke noget, og hvor langtid vare rusen?

Det vil jo være umuligt at sige da det kommer an på koncentrationen i slikket, hvor vidt det blev tilstrækkeligt decarboxyleret og hvor erfarne i er. :)

Det skal lige siges at jeg aldrig har forsøgt mig med nogen form for cannabis slik, og ikke helt kan lure hvordan thc eller cannabisolie skulle bindes i et bolche, som jo består af sukker.

Medlem

Geografisk sted: Århus
Hvilket grunden til at jeg altid har lavet flødekarameller med hash i. Fløden bliver blandet med olien nemt som ingen ting. Plejer at lave dem så stærke at der skal to karameller til også hitter de. Rusen alene ved 2 karameller uden nogen form for anden indtagelse af cannabis virker i ca. en god times tid. Om den er psykedelisk eller hvad er du selv om at vurdere - skæv blir du :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]