Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tjekker gulvtæppet efter rester.
Hey psy. Jeg håber at der er nogle, der kan hjælpe mig med mine planter og mine spørgsmål omkring dem.

I onsdags fik jeg en salvia d stikling hjem fra nettet, og selvfølgelig ver alle de store blade faldet af stiklingen, så nu står jeg tilbage med en salvia med nogle små og lidt brune blade på.

Jeg har den i noget almindeligt blomstermuld og med en plastikpose over.

Billede
Billede
Billede

Mit spørgsmål er så om der er nogen sansynlighed for at den overlever, eller om der er noget specielt jeg kan gøre for at få den til det?

Mit andet spørgsmål er omkring min argyreia nervosa, den er ved at være 3 uger gammel og nu er den begyndt at hænge med bladene, jeg har den i almindeligt blomstermuld og sørger for at jorden er fugtig.

Billede
Billede

Er det helt normalt for en argyreia nervosa eller skal jeg gøre noget anderledes?

Mvh John :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: beyond imagination
jeg vil anbefale ikke og sætte den Salvia i direkte sollys her det første stykke tid inden den får ordenlig fat, det er ihvertfald min erfaring med stiklinger. ;)

Medlem
Brugeravatar

Jonesi skrev:
jeg vil anbefale ikke og sætte den Salvia i direkte sollys her det første stykke tid inden den får ordenlig fat, det er ihvertfald min erfaring med stiklinger. ;)

Min fejl at jeg ikke fik skrevet at den ikke står i direkte lys, jeg satte den bare lige over i vinduet imens jeg tog billeder af den :)

Medlem
Brugeravatar

Men, jeg ville sætte meget pris på hvis der var nogle der kunne besvare mine spørgsmål :)

Junior medlem
Brugeravatar

Hvordan står det til med din salvia-stikling? Lever den stadig?

Jeg har lige selv købt en. Og ville lige høre om det lykkedes for dig at få den til at gro?

Medlem
Brugeravatar

Jeg lod den bare stå med plastik posen over, og ventede spændt. Og jeg må sige at den overlevede, selvom det så sort ud, har den nu lavet nogle nye små blade :)

Mvh John

Junior medlem

Min agyreia nervosa ser ikke meget anderledes ud formmæssigt og den er efterhånden 3 år gammel, så vil påstå det er meget normalt :D

Junior medlem

Jeg har tre agyreia nervosa, og der er ingen af dem der hænger med bladende, men de får også 18 timers kunstlys om dagen. Og dine så også ud til at have det helt fint. Evt. kan du dog lade jorden i potten tørre næsten helt imellem nogle af vandingerne. Evt. en mild gødningsvariant, BioBizz og andre flydende øko gødninger kan anbefales. Det er i det jeg "udsætter" mine planter for; både tørke en gang i mellem (bestøver dog med vand på bladende) og lidt flydende øko gødning.
Men mine er sat i oktober og november, så det er jo også lidt yngre end dine. Hvordan ser dine ud nu?

Medlem
Brugeravatar

Hey pruttelut. Siden jeg startede denne tråd er min salvia død, jeg skrev til forhandleren at jeg havde fået en lorte plante, men jeg fik aldrig et svar. Min ene agyreia nervosa lever stadig. Jeg stillede som en del af et eksperiment stillede jeg den ene ud i sommers, og den kunne ikke klare det :( den anden lever i min vindues karm hvor den lige pludseligt blev meget stor. Det kan være at jeg poster nogle billeder en gang, men det bliver ikke nu.

Mvh. John.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]