Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 18:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey all..

Jeg skal på øen i morgen og købe mig min første chillum..
Til det har jeg et par spørgsmål..

for det første, er der noget specielt jeg skal være opmærksom på at huske, så jeg kommer hjem med det rigtige.

og for det andet, om der er en speciel metode når man ryger på sådan en fætter, eller om det bare er lige til at gå til?

:peace:

Moderator
Brugeravatar

Jeg vil sige fedtsten, ler eller glas. Glas og sten er nemmest at rense, ler kan man ikke rense 100% ren, men husker man at gøre den rent efter hver brug, kan man holde den sådan at det ikke går ud over rygenydelsen. Glas har oftest dårlige chillum sten, der ikke køler ordentligt. Træ vil jeg helt afvise, det er for svært at holde ordentligt trods hyppig rensning, jeg skal i hvert fald ikke have flere træchillummer. Bryerrod fungere dog fint.
Mht. chillumsten, så sørg for at få en lang en med ala:
Billede
Dens formål er ikke kun at holde mixet ude af din mund, men også at køle røgen på dens vej imod dine lunger. Det forbedre rygeoplevelsen en del.

Man skal lige vende sig til at ryge chillum, finde ud af hvilken håndstilling man skal bruge, hvor man holder bedst tæt og sammentidig for lavet en hule/kammer til røgen. Du skal ikke bare sætte den til munden og suge, det kan gøre nas.

Junior medlem

jeg vil helt klart anbefale mærskums chillumer og jeg foretrækker en stor en med plads til to-tre smøger min. har stadig min første chillum som jeg købte for over 20 år siden men skal renses hvergang efter brug!!!

held og lykke

psylover

Medlem

Det kommer meget an på hvad ryger, hvis du har agdgang til ægte charas og høj kvalitets marok, kan jeg varmt anbefale at købe en italiensk ler chillum fra lungeklinikken.
Hvisnde er lavet af en respekteret pibe mager har du en hårdfør pibe for livet.
Morten ejeren er imo den mest kyndige sælger af piber og chillumer og han har importeret dem årevis.
Hvis du går til ham er der ingen tvivl om at han kan guide dig hen mod det bedste valg indenfor matrerialle og størellser.
God tur

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]