Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: THC i skunk
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
er der nogen der kan svare mig på hvor stor værdien CA. er i skunk?? :lol:

Medlem
Brugeravatar

Et sted mellem 0-25 %, typisk 10-20, er mit bud.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Det er vidt forskelligt. Det kommer an på alt for mange ting til at give et godt bud på det. Det kommer an på sort, dyrkningsforhold (jord, vand, lys osv) og hvor meget plantemateriale der er klippet fra det materiale der skal ryges. Det er med andre ord ikke til at sige.

Site Webmaster
Brugeravatar

Det varierer fra sort til sort og afhænger af under hvilke vilkår planten er blevet dyrke. Det er umuligt at komme med et fornuftigt svar.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
tak for svarene :D

mit eget bud var umiddelbart 15% men jeg var ikke helt sikker.

Medlem

Ved ikke om jeg har misforstået hvad der egentlig defineres som pot og hvad der defineres som skunk? Sådan som jeg har forstået er alle sorter af cannabis med en THC procent under 15% betegnet som pot (se bort fra industrihamp), hvorimod skunk skal forstås som +15% eller er jeg helt ude i hampen? :p

Insane psychedelia user!

Der er ikke nogen sådan definition.
Skunk er navnet på én sort cannabis, den fik navnet fordi den stank. Nu kalder man alt potent, stinkende cannabis for skunk.
Skunk bruges som navn så man kan snyde flere penge ud af køberen. thats it.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, det er vel egentlig ikke skunk, medmindre det er i familie med den originale skunk #1 plante, eller tager jeg fejl?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København <3
Udtrykket skunk er til, da en hybrid udarbejdet over længere tid blev opkaldt efter stinkdyret (engelsk skunk - thank you mr. obvious). Det var skunk #1. efter det var der 4 andre sorter som også er blevet opkaldt efter dette væsen (Northern Lights og 3 andre jeg gerne poster når min koger er overstået).

Nu er der så blevet avlet så meget på cannabis-planten, at det har alverdens spøjse navne.

uden at have en konkret kilde pt, er jeg af den overbevisning at hybrider er skunk.

Insane psychedelia user!

uden at have en konkret kilde pt, er jeg af den overbevisning at hybrider er skunk.

Ja, hybrider er skunk - hvis du vælger at kalde dem det. De er også pot, hvis du vælger at kalde dem det. ;)

Det er Cannabis!

Medlem
Brugeravatar

Skunk er en sort, skunk er bare god pot, hvad er det folk ikke fatter? :P Der er efterhånden mange sorter, der er stærkere end skunk, men skunk lyder fedt og det sælger, så derfor kalder vi da bare alt potent pot for skunk -.-' Jeg ville aldrig give mange penge for "skunk" medmindre jeg købte af en, der havde sit shit i orden, evt. selv havde dyrket det, og kunne sige "Det her er Skunk #1" eller give mig navnet på den skunk-hybrid han havde fat i.
SÅ mange folk fatter ikke hvad de snakker om. Har hørt historier om "Krystal-Skunk", for fuck, alt cannabis laver "krystaller" (som jo er fucking harpiks). Og den om dem, der ikke kunne bage en tjald-kage med noget godt "skunk" fordi der var FOR MANGE "KRYSTALLER" PÅ!? Det er jo for helvede dem man skal bruge, hvis jeg ikke er fuldkommen tabt bag en vogn? Folk ved for lidt, og det pisser mig grusomt af til tider, GID der var flere narko-nørder og knapt så mange afbrændinger -.-

Så kom det endelig ud :D

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg havde forstået det som at skunk var topskud og alt andet plante var pot? er det mig der er helt ude og skide eller er der noget om det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
er det mig der er helt ude og skide?

ja 8)

Junior medlem
Brugeravatar

er det mig der er helt ude og skide?

ja 8)

Okay jeg må lave lidt research herinde så :mrgreen:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
@Puma: Har du kilder/referencer til din noget skråsikre udtalelse om, at det _kun_ er Skunk#1, der må kaldes skunk? I mine øjne har skunk altid været indendørs dyrket cannabis, der har fået ekstra lys, og som typisk dyrkes fra strains, der er målrettet de forhold.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]